Toon posts:

Philips 26pf3321 HDTV (LCD) als PC-Monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb verleden week een nieuwe tv gekocht omdat de oude was overleden.

Het is deze geworden, 66 cm LCD HD-TV:

Philips 26pf3321

Voor een afbeelding en verdere specs, zie (linksboven op de pagina):
http://www.scheerenfoppen.nl/folder1.htm

Deze tv kan dus HD aan, zowel resoluties op 720p en 1080i met resoluties van 1280x720 tot 1920x1080

Ik wil deze tv als monitor van mijn pc gaan gebruiken, nu heb ik daarover een aantal vragen:

-Als ik de TV instel als monitor op 720p (hoogst mogelijke resolutie) is er "niks aan de hand", beeld ziet er prima uit. Resolutie is niet al te hoog voor mijn gevoel (niet hoog genoeg), muisaanwijzer is erg groot. Bovendien als ik dan een DVD/divX in fullscreen kijk mist er een gedeelte van het beeld tov een kleiner (niet-fullscreen scherm). Iemand die weet wat ik hier aan kan doen?
-Als ik de tv instel op 1080i (willekeurige resolutie) dan wordt het beeld heel erg pixelig (korrelig), en ziet er dus niet mooi uit. Tevens is de muis vertraagd tov 720p. Zou het toch mogelijk zijn om deze hogere resolutie te gebruiken zodat het er wel mooi uitziet?
-Games zien er ook best goed uit op deze tv, alleen kan ik in bijv. NFS Carbon geen breedbeeld-resolutie kiezen. Ligt dit aan het spel zelf, of aan het feit dat de tv in windows ook op een 4:3 resolutie is ingesteld?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

TV als PC monitor is imho sowieso al een slecht idee. Het ding is er gewoon niet voor gemaakt.

Anyway, wil je het best mogelijke beeld, dan moet je je LCD in native resolutie aansturen, in jou geval 1366x768. Dat kun je bijvoorbeeld met Powerstrip doen.

Met Games zit je helaas vast aan datgene wat de games je aanbieden. Voor sommige games zullen ook nog wel wat hacks te vinden zijn om de custom resoluties op te geven. ff zoeken denk ik.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor je reply, zelf vind ik de kwaliteit van de tv (sowieso, maar zeker ook als monitor) erg goed, ik denk dat ik hem blijf gebruiken en mijn good old 21 inch ruimteverslinder de deur uit doe!

Powerstrip werkt nog niet helemaal (aka ik gebruik het vast niet goed ;) ), ik zal er nog even mee verder kloten...:)