Toon posts:

computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Als ik mijn computer opstart, gebeurd er helemaal niks. Ik hoor alleen de ventilator aangaan, verder doet de computer niks! (niet het gerommel dat je behoort te horen) Ik weet niet hoe ik dit op moet lossen, aangezien ik niet eens bij windows kan. Weet iemand waar het aan ligt? Ik dacht zelf aan 1) probleem met een virus 2) probleem met hardware --> is mijn harde schijf stuk ofzo??
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb windows xp erop staan en hij is nog maar 1,5 jaar oud.
Alle suggesties zijn meer dan welkom.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Als je pc helemaal niets doet is een softwarematig probleem onwaarschijnlijk, maar zou ik eerst de hardware eens onder handen nemen :)

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Iets aan je hardware aangepast?

Maak je computer eens open en trek er al het onnodige uit. Dus dat je alleen een videokaart, geheugen, en een harddisk overhoudt. Kijk even wat hij dan doet.
Probeer eens een BIOS reset.

En kijk ook even hier in de FAQ Windows geeft fouten bij booten of boot helemaal niet meer, wat kan ik doen? :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
Ja de computer doet echt helemaal niks meer, alleen de ventilator gaat aanstaan. Maar hebben jullie een idee waar het probleem misschien ergens kan zitten? Harde schijf ofzo? Ik ben een beetje een computernitwit, dus weet neit zo goed waar jullie het allemaal over hebben.

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:50:Ja de computer doet echt helemaal niks meer, alleen de ventilator gaat aanstaan.
Springt de monitor wel aan, dus van standby af. Dit is mogelijk te zien met een oranje / groen lichtje.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:50:
Ja de computer doet echt helemaal niks meer, alleen de ventilator gaat aanstaan. Maar hebben jullie een idee waar het probleem misschien ergens kan zitten? Harde schijf ofzo? Ik ben een beetje een computernitwit, dus weet neit zo goed waar jullie het allemaal over hebben.
In Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat stap voor stap uitgelegd wat je kunt proberen om te achterhalen waar het probleem zit. Neem dat dus eerst eens door en post evt stap voor stap wat je hebt gedaan om het probleem te achterhalen en waar je op vastloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een beetje doorgelezen, maar omdat ik niet eensweet hoe de computer opgengemaakt moet worden en ook niet weet wat wat is, is het moeilijk om de stappen door te gaan.
De monitor gaat ook niet aan. Er staat dan gewoon no signal input.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:06:
Ik heb het een beetje doorgelezen, maar omdat ik niet eensweet hoe de computer opgengemaakt moet worden en ook niet weet wat wat is, is het moeilijk om de stappen door te gaan.
Meestal zijn het gewoon 2 schroeven aan de achterkant. Een beetje tweaker moet toch wel een kast open kunnen krijgen :)
Het lijkt hoe dan ook ergens fout te gaan in de hardware, dus desnoods moet je daar iemand anders naar laten kijken om het probleem op te lossen, dat kunnen wij zo niet voor je doen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:06:
Hmm, normaal zou ik je topic inderdaad naar Overige Hardware verplaatsen maar een tweaker die zijn computer kast niet eens opengeschroefd krijgt gaat daar niet met open armen ontvangen worden ben ik bang :)

Ik ga jouw topic dus sluiten - je moet je misschien afvragen of Tweakers.net wel het forum is dat aan sluit bij wat jij voor kennis/interesse in computers hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.