Lijst met namen bij groepsfoto.

Pagina: 1
Acties:
  • 972 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Dit is achterkant van de kerstfoto van het bedrijf waar ik werk van vorig jaar, let niet op de ontzettend slechte kwaliteit van de foto en van het scannen. Klik voor groter. (ik sta er niet op :P)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/werk/image-lo.jpg

Ik heb de namen verwijderd, logisch lijkt me. Hoe hebben ze zo netjes de contouren van alle mensen linksonder op de foto gekregen? Is dit handwerk? Want dan begin ik alvast.

Dit jaar moet ik samen met nog iemand de kerstfoto klaarmaken, ik vroeg me af hoe ze dit hebben gedaan zonder er al teveel tijd in te steken. Is er misschien een programma voor of een methode in tovershop?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Erg sterk contrast toevoegen en vervolgens de lijnen overtrekken?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 07:56

Barrycade

Through the...

In Corel PSP X zit een functie "outline" of zoiets dergelijks. Daarmee krijg je aardig het gewenste effect. In PS zal ook wel zoiets zitten.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Een zetje naar workflow ;)

Bericht hierboven

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb inderdaad maar even de brightness omhoog gekrikt en ben nu op een andere layer die mensen aan het overtrekken. Had ik nu maar een wacom :P

Ik kon me niet voorstellen dat de drukker deze moeite heeft genomen ervoor.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Pixal schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:54:
Ik heb inderdaad maar even de brightness omhoog gekrikt en ben nu op een andere layer die mensen aan het overtrekken. Had ik nu maar een wacom :P

Ik kon me niet voorstellen dat de drukker deze moeite heeft genomen ervoor.
Een beetje grafisch artiest of iemand die dit dagelijks doet zal het denk ik wel sneller kunnen.
Voor jou of voor mij is het geen allerdaags karwei maar wie weet hoe vaak die persoon bij de drukker dat doet.

Ik zie dat het bestaat uit hele grove lijnen dus met een goed tekenbordje kom je al een heel eind en is dit sneller gedaan dan je denkt.

computer voor alle werkzaamheden

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

Zoefff

❤ 

Volgens mij is dit inderdaad gewoon handwerk. Als je een beetje speelt met de levels of het contrast en dan een mooi tekentabletje hebt kan je volgens mij binnen 10 minuten alles grof overtrekken, het hoeft toch geen schoonheidsprijs te winnen qua nauwkeurigheid :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb er zo'n 2.5!!! uur over gedaan (2 groepsfoto's), maar het resultaat is uitmuntend, beter dan die hierboven :) Terwijl ik ermee bezig was bedacht ik me dat dit onmogelijk met een programma zou kunnen, ik moest soms lijnen bedenken van benen en voeten die nauwelijks zichtbaar waren en dergelijke.

Jullie hebben me de moed gegeven eraan te beginnen dus bedankt allemaal :P

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 18:16
Ik heb me dit ook al eens afgevraagd! Moet toch eigenlijk sneller en handiger kunnen dan zelf "tekenen".

Ik vond dit met een snelle Google:
I'm probably reinventing the wheel here, but I just figured out how to make an outline of the people in a group shot. I figured this out from reading the posts on outlining. I wanted to have a family photo and then off to the side a little outline with each person's head labeled with their name. I did it! I'm feeling quite tickled with myself.

I used the magnetic lasso tool to outline the people, chose black as my outline color and 5 pixels width, then I did cut. The people went away and my outline of their heads was left. Then I went to Select and Inverted my selection and cut the background. I used the text tool to write in everyone's name and shrunk the whole to paste next to the actual photo.

Als iemand tips heeft: GRAAG!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 18:16
CS2 workflow:

1) Open the image,
2) Hit Ctrl J to put a copy into a new layer.
3) Use Ctrl U to open hue and saturation dialogue window.
4) Move the saturation slider all the way to the left to desaturate the picture.
5) Go to Filter>Stylize>Find Edges. This will give you a pretty decent outline.
6) Go to Filter>Other>Minimum to bring out the lines a little better.
7) Play around with a levels adjustment (Ctrl L) to bring out more whites.
Pagina: 1