Zoals de titel het al vermeld ben ik op zoek naar eem goede gamepad (of controller) voor mijn PC. Waarom en wat ik al heb gedaan vertel ik hieronder. Zoals je al vermoed kan ik geen keuze maken: dus zou ik hier om hulp willen vragen. 
Waarom?
Ik heb nu (al een jaartje) een goedkope (destijds 12 euro) controller gekocht bij de bartsmit: het is een Piranha [extreme] PC33. Het heeft een trilfunctie en USB verbonden. Er is eigenlijk een heleboel mis, een samenvatting:
- net iets te klein
-slechte afwerking waardoor:
- - pijn in vingers na even (een uurtje) spelen
- - knoppen die niet goed reageren: vast blijven zitten en (te) traag reageren
- oogt goedkoop
Ik neem de fabrikant het niet kwalijk want het is immers een goedkope controller, echter ik zou deze nadelen niet meer willen hebben.
Mijn wensen:
- goede kwaliteit gamepad
- goede besturing (knoppen werken goed)
- hoeft niet wireless => maakt het alleen maar duur. Dus eigenlijk liefst zelf 'wired'
- Budget is 0~40 euro (richtprijs zo rond de 25 euro)
- trilfunctie
- goed uiterlijk (maar dat is erg persoonlijk)
- ik ga de controller (voornamelijk) gebruiken voor PES (6), misschien later nog wat racegames.
Ik heb wat rondgekeken (ook op GoT natuurlijk) en kwam tot de conclusie dat er een aantal controllers binnen mijn wensen komt. Echter veel topics waren al een enkele jaren (tot zelf 6 jaar) oud en dacht dus, ik maak maar een nieuw topic aan.
Hier mijn uitgezochte gamepads (met de belangrijkste voor- en nadelen):
Logitech Cordless Rumblepad II - Pricewatch: € 33,98
voordelen:
- Draadloos
- Goede kwaliteit gamepad
- Goed te verkrijgen (winkels)
- Veel positieve reacties (Best Buy Guide)
nadelen
- Draadloos kan problemen geven met andere draadloos apparatuur
- Iets te klein naar enkele zeggen.
- Iets aan de dure kant
- Al 2 jaar op de markt
Logitech Chillstream GamePad - Pricewatch: € 29,95
voordelen:
- Goede kwaliteit gamepad (?)
- Koelende lucht voor handen (?)
- Nieuw op de markt (kan ook een nadeel zijn)
nadelen
- Lijkt sterk op een Xbox controller
- Verkrijgbaarheid (?)
(- Niet draadloos)
Logitech Rumblepad II - Pricewatch: € 24,46
voordelen:
- Stuk goedkoper dan de wireless versie.
nadelen
- Al 2 jaar op de markt
- Gehoord dat de D-pad van deze versie slechter is dan de draadloze versie??
- Niet in winkels gezien (??)
(- Niet draadloos)
FireStorm Dual Power 3 - Pricewatch: € 19,09
voordelen:
- lage prijs
nadelen
- Al 5 jaar op de markt
- Verkrijgbaarheid (?)
(- Niet draadloos)
Dan zijn er ook nog de 2-in-1 Dual Trigger Gamepads van Thrustmaster (met verschillende versies), echter daar is de afwerking niet zo goed lees ik van meerdere revieuws dus die valt sowieso af.
Mijn keuze tot nu toe valt op de Logitech Rumblepad II (met draad) die is redelijk goedkoop en heeft goede kwaliteit: ik vraag me alleen af hoe het zit met die D-pad die moet wel goed zijn...? De FireStorm Dual Power 3 is iets te oud met 5 jaar(?) of kan iemand me overtuigen. De Logitech Chillstream lijkt te veel op een xbox controller en dat heb ik liever niet. En de Logitech Cordless Rumblepad II is aan de dure kant. (Oplaadbare batterijen heb ik wel dat is niet het punt).
Nu dus aan jullie om jullie mening te vertellen en mijn twijvels weg te halen. Heb je ervaring met een gamepad, wees zo vriendelijk die met mij (en anderen) te delen. Verbeter mij (eventueel) met mijn voor- en nadelen die ik heb opgenoemd. Natuurlijk kan je ook een andere (goede) controller noemen die je kent/hebt, dan zal ik er ook naar kijken.
Tot slot: Oplossingen zoals met een of andere convertor gebruiken en dan mijn PS2/Xbox controller aansluiten is geen optie: ik heb ze niet.
NB: Hou rekening met iedereens persoonlijke voorkeur (in dit topic), dank u.
Edit: Even al mijn vragen op een rijtje:
- Kan iemand mij vertellen of de D-pad goed werk van De Logitech rumblepad 2 (beide)? Daarmee bedoel ik of ze goed reageren, en na langdurig spelen geen vinger of arm klachten krijg (omdat je bijvoorbeeld had moet drukken).
