Winroute en 2 Mbit BNC G 703

Pagina: 1
Acties:

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:04
Kun je winroute in zetten op een 2Mbit verbinding waarvoor je eigenlijk een Cisco 1600 nodig hebt?

De glas vezel is BNC G703 V35 afgemonteerd dus ik dacht aan een BNC netwerkkaart in de winroute PC en er aanhangen, zou dit kunnen werken?

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Mijns inziens is winroute alleen protocol afhankelijk en niet netwerkkaart/kabel afhankelijk.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Turlijk kan dit niet.

- Glasvezel lijkt misschien af gemonteerd te zijn als een bnc aansluss, je zult em toch echt op een Glasinterface moeten hangen.

BNC = CDDI
Glas = FDDI
CDDI<>FDDI = niet compatible

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

G.703 wordt gewoonlijk niet over glas binnengeleid, en een BNC-aansluiting is een normale manier om de G.703 koper-kabel af te monteren, naast een 2-paars 120 Ohm UTP.

Maar, het mag er dan als 10Base-2 uitzien, het is het niet :
a. je hebt als het goed is 2 connectoren (G.703 is een 4-draads aansluiting);
b. de impendantie van de kabel is 75 Ohm (dus RG-58, TV-kabel-achtig, niet de 50 Ohm van RG-58);
c. de snelheid van G.703 is maximaal 2 Mbps, terwijl een 10Base-2 ALLEEN 10 Mbps doet (en probeer ook maar geen ARCnet-controller te nemen, dat doet dan wel slecht 1.5 Mbps, maar gebruikt een RG-62 kabel met 90 Ohm impedantie)
d. de beide protocollen over de kabel lijken niet op elkaar.

Dus, het mag van buiten op elkaar lijken, het werkt niet samen.

Overigens, wat hebben FDDI en CDDI met deze discussie te maken ?
En, CDDI loopt over CAT-5 UTP-kabel, COAX trekt echt geen 100 Mbps.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:04
Heb ik hier iets aan?
http://www.lanode.com/tier2/ds_etu.htm
Een interface converter
Zo ja, welke denk je?

De BNC is G703 V35

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op donderdag 01 februari 2001 11:30 schreef KMK het volgende:
Heb ik hier iets aan?
http://www.lanode.com/tier2/ds_etu.htm
Een interface converter
Zo ja, welke denk je?

De BNC is G703 V35
Ziet er uit als iets nuttigs, dit doet alleen een bridging, en dan laat je dus zoals gepland de routering doen door de firewall.
Ik ben alleen bang dat het prijskaartje niet zoveel zal verschillen van een Cisco-routertje met V.35 interface, en die kun je al een stukje filtering laten doen (spoofing-onderdrukking) om je firewall te ontlasten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1