TV opnemen zonder reclame

Pagina: 1
Acties:
  • 692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 22:40
Hoi hoi,

Begin de laatste tijd steeds meer te ergeren aan reclame op de tv... :(
en na dit berichtje vandaag heb ik het een beetje gehad ermee...

Nu ben ik aan denken aan een harddisk recorder die zelf de reclame weg "filtered / delete" >:)
of een MCE tv kaartje kopen voor mijn pc met software die het zelfde doet.
Ik draai al MCE dus is niet veel werk om kaartje toe te voegen. Hierop graag advies :)

De tv staat bij de pc, en kan verbonden worden door dvi-i eventueel.
Op dit moment heb ik ook digitale tv van @home en film1, maakt dit wat uit? Loopt via nu scart, kweet niet of dit ook mogelijk is via coax op de mce kaart?

ik heb al gezocht naar verschillende harddisk recorders:
Hitachi DV-DS251E
DVDR7300H

voor de mce kaartjes heb ik gehoord dat die van haupage goed zijn, 150mce of 250mce?

bedankt alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

De frustratie ken ik maar al te goed. Het is zelfs zo ver bij mij dat ik liever series download dan 'live' kijk, omdat de reclame er dan uitgesloopt is. Een hardwarematige oplossing zou ik ook met open armen verwelkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Voor mce heb je diverse software die dat kan doen voor je ... echter doe ik het op een eenvoudigere manier. Bij "live tv" begin je gemiddeld 10 a 15 minuten later met kijken en je probleem is opgelost ;-) Je spoelt alle reclames in een keer door :-). Het zelfde geldt als je al opgenomen hebt, in MCE druk je een keer of 4 op de >| en je bent door de reclame heen ... niet al te moeilijk doen zou ik zeggen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Een hardwarematige oplossing zal hiervoor waarschijnlijk nooit komen. Sterker nog, een aantal maanden geleden heeft Philips patent aangevraagd op een technologie die dit onmogelijk maakt! nieuws: Philips vraagt patent aan op 'ad-enforcer'-technologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamsesII
renzo4000 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:54:
Voor mce heb je diverse software die dat kan doen voor je ... echter doe ik het op een eenvoudigere manier. Bij "live tv" begin je gemiddeld 10 a 15 minuten later met kijken en je probleem is opgelost ;-) Je spoelt alle reclames in een keer door :-). Het zelfde geldt als je al opgenomen hebt, in MCE druk je een keer of 4 op de >| en je bent door de reclame heen ... niet al te moeilijk doen zou ik zeggen.
dat is ook de bedoeling bij een harddisk of mce, je begint later, maar alle reclame doet hij zelf filteren.. zonder dat ik op een knop hoef te duwen ;) >:)
Een hardwarematige oplossing zal hiervoor waarschijnlijk nooit komen. Sterker nog, een aantal maanden geleden heeft Philips patent aangevraagd op een technologie die dit onmogelijk maakt! nieuws: Philips vraagt patent aan op 'ad-enforcer'-technologie
er zijn al harddisks die dit software matig doen... zoals die van hitachi :?
Reclame overslaan
Voor het eerst is het mogelijk om onderbrekingen als reclameblokken tijdens het afspelen over te slaan. De Memory Master-lijn beschikt over `commercial advance` of een `commercial skip`-functie, die er voor zorgt dat onderbrekingen automatisch gedetecteerd en overgeslagen worden wanneer een film of programma wordt bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
RamsesII schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:05:
[...]

er zijn al harddisks die dit software matig doen... zoals die van hitachi :?
Aha, ok dat wist ik niet :D . Toch denk ik dat ze daar nog wel eens problemen mee kunnen krijgen in de vorm van rechtzaken. De adverteerders betalen niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 15:49