- Heb zo hier en daar gelezen dat logitech kampt met calibratie problemen die na een tijdje pas komen? Iemand hier ervaring mee of juist niet.
Waarom?
Ik heb nu (al een jaartje) een goedkope (destijds 12 euro) controller gekocht bij de bartsmit: het is een Piranha [extreme] PC33. Het heeft een trilfunctie en USB verbonden. Er is eigenlijk een heleboel mis, een samenvatting:
- net iets te klein
-slechte afwerking waardoor:
- - pijn in vingers na even (een uurtje) spelen
- - knoppen die niet goed reageren: vast blijven zitten en (te) traag reageren
- oogt goedkoop
Ik neem de fabrikant het niet kwalijk want het is immers een goedkope controller, echter ik zou deze nadelen niet meer willen hebben.
Mijn wensen:
- goede kwaliteit gamepad
- goede besturing (knoppen werken goed)
- hoeft niet wireless => maakt het alleen maar duur. Dus eigenlijk liefst zelf 'wired'
- Budget is 0~40 euro (richtprijs zo rond de 25 euro)
- trilfunctie
- goed uiterlijk (maar dat is erg persoonlijk)
- ik ga de controller (voornamelijk) gebruiken voor PES (6), misschien later nog wat racegames.
Ik heb wat rondgekeken (ook op GoT natuurlijk) en kwam tot de conclusie dat er een aantal controllers binnen mijn wensen komt. Echter veel topics waren al een enkele jaren (tot zelf 6 jaar) oud en dacht dus, ik maak maar een nieuw topic aan.
Hier mijn uitgezochte gamepads (met de belangrijkste voor- en nadelen):
Logitech Cordless Rumblepad II - Pricewatch: € 33,98
voordelen:
- Draadloos
- Goed te verkrijgen (winkels)
- Veel positieve reacties (Best Buy Guide)
nadelen
- Draadloos kan problemen geven met andere draadloos apparatuur
- Iets aan de dure kant
- Al 2 jaar op de markt
Logitech Chillstream GamePad - Pricewatch: € 29,95
voordelen:
- Goede kwaliteit gamepad (?)
- Koelende lucht voor handen (?)
- Nieuw op de markt (kan ook een nadeel zijn)
nadelen
- Lijkt sterk op een Xbox controller
- Verkrijgbaarheid (?)
(- Niet draadloos)
Logitech Rumblepad II - Pricewatch: € 24,46
voordelen:
- Stuk goedkoper dan de wireless versie.
nadelen
- Al 2 jaar op de markt
- Gehoord dat de D-pad van deze versie slechter is dan de draadloze versie??
- Niet in winkels gezien (??)
(- Niet draadloos)
FireStorm Dual Power 3 - Pricewatch: € 19,09
voordelen:
- lage prijs
nadelen
- Al 5 jaar op de markt
- Verkrijgbaarheid (?)
(- Niet draadloos)
Dan zijn er ook nog de 2-in-1 Dual Trigger Gamepads van Thrustmaster (met verschillende versies), echter daar is de afwerking niet zo goed lees ik van meerdere revieuws dus die valt sowieso af.
Mijn keuze tot nu toe valt op de Logitech Rumblepad II (met draad) die is redelijk goedkoop en heeft goede kwaliteit: ik vraag me alleen af hoe het zit met die D-pad die moet wel goed zijn...? De FireStorm Dual Power 3 is iets te oud met 5 jaar(?) of kan iemand me overtuigen. De Logitech Chillstream lijkt te veel op een xbox controller en dat heb ik liever niet. En de Logitech Cordless Rumblepad II is aan de dure kant. (Oplaadbare batterijen heb ik wel dat is niet het punt).
Nu dus aan jullie om jullie mening te vertellen en mijn twijvels weg te halen. Heb je ervaring met een gamepad, wees zo vriendelijk die met mij (en anderen) te delen. Verbeter mij (eventueel) met mijn voor- en nadelen die ik heb opgenoemd. Natuurlijk kan je ook een andere (goede) controller noemen die je kent/hebt, dan zal ik er ook naar kijken.
Tot slot: Oplossingen zoals met een of andere convertor gebruiken en dan mijn PS2/Xbox controller aansluiten is geen optie: ik heb ze niet.
NB: Hou rekening met iedereens persoonlijke voorkeur (in dit topic), dank u.
Edit: Even al mijn vragen op een rijtje:
- Kan iemand mij vertellen of de D-pad goed werk van De Logitech rumblepad 2 (beide)? Daarmee bedoel ik of ze goed reageren, en na langdurig spelen geen vinger of arm klachten krijg (omdat je bijvoorbeeld had moet drukken).
- Heb zo hier en daar gelezen dat logitech kampt met calibratie problemen die na een tijdje pas komen? Iemand hier ervaring mee of juist niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 14-11-2006 15:15 ]