[XP] Verse install blijft hangen op nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 14:01
Een vriend van mij en eik hebben allebij onze pc een upgrade gegeven. We zijn overgestapt naar de intel E6400 met een asrock 775-vsta moederboard. Daarnaast hebben we naast onze IDE Schijven een extra sata gekocht om windows op te installeren.

Bij mij werkt alles prima. Maar bij hem loopt het niet zoals het moet:

Situatie:

IDE 1.1: 20 GB (Oude windows)
IDE 1.2: 200 GB (Data)
IDE 2.1 dvd brander 1
IDE 2.2 dvd brander 2
SATA 1: Sata schijf voor xp. (NON-RAID)

Vol goede moed zijn we begonnen met installeren van XP op de sata. Dit gaf geen enkel probleem.
Totdat we hebben gereboot na de volledig install. Na het startscherm met het bewegende windows XP balkje loopt dat kreng muur en muur vast.

Vervolgens alle schijven losgetrokken. We dachten dat de oude xp wel eens conflicten kon geven tijdens de boot. Windows xp er weer op gezet. En wel ja het zelfde probleem.

Op de IDE loopt de oude windows prima. Op de SATA hebben we de windows partitie verwijderd en weer toegevoegd. Dit mocht ook niet baten.

We hebben windows XP zowel met aparte RAID drivers voor sata geinstalleerd al zonder.

Vervolgens de nieuwste bios voor het moederboard er op gezet.

Dit alles heeft niet geholpen. We zijn nu een week verder en het probleem blijft maar bestaan. Iedere keer loopt XP vast na de bewegende balk. Het scherm knalt dan op zwart. We hebben XP tig keer geinstalleerd in diverse configuraties. Zowel hardwarematig als in de bios. Daarom wil ik het probleem hier voorleggen en kijken of deze situatie iemand bekend voorkomt.

In het laatste geval denk ik dat de sata op de een of andere manier conflicteerd of gewoon kapot is.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-03 02:46

Totaalgeflipt

De enige echte

Sata drivers geinstalleerd? F6 Tijdens installatie?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het scherm knal op zwart...hoor je verder wel activiteit :?
Ik weet niet of dat mobo een on board videokaart heeft, maar misschien staat dat ding nog enabled in het BIOS. En tsja, als ie dan eerst de on board pakt op een gegeven moment krijg je idd een zwart scherm ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Lumics
We hebben de install gedaan met zowel sata/raid drivers als zonder deze drivers. (F6 in de setup)
het euvel blijft bij beide installatie manier bestaan.

Er is geen onboard video. Het wonderlijk is dat hij de eerste keer na de instal wel in windows komt. Daarna is het onmogelijk om windows te bereiken (na de loader).

Er is dan geen enkele activiteit meer te bekennen in de PC.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-03 02:46

Totaalgeflipt

De enige echte

Memtest een x draaien, geeft de voeding wel genoeg stabiele spanning?

• Lumics
Vanaf de IDE harde schijf heb ik geen enkel probleem terwijl ik ook gewoon de SATA schijf kan benaderen en gebruiken.
In het geval van windows opstarten via SATA beginnen de problemen (alle hardware identiek als vanaf IDE opstarten).
Geheugen heb ik tevens al omgewisseld en een voor een los getrokken om nog meer uit te sluiten.

:?

Betreft de voeding : Dit is merk voeding van Antec (350W.) welke meer wattage levert dan de voeding in het systeem waar alles wel op loopt.

[ Voor 17% gewijzigd door Lumics op 14-11-2006 11:39 ]

• Lumics
Gister een nieuw moderboardje opgehaald en er in geschroefd. helaas verhelpt dit het euvel ook niet. Windows loop nog steeds vast. Ik denk dus echt dat het met de harde-schijf te maken heeft.
Pagina: 1