voeding of mobo stuk HELP

Pagina: 1
Acties:

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Mijn pc valt soms zomaar uit. Althans het beeld valt weg. Dan moet ik 4 sec. de power button indrukken en dan gaat ie echt uit. Vervolgens wi ie niet meer aan. Ik kan drukken wat ik wil, er gebeurt niets. Ineens doet ie het dan wel, maar krijg ik geen beeld. Plotseling wel beeld, maar tijdens het booten valt ie weer uit. Het kan ook voorkomen dat ie een error geeft tijdens booten. Ik kijk dan in de bios en dan zijn mijn spanningen allemaal veel te laag. 12 v is bijna 11 V Vcore is 1.6V 5V is nog geen 4.5V Nu loopt mijn pc ff, maar ik krijg steeds errors van pcprobe dat de voltages te laag zijn. Natuurlijk kan ik dit wel instellen, maar het varieert soms zomaar 1 Volt. Als ik met een multimeter op een hardschijf voeding meet, staat daar wel keurig 5V en 12V. Is nu mijn voeding brak of het mobo? Ik denk dat de cpu soms niet genoeg prik krijgt om te starten. Ik heb tevens geprobeerd het systeem te jumperen, maar dat maakt helemaal niets uit. Nu heb ik alle potlood sporen weer uitgegomd en staat mijn hele mobo weer op default, maar ik houd de problemen.

Nogmaals is het mijn mobo of mijn voeding. Ik heb geen andere atx voeding om te testen.

Wreckerrm (die ontzettend baalt)

Verwijderd

Ik vermoed dat het je mobo is, ik heb hetzelfde probleem (in minder mate, pfhew!) en dat is mijn mobo!

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Misschien moet ik met het hele systeem maar eens naar de leverancier. Als mijn mobo brak is, dan ben ik niet blij.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Iemand nog een idee?

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 13:09
goh dit had ik vorige week ook viel ie zomaar uit.
mijn spanningen waren toen -12 = -17 , -5 = -7 toen dacht ik voeding kapot ik nieuwe voeding kopen erin gezet toen deej die helemaal nix meer.
ben ik naar de winker terug gegaan. nu blijkt dat het moederbord naar de klote is en de nieuwe voeding is met "testen" stuk gegaan.
nu maar hopen dat ie het snel weer doet

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb