[XP] Standaard Racebesturing op Creative Game Port

Pagina: 1
Acties:

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik heb een grappig stuurtje met pedalen geleend, en aangesloten op de spelpoort die mijn Creative SoundBlaster Live! 5.1 Digital rijk is.

Ik heb hem toegewezen met 'Spelbesturingen' als een 2 assig, 4 knoppig stuurtje met pedalen maar ik krijg alleen de melding: 'niet verbonden'.

Ik heb daarna een joystick uit de kast gepakt met hetzelfde eindresultaat. Ik heb verschillende drivers voor de gameport geprobeerd, waaronder:

Creative Game Port
Creative live!-spelpoort
Trust ESS etc. ik was wanhopig.

Zie ik iets over het hoofd misschien, wat ik nog kan proberen? Alles draait (niet) op Windows XP SP2.

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02 14:20
Wat je zou kunnen proberen is een ander geluidskaartje erin doen, maakt niet uit wat vooreen als ie maar een midi/game portje heeft.

normaal ben je dacht ik geen extra drivers nodig voor dit soort dingen. je zou wel in je geluidskaart opties kunnen kijkenofje midi/game poortje wel is ingeschakelt(als je die tenminste kan uitschakelen).

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ok gefixed. Ik probeerde met Spelbesturing een racebesturing/stuurknuppel te installeren. Toen ik een gamepad met 5 knoppen en gaspedaal selecteerde werkte het ook niet, maar een gamepad met 4 knoppen werkte uitstekend :)