Toon posts:

[RIS/VS2005]RIS installatie traag op virtuele machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel draai ik RIS op een Windows 2003 EEserver.
Op de client draait eveneens Windows 2003 EE, met daarop Virtual Server 2005.

Het installeren van fysieke machines door middel van RIS werkt perfect. Unattended installatie door middel van PXE boot, Risetup en Oschooser.

Nu ben ik aan het testen om Virtuele machines te installeren met behulp van de RIS server.
De virtuele machines heb ik gekoppelt aan de fysieke nic, om verbinding te kunnen maken met de RIS server.
Alles werkt wel goed, echter het eerste deel van de Windows Setup, vanaf IP verkrijgen, totaan de vraag om te partitioneren gaat extreem traag. Waar het normaal een paar minuten duurt, duurt het bij het installeren van een virtuele machine bijna een uur.
Na het partitioneren gaat alles weer zo snel als het hoort te gaan.

Opties waar ik zelf aan heb zitten denken:

-Trage detectie van de nic, echter werkt deze nic goed als ik de fysieke server installeer.
-RIS bootloader (startrom.com) kan niet goed overweg met een virtueel netwerk.
-Problemen met het laden van de pre-OS files in het virtuele geheugen.

Heeft iemand dezelfde problemen gehad? Het gedeelte waar de Oschooser wordt doorlopen, en de setup files worden geladen gaat dus extreem traag.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:02:
Momenteel draai ik RIS op een Windows 2003 EEserver.
Op de client draait eveneens Windows 2003 EE, met daarop Virtual Server 2005.

Het installeren van fysieke machines door middel van RIS werkt perfect. Unattended installatie door middel van PXE boot, Risetup en Oschooser.

Nu ben ik aan het testen om Virtuele machines te installeren met behulp van de RIS server.
De virtuele machines heb ik gekoppelt aan de fysieke nic, om verbinding te kunnen maken met de RIS server.
Alles werkt wel goed, echter het eerste deel van de Windows Setup, vanaf IP verkrijgen, totaan de vraag om te partitioneren gaat extreem traag. Waar het normaal een paar minuten duurt, duurt het bij het installeren van een virtuele machine bijna een uur.
Na het partitioneren gaat alles weer zo snel als het hoort te gaan.

Opties waar ik zelf aan heb zitten denken:

-Trage detectie van de nic, echter werkt deze nic goed als ik de fysieke server installeer.
-RIS bootloader (startrom.com) kan niet goed overweg met een virtueel netwerk.
-Problemen met het laden van de pre-OS files in het virtuele geheugen.

Heeft iemand dezelfde problemen gehad? Het gedeelte waar de Oschooser wordt doorlopen, en de setup files worden geladen gaat dus extreem traag.
Als ik het zo lees gok ik dat het in stap 3 moet zitten, Problemen met het laden van Pre-OS files in het virtuele geheugen.
Hoe dat echter even snel op te lossen is.... weet ik eigenlijk niet.
Je machine heeft neem ik aan genoeg werkgeheugen om alles weg te stampen?

Verwijderd

Topicstarter
De client waar ik virtual server op draai is een Dell PE 2650 met 2 gig geheugen.
Ik ken aan een virtuele machine 512 MB toe, wat bij een standaard installatie genoeg is, en dus ook via RIS zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bump,

Niemand op Got die RIS in combo met Virtual Server 2005 gebruikt? (En misschien hetzelfde probleem heeft gehad)