Gebruik Varnish overwegen *devver*

Pagina: 1
Acties:

• SiegeSapper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-12-2020
Ik heb zojuist van iets gehoord wat jullie misschien wel kunnen gebruiken. Het is een reverse cache, en het heet Varnish. Ik weet niet of jullie je architectuur hiervoor overhoop willen gooien, maar misschien is het iets. Laat het me weten, ben benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door SiegeSapper op 14-11-2006 00:40 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik zie niet in wat je precies met dit topic wil bereiken, maar laat hem nog even open tot een devver zijn mening gegeven heeft. Die kan je namelijk precies vertellen waarom dit niet gebruikt zal worden. Ik kan alleen zeggen dàt het niet gebruikt zal worden :+

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb er wel eens naar gekeken, maar had niet de indruk dat Varnish de beste keus is. Het nadeel van een pure reverse proxy is dat maar een deel van onze content echt statisch is en dat we dat deel (kleine plaatjes, css, js etc) liever dan gewoon uberhaupt niet door apache laat serveren, zelfs niet maar een paar keer.

Om die reden hebben we een tijd lang Tux als webserver voor apache gedraait, maar helaas is die met de 2.6 kernel (en op 64bits hw) niet heel erg stabiel gebleven. We gaan binnenkort wel naar nginx kijken of die de taken die we aan Tux toegedacht hadden kunnen laten doen.
Wellicht dat we Varnish dan ook nog beter bekijken, maar nginx heeft iig als voordeel dat ie nog wat meer van apache kan overnemen dan alleen het uiteindelijke resultaat.

• SiegeSapper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-12-2020
Ik geloof dat ze in versie 2 o.a. geplant hebben om injection opties te ondersteunen, waardoor je heel specifieke stukken apart kan cachen en samenvoegen met het wat meer statische content.