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Mijn stem zou zijn: zet ALLE reclame op één zender. Iedereen die daar naar kijken of het opnemen wil, stemt daar maar op af. En de rest reclame vrij. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Jammer genoeg gaan we steeds meer richting de amerikaanse manier van reclame weergeven .... dus om de 5 a 8 minuten! of erger nog, tijdens de uitzending!... pfff ... de 2e kamer gaat hier waarschijnlijk gewoon mee akkoord mits het niet meer dan 12 minuten per uur is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Een echt betrouwbare oplossing zal er waarschijnlijk voor computers cq. dvd/hd recorders nooit komen.
a. het beste zou op basis van beeldherkenning zijn (logo's, zwarte stukken, etc.). Iedereen kan zich voorstellen dat dit niet echt betrouwbaar kan zijn. En als het al zou werken kunnen de omroepen snel een en ander weer veranderen zodat je systeem weer compleet de weg kwijt is.

b. obv audio. ik heb wel eens gelezen over iemand die z'n VCR uitgerust had met een soort listener. Het is nog steeds zo dat er (vaak) een duidelijk verandering in het geluid(snivo) optreedt als de reclames beginnen. Hij had dat ding zo gemodificeerd dat ie dan op pause ging. Werkte redelijk betrouwbaar, maar ook hier kun je de onbetrouwbaarheid be-discussieren en in twijfel trekken en ook dit is zo door de omroepen aangepast.

Er zijn wel proggies die pretenderen dat ze het kunnen: videoredo bijv. Maar die vergen een echt leerproces en zijn ook dan zeker niet 100% betrouwbaar en zeker niet iets wat je zonder na-controle moet gaan doen....

Andere proggies kunnen he weer wel bij sportwedstrijden, maar dat is relatief simpel. Je hebt dan nl. vaak een groot kleur vlak (voetbal=groen ;) ) en als dat dan veranderd vermoed ie een commercial break. ook hier kun je zelf de onbetrouwbaarheid inschatten: interviews, herhalingen, shots van de tribune, noem maar op.

Beste tot nu toe vind ik idd ook de 30sec skip van bijv. MCE. Een reclame is vaak/meestal opgebouwd uit secties van 30sec (tarieven per minuut), je skipt zo dus makkelijk door de commercials.....

Nu ik er zo over nadenk, zou ik één goeie toepassing kunnen bedenken; maak er een betaal dienst voor! Consumers kunnen dan betalen voor het géén reclame ontvangen! Er worden wel degelijk codes meegezonden als de reclame begint. Althans bij sommige zenders (dus het kan bij alle).
Bij digitale ontvangst moet het dan mogelijk zijn dat je PVR (oid) die codes herkent en je PVR op pause zet. Discovery etc. hebben zoiets: die zenden hun progs in heel bijv. europa uit, die zijn overal hetzelfde, maar de reclames zijn wel degelijk 'land-gericht'. Daar wordt (weet ik) een code meegstuurd en per land wordt er dan een commercial 'ingeschoten'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
ik doe het ook gewoon met mijn hd-recorder, die paar keer op ffwd drukken overleef ik nog wel. Maar als je je er echt zo aan stoort, dan zou een optie zijn om een paar betaalde zenders te nemen. Nu betaal je in de vorm van reclames kijken, je kunt er ook voor kiezen om gewoon een abonnent op een betaalde zender te nemen.

En als je dat "stom" vindt, zou je ook kunnen downloaden, bijna alles is tegenwoordig zowel legaal als illegaal online te krijgen. Ook hier geldt vaak gratis->reclame, geen reclame->betalen.

Bedenk je hoe de tv eruit zou zien zonder reclame, bijna alles achter de decoder. Ik vind het niet zo'n hele zware prijs. En twaalf minuten per uur is nog te doen, in de VS zitten ze soms wel op 20 minuten per uur.

edit: ik realiseer me dat ik niet helemaal ontopic bezig ben, maar als je bereid bent om hardware of software aan te schaffen om je series/films zonder onderbreking te kijken, kun je toch ook af en toe een dvd'tje kopen?

