DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER
[ Voor 104% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 21:57 ]
[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 14-11-2006 00:29 ]
[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 14-11-2006 00:42 ]
Mijn 1e post word volledig genegeerd, maargoed..Ruudjah schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:37:
[...]
Graag zou ik constructieve feedback willen hebben. Lolloge opmerkingen zijn misschien meer iets voor de huiskamer. Als je zegt dat mijn hardware uit 1999 komt zal je misschien gelijk hebben. Maar zeg dan ook waar het potentiele flessehals zit, en kom met tips aan waar ik moet upgraden.
Tsjah. Windows taskmanager zegt dat de CPU load niet boven de 50% uitkomt, zoals ik al had gemeld. Bovendien zegt Mhz me niet zoveel.het gaat toch om Softwarematige RAID5? in die context maak ik die opmerking ook... Te traag voor dat doel. Als je al rekent dat hardwarematige controllers eein eigen dedicated XOR processor van 400Mhz of meer hebben en minstens 64MB RAM hebben (en een vette boost halen uit 128MB) dan mag je toch wel rekenen dat een PC met een "universele" processor op 600Mhz waarschijnlijk relatief minder presteert in XOR berekeningen, en ook nog eens het OS draaiende moet houden.
Verwijderd
Nou het vaak niet alleen de parity bit maar bij schrijfbewerkingen moet er gelezen EN geschreven worden wat HD's gewoon niet kunnen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:49:
De berekening van het paritybit kost behoorlijk wat performance. En zelf het e.e.a. opzoeken kan ook vanuit jouw huiskamer.
Verwijderd
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Dat is toch onzin? Software raid 1 en 0 zijn evensnel als met een intelligente kaart, en op een nieuwe machine haal je heel werkbare snelheden met software raid 5.multipasser schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:14:
Softraid gaat altijd zo traag zijn. Ik heb het ook al getest in xp.
Je moet een XOR engine hebben op een raid kaart. Anders kan je het vergeten.
Verwijderd
10 mb per seconde, is wel erg laag zelfs voor jou systeem..Tenminste als dat echt de lokale snelheden zijn.Ruudjah schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:58:
![]()
[...]
Dat had ik natuurlijk direct als eerste moeten proberen...maar hier ontdekte ik iets raars. Read haalt hij nu 10-15MB/sec, met 100% CPU usage. Alleen met write doet hij hetzelfde (schrijven met ~10MB/sec). Hier beint het vreemde: na 20 seconden zakt de write compleet in, net als de CPU usage, welke op zo'n 60% blijft hangen.
[afbeelding]
Hier zie je duidelijk wat er aan de hand is. Een read, het grote blok, gevolgd door de write welke na een ~20sec inzakt.
Jij gebruikt een quote waar een raidkaart gebruikt wordt (die jij niet hebt) en de cpu de bottleneck niet is. Dat heeft niets jou situatie te maken.Ruudjah schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:17:
Zeker ook een guide gelezen hier op Tweakers.net geschreven door de Grote Femme (en nog eens verkeerd begrepen ook nog)?
Nog even voor de duidelijkheid:
We willen een bottleneck ontmaskeren. Er is geconstateerd dat dit de CPU niet is, gezien het bovenstaand geposte screenshot. Met andere woorden, de XOR engine in de Athlon uit 1999 krijgt niet genoeg werk, waar het probleem dus zit.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Begrijp ik het goed dat allebei de controllers op de PCI bus zitten?Ruudjah schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:26:....
2x250GB aan sweex SATA controller (2 kanaals, ieder kanaal één disk)
2x250GB aan PCI PATA controller (2 kanaals, ieder kanaal één disk)
....
"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq