Toon posts:

800mhz DVD hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 800Mhz Pentium 3 processor met een Aopen AX34 PRO moederbord, 320mbRAM PC133, een Nvideo 64mb Geforce 2 400MX met tv-out. Harde schijf 5400RPM 20Gb.

Ik weet dat het een wat veroudert systeem is maar dit zou toch in staat moeten zijn om dvd af te kunnen spelen vanaf de harde schijf? Als ik die dvd bestanden open met windvd gaat de computer haperen, bij taskmanager zie ik het processor vermogen de hele tijd op 100% staan maar hij zegt dat ik nog 80mb RAM geheugen vrij heb. Zou dit een BIOS setting kunnen zijn ofzo?? Ik heb trouwens ook de nieuwte Nvidia drivers (of moet ik die juist niet hebben?) Alvast bedankt!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt even nagaan of je harde schijven in UDMA draaien. Het zou best kunnen dat ze nu in PIO draaien en dat gaat ten koste van de performance van je PC.
Kijk ook even na welk proces precies 100% CPU slurpt.

Saved by the buoyancy of citrus

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Idd check dat ff. Dat probleem had ik met een soortgelijke pc( amd751,320mb,ati radeon 9600) alleen dan films afdraaien vanaf de dvd rom. De dvd rom was kapot en kon niet meer op ultra dma draaien. En check ook of je pc spyware/virus vrij is. Het is mogelijk om normaal dvd's af te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:29:
Ik heb een 800Mhz Pentium 3 processor met een Aopen AX34 PRO moederbord, 320mbRAM PC133, een Nvideo 64mb Geforce 2 400MX met tv-out. Harde schijf 5400RPM 20Gb.

Ik weet dat het een wat veroudert systeem is maar dit zou toch in staat moeten zijn om dvd af te kunnen spelen vanaf de harde schijf? Als ik die dvd bestanden open met windvd gaat de computer haperen, bij taskmanager zie ik het processor vermogen de hele tijd op 100% staan maar hij zegt dat ik nog 80mb RAM geheugen vrij heb. Zou dit een BIOS setting kunnen zijn ofzo?? Ik heb trouwens ook de nieuwte Nvidia drivers (of moet ik die juist niet hebben?) Alvast bedankt!
Heb even gekeken en idd 80procent gaat naar windvd toe en de rest is explorer en svchost (een van de velen). En waar kan ik mijn harde schijf checken? Het is een western digital

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 00:23 ]

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Rechtermuisknop Deze Computer...
Dan tabblad 'Hardware'...
Knopje klikken 'Aparatenbeheer'...
en dan kijken bij je IDE aparaten of de Ultra DMA aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Alle Ultra DMA's staan aan.
Ik krijg trouwens bij het opstarten wel zo'n balk met allemaal iiiiiiiiii die langzaam oploopt. Kan ik misschien mijn hardeschijf testen ofzo?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:10

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Ik ga het echter niet verplaatsen omdat ik niet bepaald de indruk krijg dat je zélf gezocht hebt naar een oplossing. Zaken zoals
Kan ik misschien mijn hardeschijf testen ofzo?
kun je prima zelf vinden met de GoT Search of een kijkje in bepaalde FAQ's :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.