[ Voor 13% gewijzigd door pianoman op 15-11-2006 16:08 ]

• RamsesII
pianoman schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:06:
ik doe het ook gewoon met mijn hd-recorder, die paar keer op ffwd drukken overleef ik nog wel. Maar als je je er echt zo aan stoort, dan zou een optie zijn om een paar betaalde zenders te nemen. Nu betaal je in de vorm van reclames kijken, je kunt er ook voor kiezen om gewoon een abonnent op een betaalde zender te nemen.

En als je dat "stom" vindt, zou je ook kunnen downloaden, bijna alles is tegenwoordig zowel legaal als illegaal online te krijgen. Ook hier geldt vaak gratis->reclame, geen reclame->betalen.

Bedenk je hoe de tv eruit zou zien zonder reclame, bijna alles achter de decoder. Ik vind het niet zo'n hele zware prijs. En twaalf minuten per uur is nog te doen, in de VS zitten ze soms wel op 20 minuten per uur.

edit: ik realiseer me dat ik niet helemaal ontopic bezig ben, maar als je bereid bent om hardware of software aan te schaffen om je series/films zonder onderbreking te kijken, kun je toch ook af en toe een dvd'tje kopen?
heb je mijn post gelezen? :9 ik zit al op @home digitaal extra... dit zijn betaalde kanalen, maar hier komen simpel weg niet alle series/films op

en ik download ook wel, maar het is just wanneer iets op tv komt dat ik wil zien dat ik het zou gebruiken, zonder dat ik het eerst moet downen :)

en wrm dvds kopen? zelfs daar zit nog reclame op... |:(
|:(

• RamsesII
kaajee schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:42:
Nu ik er zo over nadenk, zou ik één goeie toepassing kunnen bedenken; maak er een betaal dienst voor! Consumers kunnen dan betalen voor het géén reclame ontvangen! Er worden wel degelijk codes meegezonden als de reclame begint. Althans bij sommige zenders (dus het kan bij alle).
Bij digitale ontvangst moet het dan mogelijk zijn dat je PVR (oid) die codes herkent en je PVR op pause zet. Discovery etc. hebben zoiets: die zenden hun progs in heel bijv. europa uit, die zijn overal hetzelfde, maar de reclames zijn wel degelijk 'land-gericht'. Daar wordt (weet ik) een code meegstuurd en per land wordt er dan een commercial 'ingeschoten'.....
zou leuk zijn, maar gaat waarschijnlijk niet echt lukken op dit moment :'( , de mensen zonder reclame lopen dan voor op de mensen met wel reclame, via coax zul je dus al met 2 zenders moeten gaan werken. Via de digitale weg zou dit later wel mogelijk zijn :*)

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
tja, ik zelf zet altijd mijn hdd recorder aan en begin een half uurtje later met kijken. Mocht je iets vinden voor deze toepassing denk ik dat het je heel veel tijd en gevloek gaat kosten voordat het ook maar een beetje redelijk werkt. En als het een keer fout gaat (bijv. wel pauze bij begin van de reclame, maar niet hervat bij het eind van de reclame) zit je met een onbruikbare opname.

Die truc met het logo gaat waarschijnlijk ook niet werken want veel zenders zetten hun logo pas na een halve minuut of zo weer in beeld na de reclame. Volgens mij zijn de meeste zenders wel vrij consequent met het aantal reclames per blok. Ik meen dat bijvoorbeeld sbs6 een aantal jaar geleden altijd 7 reclames plus een preview van een programma uitzond. Dit was nog in de tijd dat je de video vooruit moest spoelen :)
Tussen deze reclames wordt het beeld altijd zwart. Misschien kun je dergelijke software zo instellen dat hij na het verdwijnen van het logo op pauze gaat bij het eerste zwarte beeld, en na het achtste zwarte beeld weer begint. Maar ook voor dit soort oplossingen geldt dat als er eens iets misgaat je zomaar een complete scene zou kunnen missen in je opname.

Ik kom trouwens maar bar weinig reclame tegen op mijn dvd's hoor... Ik zie het eigenlijk alleen met dvd's van de videotheek.
Pagina: 1