[350 euro] Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
Hey

Zo ik moet een nieuw systeem samenstellen voor me tante, want haar huidige pc gaat toch wel erg moeilijk doen en is echt niet meer van deze tijd. Veel vastlopers en ze wil graag relaxt kunnen internetten. Zit nu op een Duron 800 mhz, 256 mb enz. Aangezien ze net een nieuwe tft van samsung 19' heeft gekocht, hoort daar ook wel een mooi, normaal werkend systeem bij. Dus ik stelde voor dat je gerust een pc kan samenstellen voor zon 350-+ euro. Ik dat dus bij alternate gedaan, en daar kwam dit uit:

Ik stel suggesties, veranderingen, opmerkingen ERG op prijs O-)

Moederborden Socket AM2 -
Asrock AM2NF3-VSTA à € 55,-

Gekozen omdat hij erg goedkoop is, en aangezien de sempron 3000+ op dit moment een van(DE?) goedkoopste processor is heb ik wel zo'n moederbord nodig. Er zit ook nog agp op en dat komt mooi uit want ze kan haar eigen oude gerforce 2,4?(weet niet precies) meenemen aangezien ze alleen internet. ook zit er al sound, en lan onboard, dus geen internet kaartje en geluidskaart nodig :9

Behuizingen Midi Tower -
AOpen QF50A à € 59,-

Deze behuizing ziet er goed uit en ze kan haar oude zeker niet meenemen, begint zelfs al te roesten 8)7 Ook de voeding daarin is zeker niet sterk genoeg en de 350 watter uit deze kast lijkt me beter? En moet het systeem toch ook wel draaien :) ?

CPUs Socket AM2 -
AMD Sempron™ 64 3000+ à € 59,-

Nou deze processor spreekt voor zig, erg goedkoop, en goed genoeg voor haar doeleinden.

Harddisks 3,5 inch SATA -
1 x Seagate Barracuda 7200.9 80gb à € 52,-

Gewoon nieuwe hardeschijf van 80 gb, meer heeft ze zeker niet nodig

DVD-reWriters IDE -
BenQ DW-1670 à € 39,-

Een nieuwe brander kan nooit kwaad, alleen de configurator van alternate zegt dat deze niet kan aangezien er geen ide aansluiting op het mobo zit, maar volgens mij zit hij er degelijk wel! _/-\o_
Ik kan ook fout zitten.

Geheugen DDR2-533 -
Buffalo 1 GB DDR2-533 à € 94,-

1 gb gewoon, niet erg duur , en 1 gb is wel een beetje van deze tijd om een standaard te worden.
Ik weet alleen niet of het op dat mobo gaat werken, lijkt me wel.

Grafische kaart

Die neemt ze gewoon lekker mee uit haar oude pc, levert normaal gezien geen problemen.

Andere apparatuur zoals beeldscherm, muis, tobo, enz enz heeft ze nog, en als ik het goed heb ben ik nu niks vergeten?

Configuratie:
€ 358,-

Alvast bedankt voor het bekijken,

Ricardo O+

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-01 15:51
Misschien ligt het aan mij maar enkel voor internet lijkt me een 800Mhz wel voldoende en instabiliteit zou op te lossen moeten zijn. Mijn zus zit ook met een 800Mhz (of duron 750Mhz) te internetten en dat gaat prima.. Ik zie niet in waarom daar een 3Ghz voor nodig is. Enkel internet vraagt niet zoveel van een systeem.

Verder lijkt het door jou gekozen systeem prima, alleen zie ik het nut niet.

• Cardo
InterCC schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 07:54:
Misschien ligt het aan mij maar enkel voor internet lijkt me een 800Mhz wel voldoende en instabiliteit zou op te lossen moeten zijn. Mijn zus zit ook met een 800Mhz (of duron 750Mhz) te internetten en dat gaat prima.. Ik zie niet in waarom daar een 3Ghz voor nodig is. Enkel internet vraagt niet zoveel van een systeem.

