Toon posts:

Server onder geen enkel OS stabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb de volgende thuisserver:

P4 1,7 Ghz
640 MB SDRAM
20 GB IDE HDD
Onboard 100mbit netwerkkaart
Oude Intel netwerkkaart

Dit werkte vroeger goed, maar nu stuit ik op problemen. Nadat ik een OS op de server heb geinstalleerd (Nu staat er Win2003 Server op) en deze aanzet, werkt alles probleemloos. Ik kan gebruik maken van de webserver, FTP server, enzovoort. Maar na een uurtje of twee, nadat er iemand de server bezocht heeft, is hij ineens onbereikbaar. De server staat niet meer in het netwerk, en is niet meer ping-baar. Als ik de server steeds laat bezoeken houd hij het wel langer vol. Maar als hij een nachtje gedraait heeft zoner dat er iemand op is geweest, is hij niet meer bereikbaar.

Ik heb altijd de onboard netwerkkaart gebruikt, deze werkte altijd goed. Toen kreeg ik ineens deze stabiliteitsproblemen, en toen ben ik even in de garage gaan rommelen. Ik vond een hele oude Intel netwerkkaart, PCI + een of andere aansluiting waar ik niet voor weet waar hij voor dient (lijkt op een fan-aansluiting). Deze heb ik erin gezet en werkte meteen. Echter zorgt deze netwerkkaart er ook niet voor het systeem stabiel te houden. Na 2 uur is de server weer onbereikbaar. Het systeem staat echter nog wel gewoon aan.

Omdat ik hier een beetje simpel van word wil ik onderhand wel eens met een oplossing komen. Aan welke stukje hardware (want ik denk dat het wel aan de hardware moet liggen, aangezien ik Debian, Ubuntu en Win2k3 heb geprobeerd) kan het liggen? Is het aan te raden een nieuwe netwerkkaart te kopen, zo ja, welke? Ben ik dan van deze problemen af?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:34

Thandor

SilverStreak

In CSL horen geen probleemtopics thuis. Zie de CSL policy. Ik verplaats dit topic naar Netwerken gezien het er op lijkt dat de netwerkkaart (danwel een instelling of combinatie van hardware) het probleem is.

Voor de volledigheid: "Dit werkte vroeger goed". Wanneer was vroeger en is er in de tussentijd iets veranderd? Naast dat graag volledige specs, wát voor SDRAM (SDR-SDRAM of DDR-SDRAM?). Welk moederbord? Etc.. :)
Uiteraard kun je nog eens proberen om de netwerkkaart waarmee je problemen had in een ander systeem te installeren. Indien je daar dezelfde problemen krijgt dan is wellicht de netwerkkaart stuk. Krijg je geen problemen dan is er altijd nog de optie dat de netwerkkaart niet compatible is met de thuisserver of dat een bepaalde instelling in het BIOS voor problemen zorgt ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.mercadolibre.com.ve/jm/img?s=MLV&f=5165234_6296.jpg&v=P

Hier gaat het om. Het is een of ander merkloos Compaq mobo. Ook in de bios kan ik geen optie vinden die voor problemen zorgt, alles moet goed staan. De netwerkkaarten moeten compatible zijn, ze werken immers een paar uur? Ik ben erachter gekomen dat het kabeltje op de netwerkkabel voor Wake-On-Lan is, maar ik denk niet dat het voor problemen zorgt als ik het niet aansluit.

Het geheugen is DDR-SDRAM. Maar ik geloof niet dat dit stuk kan zijn.. Dit kan toch niet ineens? Ik ga in ieder geval even de drivers updaten van de netwerkkaart, en de bios upgraden, even kijken of ik dan verder kom.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:08:
Hey,

ik heb de volgende thuisserver:

P4 1,7 Ghz
640 MB SDRAM
20 GB IDE HDD
Onboard 100mbit netwerkkaart
Oude Intel netwerkkaart

Dit werkte vroeger goed, maar nu stuit ik op problemen. Nadat ik een OS op de server heb geinstalleerd (Nu staat er Win2003 Server op) en deze aanzet, werkt alles probleemloos. Ik kan gebruik maken van de webserver, FTP server, enzovoort. Maar na een uurtje of twee, nadat er iemand de server bezocht heeft, is hij ineens onbereikbaar. De server staat niet meer in het netwerk, en is niet meer ping-baar. Als ik de server steeds laat bezoeken houd hij het wel langer vol. Maar als hij een nachtje gedraait heeft zoner dat er iemand op is geweest, is hij niet meer bereikbaar.

Ik heb altijd de onboard netwerkkaart gebruikt, deze werkte altijd goed. Toen kreeg ik ineens deze stabiliteitsproblemen, en toen ben ik even in de garage gaan rommelen. Ik vond een hele oude Intel netwerkkaart, PCI + een of andere aansluiting waar ik niet voor weet waar hij voor dient (lijkt op een fan-aansluiting). Deze heb ik erin gezet en werkte meteen. Echter zorgt deze netwerkkaart er ook niet voor het systeem stabiel te houden. Na 2 uur is de server weer onbereikbaar. Het systeem staat echter nog wel gewoon aan.

Omdat ik hier een beetje simpel van word wil ik onderhand wel eens met een oplossing komen. Aan welke stukje hardware (want ik denk dat het wel aan de hardware moet liggen, aangezien ik Debian, Ubuntu en Win2k3 heb geprobeerd) kan het liggen? Is het aan te raden een nieuwe netwerkkaart te kopen, zo ja, welke? Ben ik dan van deze problemen af?
"dit werkte vroeger goed" en daarna begin je met "nadat ik een OS op de server heb geinstalleerd" dat daarna je de issue hebt met het niet kunnen bereiken van je server (neem aan van buitenaf of kan je hem dan ook niet meer op IP adres overnemen via RDP?).
had je vroeger er dan ook een server op draaien en liep het toen goed? (wat draaide er eerder op) gedacht aan een restore naar het oude OS van 'vroeger'.

Als je denkt dat dit aan je netwerkkaart kan liggen, heb je dan ook al gekeken hoe alles staat?
gebruik je fixed of dynamisch hoe zit je lease eruit hoe heb je toegang ingeregeld