Toon posts:

Wat kost een webserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 620 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een webserver aanschaffen maar heb geen idee waar ik op moet letten en waar ik het moet kopen. er moet in elk geval aan de volgende wensen voldoen:

- asp.net 2.0.
- php
- sql server en mysql database
- ftp
- mailserver

ik heb een webapplicatie ontwikkeld waar ongeveer 30 mensen op werken, in de toekomst kan dit oplopen tot 200 - 300. Kan iemand mij advies geven?

Verwijderd

Als je een server wilt kopen zit je hier in PRG niet goed. Als je een server wilt huren ook niet :) Zoek even bij Complete Systemen & Laptops, of nog beter hier: Professional Networking & Servers

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

sja, wat doet het allemaal dan?
in feite kan je zeggen dat elke huis-tuin-en-keuken PC voldoet...
Alle software die je noemt draait dan wel.
en 200 a 300 mensen wat webpaginatjes laten kijken wil dan ook wel, tenzij je hele zware queries gaat uitvoeren op die databases.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Topic gemoved van PRG naar PNS

[ Voor 3% gewijzigd door dusty op 14-11-2006 00:17 ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 22:35

iMars

Full time prutser

2u case
P4 3GHz
Asus mobo onboard video
1GB ram
2x 160G SATA
3Ware raid controler
3com netwerk

Kosten ca 750 ~ 850 euro
Ontbrekende kosten, eventuele licenties.

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
excuses voor het verkeerd plaatsen van mijn topic

er is overigens wel heel veel database verkeer

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als er veel database verkeer is (en dan bedoel ik ook *veel* ), dan zou ik eens gaan kijken naar apparte database servers naast een webserver...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 22:35

iMars

Full time prutser

Wat ik me afvraag, waar komt de server te staan/hangen?
Is het een server voor thuis? Zoja dan kan je flink bezuinigen op de case.
Zonee, dan heb je ook nog eens een keer je colocating kosten.

Wat betreft het databaseverkeer, als dit intern is maakt het niet uit, maar als het extern is, zit je met je verbinding/traffic.

Koop hier mijn P1 reader :)

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:49:
er is overigens wel heel veel database verkeer
Hoeveel is 'wel heel veel'? Als dit ook een mailserver wordt voor 30 man, dan neem ik aan dat die 30 man er al zijn en dat die nu ook mailen. Wat zijn de specificaties van de huidige mailserver?

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een calculatie systeem voor in de bouwsector, die ergens co-located moet draaien..

mensen werken constant aan deze calculatie software er worden constant records toegevoegd / update en verwijderd. Het zijn niet zware DB queries maar wel veel, mijn inschatting is dat het max 100.000 - 150.000 queries per dag is. (voor 300 gebruikers)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, als je een beetje zoekt binnen PNS dan zal je genoeg topics voorbij zien komen waarin raad wordt gevraagd over welke server aan te schaffen.

Meestal wordt er dan ook wel enige specs bedacht en is de vraag of het systeem voldoende is.
Aangezien dit een verschrikkelijk relatief probleem is, stel ik voor dat je je lekker gaat inlezen in de bestaande systeemeisen en eens goed rondkijkt naar prijzen.

Zelfbouw is leuk, maar als je geen rekening houdt met goede ondersteuning en redundantie kan het uiteindelijk veel duurder worden.
Ik zou zowiezo kijken naar een systeem van een geronnomeerd merk. (HP/DELL/etc.)
En vergeet niet dat je (als je ASP.net wilt draaien) ook een Windows (2003 webserver) licentie mee moet nemen in je calculatie

suc6 :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.