vraagje over: VisionTek PCI RADEON X1300 256 MB

Pagina: 1
Acties:

• hugohugohugo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 22:42
hoi hoi

Heb hier sins kort een pundir-r staan :).
Het probleem is alleen dat er een onbord video kaart opzit namelijk: ati 9100 IGP 128 mb shared.
Voor de duidelijkheid ik heb GEEN AGP en of PCI-Express
ik wil er dus een: Visionek PCI RADEON X1300 256 MB in zetten .Als die leverbaar in Nederland is want daar heb ik hem nog niet gevonden helaas :S.
Na wat zoeken ben ik er ook achter gekomen dat die vidi eigenlijk 250 watt voeding nodig heeft maar, in mijn pundit zit maar 200 watt gaat dit een probleem opleveren?
en zou ik hier een klein btje nfs carbon mee kunnen spelen?

de specs van de kaart:

ATI RADEON™ X1300 Visual processing Unit
256MB DDR2 Memory
PCI Bus (3.3v)
450MHz VPU clock
533MHz memory clock
90 nanometer GPU
Ultra threaded core 3D architecture
Avivo™ display enhancement technology
Shader model 3.0

Alvast bedankt
gr Hugo

Verwijderd

Die kaart is opzich wel goed, alleen die pci-interface gaat waarschijnlijk niet genoeg bandbreedte leveren, dus ik denk dat hij niet bijzonder veel beter presteert dan die onboard.

Over die voeding; ik had een Asus barebone met 220 watt-voeding, daar liepen op een brander, gf 4 ti, 1 gig ram, 2400+, 2 hdd's, dus bij jou moet die voeding geen probleem zijn afaik

• hugohugohugo
maakt het dan niets uit dat er ddr 2 geheugen opzit en 256mb. en dat ik dan geen shared memory heb?
en dat de kaar opzich gewoon veel sneller is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hugohugohugo schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:47:
maakt het dan niets uit dat er ddr 2 geheugen opzit en 256mb. en dat ik dan geen shared memory heb?
en dat de kaar opzich gewoon veel sneller is?
de kaart kan wel stukken sneller zijn, maar je zit met max 133MB/s dat je over je PCIbus kunt pompen. En dit moet gedeeld worden met alle hardware die daaraan hangt (hdds, cdroms, geluidskaart, netwerkkaart etc). Dat er dus snel geheugen opzit zegt eigenlijk niets, gezien de bus dat niet bij kan benen.

Dat je geen shared mem meer hebt is vooral interessant als het een P4 based systeem is. Als het gaat om een AMD geval dan maakt shared mem weinig uit.

• hugohugohugo
de kaart kan wel stukken sneller zijn, maar je zit met max 133MB/s dat je over je PCIbus kunt pompen. En dit moet gedeeld worden met alle hardware die daaraan hangt (hdds, cdroms, geluidskaart, netwerkkaart etc). Dat er dus snel geheugen opzit zegt eigenlijk niets, gezien de bus dat niet bij kan benen.

Dat je geen shared mem meer hebt is vooral interessant als het een P4 based systeem is. Als het gaat om een AMD geval dan maakt shared mem weinig uit.
maar ik ga dus van jou verhaal uit dat het wel verbetering opleverd en dat ook op lage kwliteit carbon kan spelen?!