Toon posts:

486 Processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een extreem ruige upgrade voor m'n 486 >:)

Een DX-2 66 Mhz processor!!!! In tegenstelling tot de iets minder snelle 486SX 25 die er nu opzit.

Kortom genieten dus :)

Maar nu is het probleem dat er niet zo'n fijne socket met een hendeltje opzit. En dat ik al m'n nagels al ongeveer heb gebroken om die SX eraf te krijgen :(.

Hoe krijg je zo'n processor er het makkelijkst af?

De bedoeling is namelijk dat het een dedicated IRC Client wordt :)

Verwijderd

schroevendraaier :+

Verwijderd

met een waterpomptang het beugeltje en met een klauwhamer onder de processor.
moet wel lukken zo denk ik.. |:(

Verwijderd

Heel voorzichtig met een schroevedraaier ( of was het nou schroevendraaier) lukt het wel.

Let op dat je hem er goed inzet, in een grijs verleden heb ik hem er wel eens verkeerd ingezet, kostte me bijna m'n hartkleppen toen ik daar achter kwam. Gelukkig deed hij het nog :)

Die dingen kosten toen nog een vermogen

Verwijderd

Een pci afdekplaatje werkt ook goed. *D

Verwijderd

Breekijzers, 2 stuks. Een aan de voorzijde en een aan de achterzijde des processors. Suc6

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Mesje.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Vroeger kreeg je nog wel eens een cpu-lichter bij. Da's een L-vormig stukje metaal, met allemaal inkepingen in het korte stuk van de L. Erg makkelijk om de cpu er mee uit de socket te krijgen. Ik heb er nog één (maar wil hem niet kwijt).

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Aan ALLE zijden van de proc voorzichtig, stukje bij beetje iets omhoog wippen met een mesje of andere aaggehaalde gereedschappen, zodat hij er zo recht mogelijk uitkomt.

Als die omwisseling gelukt is moet je niet vergeten om het mobo op 33Mhz te zetten anders heb je maar een DX2-50.

? weet jij wat.

Pagina: 1