Verder lijkt het door jou gekozen systeem prima, alleen zie ik het nut niet.
Nou kijk ze heeft opzig wel genoeg aan dat systeem, maar het werkt voor geen kant meer, en als ze meerdere dingen tegelijk wil doen, loopt het al vast, en ze zou graag gewoon een nieuw systeem willen. En als ze het geld er voor over heeft, ik help haar graag. Ook houd ze niet zo van traagheid(jaja ouderen stellen meer eisen) En wil gewoon is een goede/snelle pc voor haarzelf waar ze weer even mee vooruit kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Cardo op 14-11-2006 08:01 ]

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:19
Ik zou 2x512mb ram nemen ipv 1x1gb ram. Dit in verband met dual channel.

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 13:11
je koopt een am2 moederbord, en daar doe je een sempron processor in.?

als ik het niet verkeerd heb, is dat socket 754 of 939, en geen AM2.. daarnaast heb je grote kans, dat je huidige videokaart agp is, en met pech, PCI.. die kan je niet overzetten.

een nieuw videokaartje kost 40 euro ofzo, en dat is denk ik wel de moeite, als je dan toch bezig ben. tevens had ik gelijk de meeste dingen op de toekomst gekocht. het hoeft niet per sé in prijs te schelen, maar dan zit je iig gebakken..

misschien beetje ongepast, maar mijn pc is ook te koop, voor een bedrag van 400-450 euro:

amd 64 3000+
MSI K8T NEO FISR 2
2x 250 GB Hdd 16 mb cache
Gforce 6800 XT
Antec plusview 1000 AMG
Tagan 480 watt easycon serie
2 GB 400 Mhz geheugen
dvd brander dual layer
dvd lezer

op de meeste dingen zit nog garantie.. als je interesse heb, hoor ik het graag.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Mocht je prijs stellen op Cool and Quiet dan heb je voor AM2 minimaal de 3400+ Sempron nodig. Verder kun je denk ik voor die 55,- ook wel een bordje met intergrated video halen en een pci-e slot. Is voor internetten e.d. ook voldoende, en kun je later alsnog upgraden.

• Cardo
Ja maar die sempron is gewoon am2 gebouwd?! Dus die past er gewoon op

En het moederbord ondersteund AGP dus wat is het probleem?

Socket
AM2

Processor
AMD Athlon™ 64 FX, AMD Athlon™ 64 X2, AMD Athlon™ 64, AMD Sempron™

Chipset
NVIDIA nForce3 250

Slots
1 x AGP
5 x PCI (32 bit)

En ik weet zeker dat hij AGP is, want dat heb ik zelf gezien, alleen weet ik zo het type niet zo snel

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:54

MicroWhale

The problem is choice

Cardo schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 07:57:
[...]

Nou kijk ze heeft opzig wel genoeg aan dat systeem, maar het werkt voor geen kant meer, [..]
dat klinkt eerder als een software-probleem: Leeggooien en nieuwe verse XP + firewall + virusscanner + adware remover erop.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Cardo
MrWilliams schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:07:
[...]

dat klinkt eerder als een software-probleem: Leeggooien en nieuwe verse XP + firewall + virusscanner + adware remover erop.
Dat heb ik al zovaak gedaan;) Het is gewoon iets van hardware, maar het gaat nu om een nieuwe systeem, ik snap je bedoeling, maar ik vraag gewoon iets over dit systeem;) _/-\o_

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:33
Cardo schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 07:57:
[...]

Nou kijk ze heeft opzig wel genoeg aan dat systeem, maar het werkt voor geen kant meer, en als ze meerdere dingen tegelijk wil doen, loopt het al vast, en ze zou graag gewoon een nieuw systeem willen. En als ze het geld er voor over heeft, ik help haar graag. Ook houd ze niet zo van traagheid(jaja ouderen stellen meer eisen) En wil gewoon is een goede/snelle pc voor haarzelf waar ze weer even mee vooruit kan.
Gewoon formatten en Windows opnieuw installeren, dan is het probleem waarschijnlijk al opgelost. Zet er 256 MB RAM bij voor de zekerheid. En Ghost na installatie de systeempartitie, dan kan je de boel zo weer terugzetten als Windows weer verziekt is.

