[Debian] mod-auth-mysql, dep probs

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2025

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Hoi, na mijn installatie van PHP5 en apache 2.2 lijkt alles goed te werken, alleen krijg ik mod_auth_mysql niet geinstalleerd...

Wanneer ik apt-get install libapache2-mod-auth-mysql uitvoer is het resultaat:

The following packages have unmet dependencies:
libapache2-mod-auth-mysql: Depends: apache2-common (>= 2.0.50-10) but it is not going to be installed
E: Broken packages

---

Wanneer ik apt-get install apache2-common invoer krijg ik:

apache2-common: Depends: apache2-utils (= 2.0.54-5sarge1) but 2.2.3-3 is to be installed

---

Wanneer ik apt-get install apache2-utils krijg ik:

apache2-utils is already the newest version.

---

Hoe moet ik dit oplossen, heeft iemand een idee?
Het lijkt erop dat auth-mysql een oudere versie nodig heeft om te kunnen installeren, dat is toch vreemd? :+

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

wat zegt apt-get -f install ?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 228 not upgraded.

Zou de upgrade het probleem verhelpen? apache2 en apache2.2-common zijn de laatste versies...
Ik heb in het verleden een keer opstart problemen gehad na world upgrades, en ben er een beetje bang voor geworden... :)

[ Voor 49% gewijzigd door -Nexus op 14-11-2006 12:43 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Sowieso updaten ja :) En dat van wat er vroeger gebeurd is is naar, maar dat is wel extreem zeldzaam imho. Ik draai al een paar jaar unstable als desktop en server maar heb nog nooit iets zeer fouts meegemaakt.

Gewoon eerst even een apt-get update && apt-get upgrade draaien iig :)
auth-mysql wordt dan misschien ook geupgrade en die kan waarschijnlijk wel goed samenwerken met die apachekrengen.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik zit hier met hetzelfde probleem, maar met een ander package.
Wat waarschijnlijk wel redelijk belangrijk is om te melden: ik/de server zit op oldstable (Woody), ik mag van mijn baas niet over naar Sarge.

sources.list:
deb http://ftp.debian.nl/debian/ oldstable main
deb-src http://ftp.debian.nl/debian/ oldstable main
deb http://security.debian.org/ oldstable/updates main

apt-get -f install zegt
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
dus er valt momenteel niets te upgraden (anders dan naar Sarge)

De loop waar ik in zit is:
mysql-server: Depends: mysql-client (>= 3.23.49-8.15) but it is not going to be installed
mysql-client: Depends: libdbd-mysql-perl (>= 1.2202) but it is not going to be installed
libdbd-mysql-perl: Depends: perlapi-5.6.1

en ten slotte:

Note, selecting perl-base instead of perlapi-5.6.1
perl-base is already the newest version.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

@Nieuwkamp; Ik zou toch maar eens een goed gesprek met je Baas aangaan.

• Paul
Tja, hij betaald, dus hij heeft het voor het zeggen :P We developpen hier nog aplicaties in Delphi 5 tegen een dBase IV database :X Nu willen ze wel over naar SQL (want dan MySQL moet worden) maar zodra het installeren van de MySQL-server langer duurt dan 3 minuten is het alweer te lang en "komt dat later wel" (al 3 jaar) :X

Ach ja, zijn bedrijf...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
DeMoN schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:52:
Sowieso updaten ja :) En dat van wat er vroeger gebeurd is is naar, maar dat is wel extreem zeldzaam imho. Ik draai al een paar jaar unstable als desktop en server maar heb nog nooit iets zeer fouts meegemaakt.

Gewoon eerst even een apt-get update && apt-get upgrade draaien iig :)
auth-mysql wordt dan misschien ook geupgrade en die kan waarschijnlijk wel goed samenwerken met die apachekrengen.
Nadat ik de upgrade uitvoerde en mijzelf stilletjes verstopte onder mijn tafel, heb ik daarna het volgende geprobeerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<XXX># apt-get install libapache2-mod-auth-mysql
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.

Since you only requested a single operation it is extremely likely that
the package is simply not installable and a bug report against
that package should be filed.
The following information may help to resolve the situation:

libapache2-mod-auth-mysql: Depends: apache2-common (>= 2.0.50-10) but it is not installable

en
code:
1
2
3
4
<XXX># apt-get install -f
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 10 not upgraded.

Bedankt voor het meedenken, maar volgens mij bestaat het probleem nog steeds. Ik heb het vermoeden dat dit een algemeen probleem is voor deze package sinds de nieuwe apache2.2-common.

