2 Port hubje met POE

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03 14:59
Hoi,

Ik ben opzoek naar een klein hubje, switch mag ook.
Ik wil namelijk op 1 netwerk aansluiting, 1 pc en 1 laptop aansluiten.
Het moet vooral kleine zijn en gebruiker maken van POE (Power Over Ethernet).

Ik heb gezocht maar kan het maar niet vinden.

Thanks

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Denk dat het interessantste op dat vlak de intellijack series van 3com gaat zijn ... 4port switch met POE support .

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

jossie67 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:07:
Hoi,

Ik ben opzoek naar een klein hubje, switch mag ook.
Ik wil namelijk op 1 netwerk aansluiting, 1 pc en 1 laptop aansluiten.
Het moet vooral kleine zijn en gebruiker maken van POE (Power Over Ethernet).

Ik heb gezocht maar kan het maar niet vinden.

Thanks
als je er alleen maar een laptop en pc op aansluit, waarom heb je dan POE nodig?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• jossie67
Ik moet de switch toch ook voeden, daarvoor heb ik POE nodig

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

jossie67 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:49:
En vanaf waar wilde je die over POE gaan voeden dan? Heb je elders in je netwerk al een switch ofzo staan die die voeding kan leveren aan deze extra switch :?

Als er toch een pc in de buurt staat zijn er dus ook stopcontacten aanwezig lijkt me :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
PoE wordt over het algemeen gebruikt om apparatuur wat op de PoE hub/switch aangesloten zit te voorzien van stroom. IP telefoons bijvoorbeeld. Dit wil dus zeggen dat de hub/switch de stroombron is en niet de afnemer.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Als je een USB powered switch bedoeld, ik gebruik de BYTECC BT-555. Werkt prima en redelijk goedkoop, je kan ze al vinden voor $35.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

JoetjeF schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:11:
Als je een USB powered switch bedoeld, ik gebruik de BYTECC BT-555. Werkt prima en redelijk goedkoop, je kan ze al vinden voor $35.
Leuk dat dat ding volgens de website 6 Volt nodig heeft..... USB levert 5 Volt. Maar wel grappig dat ze zoiets maken, bij moderne PC's blijft toch het hele moederbord onder spanning staan en zullen de USB poorten ook gewoon 5 Volt blijven geven.

This footer is intentionally left blank

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09
USB kan maar 500mA leveren. Ik ben bezig met een projectje waar ik een ethernet-chip aan een microcontroller leg, en daar heeft men het er steeds over dat de chip 300 mA nodig (op 3,3V, ding heeft zelf een step-up geval), wat met name door het ethernet schijnt te komen.

Werkt zo'n 5p switch dan wel op USB-power? Of moet je er dan 2 of 3 stekkers aansluiten?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:25:
Werkt zo'n 5p switch dan wel op USB-power? Of moet je er dan 2 of 3 stekkers aansluiten?
Er wordt 1 usb power kabeltje meegeleverd en dat werkt hier iig prima. Nog niet geprobeerd met 5 aansluitingen, maar met 3 heeft ie zeker geen problemen.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

jossie67 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:49:
Zo werkt het niet.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• jossie67
Ik bedoel een netwerk hub/switch. Dat ik gewoon 2 utp kabels kan aansluiten op 1 netwerk aansluiting.
Nu heb een een simpel switch met extern voeding. Dat vind ik zo'n gedoe. Ik heb volgens mij wel eens een keer een oplossing gezien. Maar kan nu niks meer vinden.

_DH volgens jou bestaan er dus geen 2-ports hub die de voeding uit het netwerk trekt?

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

jossie67 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:13:
Ik bedoel een netwerk hub/switch. Dat ik gewoon 2 utp kabels kan aansluiten op 1 netwerk aansluiting.
Nu heb een een simpel switch met extern voeding. Dat vind ik zo'n gedoe. Ik heb volgens mij wel eens een keer een oplossing gezien. Maar kan nu niks meer vinden.

_DH volgens jou bestaan er dus geen 2-ports hub die de voeding uit het netwerk trekt?
Die zijn er misschien wel, maar dan moet jou netwerk dus wel die stroom leveren. POE betekent niet simpelweg uit een standaard netwerk stroom trekken, maar bij POE wordt er naast netwerkgegevens dus ook energie beschikbaar gesteld via het netwerk als het ware.

Dus naast een hub/switch die POE ondersteund en daar zijn stroom vandaan haalt moet je ook een apparaat in je netwerk hebben zitten wat stroom aan het netwerk toevoegt. Dus eenvoudiger wordt het er niet echt op, en goedkoper al helemaal niet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• jossie67
Orion,
Het netwerk kan de stroom leveren, dus dat is het probleem niet.

Volgens jou bestaan ze dus niet.

Jammer, leek mij wel een mooie oplossing.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

jossie67 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:24:
Orion,
Het netwerk kan de stroom leveren, dus dat is het probleem niet.

Volgens jou bestaan ze dus niet.

Jammer, leek mij wel een mooie oplossing.
Ik zeg helemaal niet dat ze niet bestaan :?

Ik vraag me alleen af of jij snapt wat POE is en of jou netwerk daar echt wel op ingericht is.

Als je dan eens kan vertellen welke apparatuur je hebt staan die de benodigde stroom het netwerk op stuurt?

(Verder snap ik ook niet wat er 'zo'n gedoe' kan zijn aan een switch met een adaptertje, mgoed)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09
Voor een 2 port hub of switch zijn wel doelen te bedenken (met name om de range van 100m op te rekken zodat je nog eens 100m af kunt leggen), maar voor jouw doel heb je toch echt minimaal 3 poorten nodig ;)

1x in, 1x uit, dan zit je op de oude situatie. Voor ieder apparaat dat je er verder nog bij wilt pluggen heb je een extra poort nodig.