Verder zou ik zorgen dat ze niet direct aan het internet verbonden is (aangenomen dat ze ADSL/kabelinternet heeft). Dus routertje ertussen, NAT configureren. Zodoende raakt je Windows niet zo snel geinfecteerd door allerlei malware. En natuurlijk browsen via FireFox en webmail (GMail, Yahoo) gebruiken ipv Outlook Express.

Ben je voor een paar tientjes klaar...

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Cardo, heb je al eens hetzelfde systeem samengesteld bij Azerty ? Denk dat je dan nog goedkoper uit ben. Maar voor de rest, leuk systeem, goede keus om voor de Aopen kast te gaan. Die is lekker stil.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17

mr_petit

opperprutser

Zou iets op basis van een barebone (asus pundit oid) niet iets zijn?
Meestal worden dit soort 'tantesystemen' niet vaak opgewardeerd (hoogstens mem, het huidige systeem is immers een duron800).
Alles onboard, (firewire enz), licht, handzaam..

"man is not truly one, but truly two,"

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Barebone kan ook, maar in elk geval zou ik kiezen voor een moederbord met onboard vga.
Dit omdat het een beetje onzinnig is om een basic-kaart van 5 jaar geleden (ofzo) terug te plaatsen in het systeem.
Een onboard presteert waarschijnlijk ook nog beter.

ik zou deze kiezen:
pricewatch: Asus M2V-MX, VIA K8M890 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA)

en 2x 512 geheugen.

Ik vind t trouwens niet raar om te upgraden, de pc wordt toch wel wat traag. Als het moet kan het prima,maar in combinatie met XP is het toch wat traag (met windows 2000 zou het al anders zijn)

[ Voor 18% gewijzigd door Quacka op 14-11-2006 08:48 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 22:40
Waarom bestel je niet zoiets, samengesteld bij salland.

AOpen Behuizing ES45B Zwart, Zilver, 350 Watt, 1 X 80mm  1x 32,77
Samsung DVD-RW SH-S182D Zwart  1x 24,37
TwinMos DDR2 Memory 512 MB, PC5300, 667 MHz, 5  2x 42,02 84,03
WD Caviar Special Edition 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300  1x 46,22
Asrock Moederbord ALiveNF6G-DVI  1x 49,18
AMD CPU Sempron 64 3000+ 1.6 GHz, 333 MHz, Boxed  1x 42,02

Prijzen Ex. BTW

Totaalbedrag incl BTW en verzenden 339,04

Aopen behuizing zijn altijd goed, ook goede voeding.
Samsung DVD-RW komt goed uit diverse testen
2*512 geheugen
genoeg plaats voor alle bestanden met 160GB
Asrock mobo met onboard VGA, en DVI voor eventueel TFT
Sempron is snel zat,

Alles nog binnen budget

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• Cardo
Quacka schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:46:
Barebone kan ook, maar in elk geval zou ik kiezen voor een moederbord met onboard vga.
Dit omdat het een beetje onzinnig is om een basic-kaart van 5 jaar geleden (ofzo) terug te plaatsen in het systeem.
Een onboard presteert waarschijnlijk ook nog beter.

ik zou deze kiezen:
pricewatch: Asus M2V-MX, VIA K8M890 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA)

en 2x 512 geheugen.

Ik vind t trouwens niet raar om te upgraden, de pc wordt toch wel wat traag. Als het moet kan het prima,maar in combinatie met XP is het toch wat traag (met windows 2000 zou het al anders zijn)
Eindelijk iemand die snapt wat ik wil;) erg bedankt voor de tip en advies

(iemand die niet zo doorgaat over het upgraden van vorige systeem)

En barebone kan ik nog even keer voor kijken, en ja het was mischien goedkoper een kaart van haar vorige systeem terug te plaatsen, maar idd een onboard is mischien wel beter!

Pagina: 1