Toon posts:

Is dit een goede waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het grote waterkoelings topic kreeg ik geen reactie op mijn vraag dus probeer ik het even zo.

Mijn grafische kaart van Gibabyte 7800 GT maakt teveel herrie en daar wil ik iets aan doen.
Nu heb ik 2 opties gewoon koelen doormiddel van lucht of via waterkoeling. Eventueel wil ik ook mijn cpu door water laten koelen.

Ik heb op de site van thermaltake 2 type behuizingen gezien met ingebouwde waterkoeling dat leek me wel wat.

dit is de link naar de kandalf watergekoeld
http://www.thermaltake.co...Kandalf_lcs/vd4000bws.asp
Dit is de link naar de armor watergekoeld
http://www.thermaltake.co...r/armor_lcs/ve2000bws.asp

Nu heb ik een paar vragen
Zijn deze ingebouwde waterkoeling systemen een beetje goed of kan ik beter een losse kast kopen met niet ingebouwde waterkoeling en deze los kopen.

Mij voeding is 600 watt is dit voldoende om een water gekoeld systeem te voorzien van stroom.

Hoeveel Watt verbruikt alleen het waterkoelings systeem.

Wat zijn de kosten voor de spullen die nog niet bij de thermaltake systemen zitten

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 11:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

Het zal vast wel goed koelen, maar ik denk als je een setje van bijvoorbeeld Alphacool bestelt dat dat setje beter zal presteren dan het thermaltake setje. Om dit zeker te weten zal je reviews moeten zoeken.

Ik heb zelf een thermaltake aquarius 2 (budget watercooling) en het presteert redelijk( toen ik het kocht gelijk aan de beste luchtkoelers).

Zo'n set verbruikt bijna niks, dus die voeding van je zal iig genoeg power leveren.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11-2025
Mooie kast.
Ook fijn dat de koeling al mooi is weg gewerkt. ( scheelt je hakken en zagen in je eigen kast )

Fans gebruiken ondeveer 4 Watt
Dus samen 12 watt.
De pomp eigenschappen : e :DC 12V
- Input current :600 mA
Dus 7.2 Watt

Samen dus nog geen 20 Watt.

Ik weet nu niet of je een A-merk voeding hebt, Maar als je 600 Watt hebt kun je nog wel
een Intel E6600, 2 GB DDRII , 3 HD's 2 DVDRW/CDRW drives, SLI of Crossfire videokaarten draaien.

Mocht je een sweex hebben, dan kun je 1 videokaart minder proberen.

Verwijderd

Topicstarter
het is een tagan voeding

Het positieve van die voeding is dat je de stroom kabels er zelf in kan stoppen dus geen of weinig overbodige bedrading.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 09:52 ]

Verwijderd

hang maar al wat je wilt aan die voeding, zo'n ding krijg je toch niet plat bij ietwat normaal gebruik.

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11-2025
Ja leukd at je TARGAN dus een MODULAR voeding is.
Maar dat maatk ozich niks uit. Het gaat om de RAILS.

Als je een na alle kabels er af laat, dan heb je geen 600 Watt op die enen kabel ter beschikking.
Maar voor koeling geldt, hoe minder kabel des te beter.

BTW je kan natuurlijk altijd nog andere koelblokken monteren.
Maar als je systeem op full load op <30 draati is er niks aan de hand. ( Mijn lucht koeling: 28 C, mainboard passief: 42

HD's 26 C ( worden geforceerd gekoeld door fan )

Belangrijkste geluidsbron is de videokaart, FANbased CPU koelers zijn nu redelijk geluidsarm

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad de grootste geluidsproducent, maar als ik nou een armor lc neem dan kan ik mijn cpu toch gwoon via lucht laten koelen en de videokaart daar de wc toch??

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Dan moet er wel een vga blokje bij zitten dat voor jouw kaart geschikt is. Je kan niet zomaar het cpu blok op je videokaart steken, daar zal je of het blok, of de kaart voor moeten modden(of allebei) en dan is je garantie weg. Dus niet doen als je niet handig bent ermee.

edit:

wat bettreft je voeding. die tagan van 600 watt zal je systeem echt wel gaan trekken. Tagan staat bekend als een erg goed merk, dus verwacht geen problemen van je voeding.

[ Voor 25% gewijzigd door icecoolsniper op 14-11-2006 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee dat begreep ik dat ik een vga blokje moet kopen, nu we het daar toch over hebben moet ik dan ook nog van die kleine koelertjes op me vga geheugen doen. Weet iemand wat voor vga blokje je moet hebben voor een 7800 gt

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik denk dat je dit makkelijk op de thermaltake site kan vinden. Ze bieden die blokjes namelijk wel aan. Of er een shop is in NL die deze blokjes aanbied is weer een ander verhaal.