Bedoel je daadwerkelijk maar 2 poorten dan kun je ook gewoon een crosslink nemen, dan heb je helemaal geen apparatuur meer nodig.
Meer dan 2 dingen kun je zo echter niet aan elkaar knopen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:13
Is het splitsen van de utp kabel in 2en geen oplossing voor je?

Misschien een andere invalshoek dan jij tot nog toe hebt bekeken maar als die kabel al naar een router/hub/switch gaat waar nog een poort vrij is dan zou ik die kabel wat je hebt liggen opsplitsen.

• jossie67
Op mijn werkplek heb ik 1 aansluiting voor mijn vast PC, maar ik heb ook een laptop waar ik in een VMware sessie omgeving naboost.
Ik heb van de netwerkbeheerder begrepen dat POE wordt ondersteund.

Ik heb ook maar 2 wcd tot mijn beschikking dus iedere voeding die ik niet nodig heb is weer een draadtje minder.

Ik zie nu ook dat ik eigenlijk een 3-ports hub bedoel.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:43

bakvis

Tweakers.Nerd

jossie67 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:36:
Op mijn werkplek heb ik 1 aansluiting voor mijn vast PC, maar ik heb ook een laptop waar ik in een VMware sessie omgeving naboost.

Ik heb ook maar 2 wcd tot mijn beschikking dus iedere voeding die ik niet nodig heb is weer een draadtje minder.

schooi bij de technische dienst om een stekkerdoos O-) problem solved

Mijn Specs

• JackBol
  • Niet online

JackBol

jossie67 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:36:

Als je een mooie IP telefoon hebt op je werkplek (waar ik van uit ga als POE ingericht is), dan kijk even op de onderkant of daar nog een vrij poortje op zit.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 14:20
Is het onderstaande dan niet wat voor je? Zo kan je (op een houtje-touwtje manier) van één kabel twee kabels maken. Je zal twee van deze kabeltjes nodig hebben, aan elke kant één. Let wel dat je dan twee patches nodig hebt aan de kant van de systeembeheerder. De bestaande kabel kan je aan de splitters koppelen met UTP-koppelstukjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.shoppingcentre.net/shop/images/pageimages/cable_splitter.jpg

Opmerking: Dit is geen mooie/nette oplossing, maar in mijn ogen niet meer dan een tijdelijke oplossing. Het verstandigste is gewoon een normale switch en een stekkerblok.

• jossie67
Helaas geen extra poortje. Een extra stekker doos is niet zo'n probleem.
Maar ik heb een flexplek dus aan 't eind van iedere dag moet alles weer leeg zijn :-(

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
dan moet je ofwel voor de 3com intellijack gaan, ofwel een extra netwerkkaartje in je laptop prikken en die bridgen zodat je de vaste pc met een crossover aansluit op je laptop.
ja kan natuurlijk ook proberen de systeembeheerder te overhalen om overal meerdere netwerkaansluitingen te vroozien en/of je enkel naar die pleken te sturen waar er meerdere aansluitingen zijn ;)

• jossie67
Meerdere aansluitingen is ook een oplossing, maar als je zoals ik bij een groot bedrijf werkt, dan worden het aantal aansluitingen door belast. Het aanvragen voor een extra aansluiting, moet je tig formulieren invullen en handtekeningen verzamelen :-(

Bridgen is een goede optie, daar had ik nog niet aangedacht of toch maar een switch met externe voeding.

Thanks voor 't meedenken!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

jossie67 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:40:
Meerdere aansluitingen is ook een oplossing, maar als je zoals ik bij een groot bedrijf werkt, dan worden het aantal aansluitingen door belast. Het aanvragen voor een extra aansluiting, moet je tig formulieren invullen en handtekeningen verzamelen :-(

Bridgen is een goede optie, daar had ik nog niet aangedacht of toch maar een switch met externe voeding.

Thanks voor 't meedenken!
Als je in een grote organisatie zit, is het willlekeurig aansluiten van prive apparatuur ook niet de bedoeling...

• jossie67
Ben ik helemaal met je eens................
Het is ook helaas ,geen prive apparatuur

• JackBol
  • Niet online

JackBol

jossie67 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:29:
Ben ik helemaal met je eens................
Het is ook helaas ,geen prive apparatuur
Als het apparatuur van de baas is, dan moet de baas ook maar met een oplossing komen om het te gebruiken...

Verwijderd

Als het bestaande netwerk beschikt over POE, dan kan je zonder probleem een 3Com Intellijack inproppen, deze laat zichzelf perfect voeden door POE, maar zend geen POE uit naar volgende apparaten (maar dat heb jij toch niet nodig). Ik heb op mijn werk 3 Intellijack's in gebruik, omdat er kabel technisch geen rekening was gehouden met meer benodigde aansluitingen.

Ik ken het flexwerk gevoel, al flex ik nooit als systeembeheerder (alleen mensen van groep systeembeheer kunnen aanmelden op die pc's, zo zijn we verzekerd van onze "vaste" werkplek). Dit is tijdsgebonden adhv onze werktijden, werk je niet op vrijdag, dan is de pc vrij voor gebruik door "normale" gebruikers. Jezelf voortrekken als beheerder is leuk. >:)

Is er geen wifi beschikbaar? Dat bieden wij in ieder geval aan voor de gebruikers, wel zo handig.
Pagina: 1