[ Voor 3% gewijzigd door -Nexus op 14-11-2006 14:08 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

-Nexus schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:06:
[...]

Nadat ik de upgrade uitvoerde en mijzelf stilletjes verstopte onder mijn tafel, heb ik daarna het volgende geprobeerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<XXX># apt-get install libapache2-mod-auth-mysql
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.

Since you only requested a single operation it is extremely likely that
the package is simply not installable and a bug report against
that package should be filed.
The following information may help to resolve the situation:

libapache2-mod-auth-mysql: Depends: apache2-common (>= 2.0.50-10) but it is not installable

en
code:
1
2
3
4
<XXX># apt-get install -f
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 10 not upgraded.

Bedankt voor het meedenken, maar volgens mij bestaat het probleem nog steeds. Ik heb het vermoeden dat dit een algemeen probleem is voor deze package sinds de nieuwe apache2.2-common.
En welke 10 packages zijn nu alsnog niet geupgrade?
Wat geeft een apt-get dist-upgrade ? (kies maar voor N, maar plak hier de output :) )

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:32

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

auth-mysql is er uit, wordt vervangen door algemene auth module die mysql support heeft.

Dit soort 'problemen' krijg je als je testing/unstable draait. Testing draait nu apache2.2 en ook de nieuwe authmodule.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Idd, het is helemaal herschreven in Apache 2.2 je moet je nog auth_dbd gebruiken.

Je schiet er alleen niks mee op (been there, done that) omdat Debian wegens licentie issues apr_auth_mysql.c niet heeft opgenomen. DBDProvider mysql vertelt Apache normaal dat ie mysql authenticatie (en dus dezelfde functionaliteit als mod_auth_mysql) moet gebruiken.

Dit commando laadt 'mysql.so' (of 'mysql.o') maar dit heeft Debian (nog) niet ivm de licentie dus:

http://comments.gmane.org....debian.devel.apache/9772

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-01 07:24
-Nexus schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:06:

[...]

Misschien kun je aptitude eens proberen, zit (voor zover ik weet) standaard bij Debian en kan ook onopgeloste dependencies oplossen en geeft hiervoor, indien mogelijk, meerdere oplossingen. Ik gebruik het eigenlijk altijd als ik wat wil (de)installeren. Erg fijn programma, maar vereist wel een paar minuten wenning ;)

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Okay mensen bedankt voor de info; ik laat weten hoe het afloopt!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-02 22:25
Ik ben toch zeeeeeeeeeeeer benieuwd hoe jou sources.list eruit ziet. Oldstable heeft namelijk helemaal geen Apache2!

http://packages.debian.or...ion=oldstable&release=all

Wat hij letterlijk aangeeft is dat hij Apache2 niet kan vinden. Niet zo gek. Vermoedelijk heb je Apache met de hand geinstalleerd, of ooit de sources.list aangepast.

Oplossingen: Ik vermoed backports. Maar ik zou lekker naar stable gaan. Werkt als een jekko. Backupje maken voor de vorm, gaan met die banaan.

[ Voor 39% gewijzigd door DiedX op 14-11-2006 23:07 . Reden: Iets uitdiepen. Jaja ;) ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
DiedX schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:05:
Ik ben toch zeeeeeeeeeeeer benieuwd hoe jou sources.list eruit ziet. Oldstable heeft namelijk helemaal geen Apache2!

http://packages.debian.or...ion=oldstable&release=all

Wat hij letterlijk aangeeft is dat hij Apache2 niet kan vinden. Niet zo gek. Vermoedelijk heb je Apache met de hand geinstalleerd, of ooit de sources.list aangepast.

Oplossingen: Ik vermoed backports. Maar ik zou lekker naar stable gaan. Werkt als een jekko. Backupje maken voor de vorm, gaan met die banaan.
Ik heb het op een 2e server geprobeerd, Debian stable etc etc... maar nog steeds zelfde probleem; ik ga verder zoeken naar de oorzaak

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

-Nexus schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:48:
[...]

