Canon HV10 HDV camcorder met DV + HDV tapes

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7021

Topicstarter
Ik sta op het punt om een Canon HV10 HDV camcorder aan te schaffen.
Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke tapes ik ga gebruiken.
Deze camera zal ik niet altijd gebruiken om HDV op te nemen, ik zal af en toe ook wel eens in DV opnemen voor onbelangrijke dingen.
Om HDV op te nemen kunnen het beste HDV tapes gebruikt worden om dropouts te voorkomen, deze wil ik dus ook gebruiken omdat ik geen missende beeldjes in mijn video wil hebben.
Omdat ik altijd gehoord heb dat het "slecht" is om verschillende merken/soorten tapes in 1 camera te gebruiken wil ik bij 1 merk blijven. Nu heeft sony ook die speciale HDV tapes (naast de gewone DV tapes van sony). Zou dit ook uitmaken als ik HDV en DV tapes van sony door elkaar gebruik, of zou ik beter alleen HDV tapes van sony gebruiken?
Het probleem is dat deze HDV tapes een stuk duurder zijn dan de gewone DV tapes. Maar als het toch uitmaakt als je HD en HDV tapes van hetzelfde merk door elkaar gebruikt ga ik toch voor de HDV tapes.

http://www.aprmedia.co.uk/category.php?cid=134
SONY HIGH DEFINITION DV63 MIN (RETAIL) 63MinSP - 94Min LP 10.34 Eur
SONY DV HD DIGITAL MASTER (PROFESSIONAL ) 63MinSP - 94Min LP (2 magnetic layers)16.95 Eur

Ook heb ik naar HDV tapes van panasonic gezocht maar blijkbaar zijn deze nog niet ontwikkeld, dus ik denk dat ik het met de sony tapes moet doen.
Heeft er iemand ervaring hiermee, om HD en HDV tapes door elkaar te gebruiken van hetzelfde merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201124

Waarom besparen op tape als je zo´n mooie (dure?) camera kunt betalen.
Desnoods gebruik je de tapes meerdere malen
Nu je digitaal naar DVD - harde - schijf kunt copieeren is kwaliteitsverlie uit den boze.

Klaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vraag mij dus al enige tijd serieus af of er werkelijk een kwaliteitsverschil is tussen de verschillende dv tapes. het blijven toch nulletjes en enen? Volgens mij is het verschil hoogstens een wat stabielere opname (dus minder framedrops... wat ik bij de goedkoopste tapes misschien 1x per tape heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Ik heb een Sony HDR-HC1e HDV camera en ik gebruik Sony Exellence tapes. Dit werkt allemaal hardstikke goed. Het is wel zo dat ik alleen maar die tapes heb. Geen andere.

Maar ik ben zelf wel benieuwd of er echt verschil is tussen de tapes die ik heb en de HDV tapes.... Ik ben benieuwd of iemand dat weet.

En om ff op je vraag terug te komen. Met mijn tapes heb ik heel af en toe een dropped frame, maar dat komt eigenlijk nooit voor.