Je kan ook een blokje van een ander merk nemen, als je maar zorgt dat de slangen erop passen.

edit:

ram sinkjes kan je monteren, het hoeft niet, maar ze wel monteren komt de lvensduur van je kaart ten goede. Spaar die paar euro niet uit iig.

edit2:

ik ben aardig geweest. ik denk dat je zo'n blokje moet hebben. dat past zeer waarschijnlijk aan je slangen.

http://www.thermaltake.co...ade/cl-w0088/cl-w0088.asp

of het op je kaart past mag je zelf uitzoeken ;)

Vraag alles voor de zekerheid na bij de winkel waar je ventueel bestelt.

[ Voor 48% gewijzigd door icecoolsniper op 14-11-2006 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
@icecoolsniper
dat vga blokje heb ik zelf ook al bekeken maar ik kom niet zo goed vinden of deze op de graka past

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Of je stelt de vraag nog gewoon een keer.
Shit wat zijn sommige mensen in dat topic ongeduldig.
Als je verder ook maar enigzins had rondgekeken wist je dat hier een bigwater set in zit.
Post je budget, verdere specs, of je dingen ook eventueel in duitsland wil bestellen, of je kunt modden enz.
Een vraag als: ik wil een nieuwe pc; wat moet ik hebben? kan vele antwoorden hebben.
Wees specifiek in je vragen en mss krijg je een goed antwoord.
Lees het topic eens door; er zijn in het laatste topic al een stuk of 10 voorstellen gedaan wat een goede setup zou kunnen zijn.
De kosten wat er nog niet bij zitten? google

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een budget van rond de 300 euro ik heb niks vernomen van reply's in het grote waterkooling topic. (300 euro is voor kast en wc)

De thermaltake kandalf heb ik 4launch zien staan voor 217 euro mooi bedrag

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu zat ik te denken aan deze samenstelling

Thermaltake kandalf LCS zwart
Zalman Waterkoeling ZM-WB3 Gold CPU Block
Zalman Waterkoeling ZM-GWB3 VGA Block

Op de site waar ik de spullen wil gaan kopen hadden ze niet zo veel meer blokjes voor de cpu en graka.
Graag zou ik van jullie de voor en tegens horen

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Volgens mij moet je dan andere aansluitkoppelingen hebben. TT heeft namelijk een rare maat. Je moet even het schroefdraad en de binnen en buitendiameter vergelijken. Als die gelijk is wil het wel. Overigens is TT wel een budgetmerk. Voor 300 euro voor kast en WK zal je niet beter krijgen maar met 300 alleen voor waterkoeling zal je veel lagere temps halen en veel minder kans hebben op lekken.

Ik zou alleen geen TT blokjes nemen want die staan erom bekend dat ze na een jaartje gaan lekken. Kijk maar eens in het TT WK topic. Zalman blokjes zijn veel beter hoewel echte merken (Alphacool,EK,heatkiller,Danger Denn,enz.) nog wel betere resultaten zullen halen alleen dat is te duur voor deze setup ;)

Verwijderd

Topicstarter
thanx

Verwijderd

Topicstarter
Na de nutige informatie van teammikke heb ik toch besloten om voorlopig aftezien van wc nu heb ik besloten om mijn systeem om de luchtgekoelde manier zo stil mogelijk te krijgen. Zie hier de gegevens als jullie het er niet mee eens zou ik graag weten waarom

1302 Scythe Ninja Plus fanless heatpipe CPU 35.00 35.00
ZAL19 Zalman CNPS Ultra Quiet – VF900–CU LED 31.75 31.75
27178 Thermaltake Armor window zwart

MVG nico

• TEAMIKKE
  • Niet online
Goede kast met veel koelmogelijkheden. Vind em zelf ook mooi maar dat doet er niet toe ;)
Zo ong. de beste koeler die er is die Ninja. Goede keus :)
Zalman koeler is ook erg goed. Op 5 volt helemaal stil.

Wat voor fan zet je trouwens op je Ninja? Aanraders zijn Nexus en Papst. Nexus vaak iets stiller en goedkoper maar hierover zijn de meningen verdeeld. Als je er al een fan opzet ;)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je zou ook zo'n Inovatek (ofzoiets) VGA koelblok speciaal voor de 7800 kunnen nemen, maar alle reveiews zijn in t Duits dus k heb geen flauw idee of dat goed koelt , maar t schijnt ook je geheugen te koelen.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Heb je de rest van het topic wel gezien? Hij ziet af van waterkoeling voorlopig. En dat innovatek blok koelt idd. ook het gehuegen maar dat doen alle full-cover blocks ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja in de toekomst wil ik wel voor waterkoeling gaan maar dan moet ik nog even sparen en dat gaat bij deze student niet zo hard.

Maar ik ga denk ik voor de zalman vga koeler en dan hoop ik geen storend geluid meer te horen
Pagina: 1