Ik heb het op een 2e server geprobeerd, Debian stable etc etc... maar nog steeds zelfde probleem; ik ga verder zoeken naar de oorzaak
Ja maar geef nou ff de output van cat /etc/apt/sources.list dat wil hij zo graag :P

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
cat /etc/apt/sources.list 
deb http://http.us.debian.org/debian sarge main contrib non-free
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US sarge/non-US main contrib non-free
deb http://security.debian.org sarge/updates main contrib non-free

deb http://ftp.de.debian.org/debian/ testing main non-free contrib
deb-src http://ftp.de.debian.org/debian/ testing main non-free contrib

• DiedX
Maar je machine is dus geen Sarge, maar Testing. Is je probleem niet opgelost, maar ik zou het je baas niet vertellen ;)

• Paul
DiedX schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:05:
DiedX schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:40:
Maar je machine is dus geen Sarge, maar Testing. Is je probleem niet opgelost, maar ik zou het je baas niet vertellen ;)
Sorry voor de verwarring, maar ik ben geen -Nexus ;) -Nexus heeft problemen met Apache2 op zijn stable(sarge)/testing(Etch)-bak, ik heb exact hetzelfde probleem (of iig: dezelfde doodlopende foutmelding) met mysql op oldstable(Woody).
Maar ik zou lekker naar stable gaan. Werkt als een jekko. Backupje maken voor de vorm, gaan met die banaan.
Het is een hele technische manager *kuch* dus daar kom ik wel mee weg, dat gaat hij noooooooooit merken :+ maar ik doe het toch maar niet :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• DiedX
Voor je beeldvorming: je bent het nu al.

• Paul
Aangezien mijn post de enige is sinds jouw vorige post, ga ik er vanuit dat dat voor mij bedoeld is?

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar je lijkt te willen zeggen dat de fileserver op mijn werk al Sarge en/of Etch draait?

Tenzij ik niet op heb zitten letten en Debian weer een stap vooruit heeft gedaan zit ik met (enkel en alleen) "oldstable" in mijn sources.list nog altijd op Woody.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• DiedX
en jij zit ook met Apache2?

• Paul
Nee. 1.3.26 oid. Mijn probleem heeft dan ook niets met Apache te maken, ik krijg simpelweg dezelfde foutmelding als ik mysql wil installeren als -Nexus krijgt als hij mod_auth_mysql wil installeren, namelijk:

$package: Depends: $ander-pkg (>= $versie) but it is not going to be installed

dus was in wel geinteresseerd in dit topic en kon ik mogelijk wat bijdragen, misschien niet aan de oplossing maar dan toch aan de probleemstelling.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• DiedX
Klinkt toch alsof hij problemen heeft om dat pakket te updaten omdat hij niet in die repository voorkomt.
Welk pakket, en versie is hij naar op zoek? $versie is een $pakket wat $poster niet kent ;)

• Paul
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:11:
mysql-server: Depends: mysql-client (>= 3.23.49-8.15) but it is not going to be installed
;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• DiedX
Dat is inderdaad de oldstable versie: http://packages.debian.or...ion=oldstable&release=all

Vaag. Wat als je 'm download met wget, en met dpkg installeert?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Hrm.....ik zou toch maar naar een iets nieuwere versie van debian gaan.
Redenen:
- exploits (remote en lokaal)
- compatability (jullie zijn de eerste waarvan ik hoor dat ze op oldstable draaien, hoe bedoel je antiek..). Je klanten draaien waarschijnlijk niet oldstable
- had ik exploits al genoemd?

edit: ik denk, dat als je je baas meld dat je os lek is als een mandje, omdat je een te oude versie draait, hij best wel zou kunnen nadenken over een upgrade.

[ Voor 21% gewijzigd door sariel op 21-11-2006 10:17 ]

Copy.com

• Paul
sariel schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:16:
Hrm.....ik zou toch maar naar een iets nieuwere versie van debian gaan.
Ik ook :P Maar het is maar een interne fileserver..
- exploits (remote en lokaal)
Alle 3 de medewerkers hebben toch al alle rechten + rootpw, + het ding is vanaf internet niet te bereiken
- compatability (jullie zijn de eerste waarvan ik hoor dat ze op oldstable draaien, hoe bedoel je antiek..). Je klanten draaien waarschijnlijk niet oldstable
Geen idee wat klanten draaien, wij doen geen serverbeheer. Sql is een langebaantraject waarbij de server ws inderdaad wel wordt geupdate. En voor nu? Quote baas: "Het werkt toch? Jaaa, op SQL na maar dat gebruiken we niet."

Ik had gehoopt dat er een klein simpel iets was dat die foutmelding weg zou krijgen, maar aangezien het toch langetermijnwerk is zie ik over 3 jaar wel weer wat we er mee doen 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1