Siemens Expedia en gigaset repeater 108 langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gnor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 13:41
Mensen,

Ik kan weinig vinden over dit specifieke topic, vandaar dat ik een nieuwe start.

Ik heb internetplusbellen van KPN met een Expediabox. Om mijn draadloos internet bereik binnenshuis te vergroten heb ik een siemens gigaset repeater 108 aangeschaft. Ik heb dit apparaat geconfigureerd volgens de handleiding van Siemens.
Alles lijkt ook goed te werken, mijn PC boven heeft ineens weer een "excellent" netwerk op dezelfde ssid, en ik kan nog steeds internetten!

However: Mijn internetsnelheid is gedropt van 2500bps naar zo'n 200bps. Vooral met downloaden merk ik dit. Hoe kan dit? Heeft iemand deze combinatie aan de praat met behoud van snelheid, en zo ja hoe.

Of is het zo dat een repeater per definitie de snelheid dropt?

Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 11:57
ja de repeater... is een vertragende factor..

wat een repeater doet is de zendkracht weer op100% brengen..
maar dat gaat niet moeiteloos door. dat kost tijd en daar zit hem je vertraging in. maar nu moet ik wel zeggen dat 2300 bps verlies wel veel is.

• gnor
Ja, het vreemde is ook dat wanneer ik mijn repeater uitzet mijn laptop terugvalt op de Experiabox. Dan haal ik weer snelheden van gemiddeld 2500bps. Zodra ik de repeater weer aanzet, ookal communiceer ik nog rechtstreeks met de Experia daalt de snelheid tot zo'n 250 - 300 bps.

Mijn uploadsnelheid blijft overigens constant, maar die is dan ook maar 384bps.

Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:59
Zou het kunnen dat het zendende signaal van de repeater stoort op het zendsignaal van de Experiabox?? Misschien draadloos kanaal van één van beiden even veranderen.

Heb wel eens gehoord dat er minstens 3 kanalen tussen moeten liggen voor een goede werking.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• gnor
Tja,

Ik weet het ook niet zeker, maar repeater worden verkocht als zijnde apparaten waarmee je je draadloze bereik vergroot. Er staat (uiteraard) nooit iets bij over degradatie van de snelheid.
Zowieso, alles komt uit de Siemens Gigaset serie, zowel de Experia box als de repeater als mijn USB 108 wirelesslan adapter. Dan zou je toch ook die 108kb mogen verwachten ?

toch?, of vraag ik nou echt te veel.....

• gnor
Ik ben nog eens aan het expirementeren gegaan, en het goede nieuw is dat alles nu goed werkt!

Voor iedereen die dezelfde problemen heeft: Zet Super-G uit! en alles draait weer op topsnelheid

Pagina: 1