Toon posts:

2 S-ATA HDD's Booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!
Ik heb een vraagje...

Ik heb hier een Medion Computer (van mijn collega) daar in zit er een S-ATA hdd va 250GB in en hij heeft vorige week er 1 bij gekocht een S-ATA hdd van 320GB ik heb ze nu allebij in.
De vraag is nu:
Hij heeft windows geinstallerd (op de oude zat al windows geinstalleerd natuurlijk XP HOME) en hij heeft op de nieuwe ook windows XP Home geinstalleerd.
Hij wil graag als hij zijn computer start dat hij een windows kan kiezen, nu moet hij helemaal de bios in en dan hdd instellen van 320 als eerste zodat hij bijvoorbeeld de nieuwe hdd gaat starten en als hij de oude wil opstarten dan moet hij weer de bios in.
Bij normale IDE kan je kiezen welke windows je wil, maar nu niet ik begrijp S-ATA niet helemaal kan iemand mij daarmee helpen?

Bedankt alvast! _/-\o_

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:55
En dat heeft een eigen computerwinkel :/

Door het bestand boot.ini aan te passen kan je bereiken wat je wilt ;)

• huiser
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 17:11
Grub of Lilo installeren?

-Huiser

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SATA en IDE zijn niet verschillend; ze worden door Windows nog steeds gewoon als "device" gezien en dus in je boot.ini vermeld.

offtopic:
lol @ Ricardo87

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 23:36

Spoooky

Core temp 37°C

Verkopen ook barbones :P Biertje?

Die collega is gewoon gaan hobbyen. Maar heb je niks op google kunnen vinden?

Zoek maar in goole op boot.ini (zoals Ricardo87 aangaf) en het gaat je dan vast lukken!

[ Voor 25% gewijzigd door Spoooky op 14-11-2006 09:46 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Bedankt voor je antwoord.
Ik ben zelf de nu de collega van de jongen die als ATO geregistreerd is.
Ik gebruik zijn gebruikersnaam want ik vraag dingen nooit op een forum... ik had die bericht getypt met het vraag (alsof hij het had getypt).
Maar die jongen kwam er niet uit je bent niet geboren om alles te kunnen he ;)
Ik ben die computer zelf aan t nakijken nu, dus ik mocht zn naam gebruiken maar anyway dan vraag ik m ff naar boot.ini na tekijken.
Bedankt allemaal!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 23:36

Spoooky

Core temp 37°C

Volgens mij is dat helemaal niet de bedoeling, je kan je toch ook zelf registreren??? Ach wat kan mij het aan mijn aarsch oxideren :)

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04
zorg dat je opgestart bent vanaf je 320gb schijf en formatteer die ander. Probleem opgelost. want waarom zou je in godsnaam 2x winxp Home willen draaien :S ?

Kopieer dan wel eerst je belangrijke bestanden even over ;)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

Gewoon de boot.ini inderdaad. Was ook wel makkelijk te vinden wss. En je mag wel wat aan je Nederlands werken btw. (Of moet ik jullie zeggen?)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:56:
Ik gebruik zijn gebruikersnaam want ik vraag dingen nooit op een forum...
Dit noemen we account-sharing, en dat is niet de bedoeling.
Je loopt op deze manier kans op een ban.
Maak liever een eigen account aan in dit soort gevallen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Hallo
Ik heb nu een account gemaakt mn eigen account.
Groetjes en ja ik wou alleen zeggen jullie begrepen me niet met mn vraag...
Want ik heb op de ene hdd windows xp home en op de andere hdd een windows xp professional en ik wou als ik de computer starte dat ik kon kiezen welke besturingsysteem ik wil maar anyway thnx.

En he over mn nederlands ik ben trots om nog nederlands te kunnen praten en schrijven na 5 talen te kunnen spreken en schrijven ;).

Groetjessssssssssssssssssssssssss!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:00:
Want ik heb op de ene hdd windows xp home en op de andere hdd een windows xp professional en ik wou als ik de computer starte dat ik kon kiezen welke besturingsysteem ik wil maar anyway thnx.
Dat kan ook door de boot.ini aan te passen (zoals hier al een aantal maal vermeld is) op de schijf die je als bootschijf hebt. In die boot.ini kun je een tweede verwijzing naar de andere windows-versie opgeven.
Zoek maar eens op boot.ini, dan kun je veel informatie vinden.

Verder hoef je niet iedere keer de groeten te doen :) Ik zou Algemene gedragsregels (Netiquette) even doorlezen, dan snap je waarom je dat soort reacties krijgt.
Pagina: 1