functies voor equalizer c#

Pagina: 1
Acties:

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
Hoi,
Ik ben bezig aan dj-mix programma.
Zowat alles is gelukt (alles wat een normaal dj-mix programma heeft) behalve dan één iets die
ik er echt in wil hebben: Een equalizer.

Nu ben ik al een eindje op zoek.
Misschien zoek ik wel in een compleet verkeerde richting.
Om de muziek af te spelen enzo gebruik ik DirectX
En daarom was ik ervan overtuigt dat dit mogelijk moet zijn met een library van DirectX
Waare het niet dat dit niet lukt. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit met DirectX moet kunnen.

Ik gebruik nu C#.NET als taal.
Ik zoek een equalizer die heel basic is omdat ik de rest dan weer zelf wil uitzoeken.
Omdat ik tegen copy paste ben. Als ik al de waarden kan opvragen van de frequenties ben ik al een zeer tevreden man. Welke libraries heb ik hiervoor nodig?

Ik heb tijdens mijn zoektocht van alles tegengekomen zoals: Fast fourier en Secondary Buffer. Wat gebruik ik nou het beste? Of moet ik een andere library gebruiken. En die Fast Fourier zit dat in DirectX?

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

• Precision
Bedankt voor de snelle reactie
Wat je hierboven poste, dient om effecten toe passen op de muziek. En kan je niet gebruiken tijdens het afspelen.

Ik had graag de frequenties kunnen opvragen.

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Voor zover ik weet zijn fast fourier transforms de enige optie. En als er hier iemand is die daarbij kan helpen hou ik me ook aanbevolen... Ik snap na lang lezen de achterliggende theorie half, maar ik heb nog geen flauw idee hoe ik dat moet inzetten om geluidsgolven "op te knippen" in frequentiegebieden.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
FFT is vrij simpel: de input is een array met daarin de geluidsgolf op elk tijdstip; de uitkomst is een array met daarin de sterkte per frequentiegebied.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Precision
MSalters schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:47:
FFT is vrij simpel: de input is een array met daarin de geluidsgolf op elk tijdstip; de uitkomst is een array met daarin de sterkte per frequentiegebied.
Ken je geen goede tutorial?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ken je Google? ;)
http://www.google.com/search?hl=en&q=fft -> (o.a.) http://en.wikipedia.org/wiki/Fast_Fourier_transform

Als je gerichtte vragen hebt ben je hier welkom, maar als je op zoek bent naar een stuk code om te copy/pasten dan zit je hier aan het verkeerde adres. Verdiep je eens in de materie en ga aan de slag. Kijk hoe ver je komt en waar je strandt en kom dan met gerichtte vragen.

Overigens, mocht je toch snippets willen dan wens ik je veel plezier ;) Ik zie zo al een complete implementatie namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 14-11-2006 22:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
MSalters schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:47:
correct me if i'm wrong, maar je hebt complexe getallen als input nodig? voorzover ik het begrepen heb is de geluidsgolf de reele component, maar waar ik niet uitkom is wat je moet gebruiken als imaginaire component.

PS: ik ben niet op zoek naar kant en klare code, maar ik zag dit topic en greep de kans aan om te kijken of er misschien iemand wat licht op deze complexe zaken en getallen kon schijnen ;)
Pagina: 1