Toon posts:

Net als vroeger, snelheid op display -> pics!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik miste dus iets op in mijn pc, het ouderwetse 7 segmenten display met daarop je kloksnelheid.
En wat doe je dan, dan tweak je die eentje

Ik heb hier een voorproefje wat ik jullie niet wil onthouden. Het is nog niet af, er komt nog een "0" achter, die heb ik doorgebrand.

Afbeeldingslocatie: http://www.kvdkb.nl/mark/7segmenten.jpg

Verder pics volgen...

Verwijderd

Topicstarter
Wil er echt niemand zeggen dat ze dit mooi vinden,

please!!

Verwijderd

kewl :)

hehe, als ie dus de ECHTE speed leest :)
dan is ie vet wreed joh!!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:47
Wel mooie kleur. Al mijn tellers waren groen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:18

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Legendarisch! :)

Alles in het groen was cewl. :)

Whatever.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
MOOI met de grote M

Verwijderd

schema please! :)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
paas mij ook een schema als je wil!!! :)

hoe heb je dat gedaan?????

alleen moeten er wel 4 cijfers zijn hè!
>:)

Audi A8 W12 6.0

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:33

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik heb alleen nog een paar groene displays...
ik wil eigenilijk ook rode...
of blauw! :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Crewl :)

• koffercomputer
  • Laatst online: 19-08 09:16
Heel leuk, maar je hebt 't net zo aangesloten als die ouwe krengen in mijn 486.
Wat als je je computer overklokt ? Dan moet je al die weerstandjes weer opnieuw vastsolderen, da's wel jammer.
Misschien een ideetje om een plugin te schrijven voor MBM5, en dan via de printerpoort een aantal BCD->decimaal decoders het display aan te sturen ?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• HaaZ
  • Laatst online: 14:33

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

het is handiger om, net als bij 486'ers de jumpertjes te verzetten... indien aanwezig :)
bij mij wel...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
Je zet de waarde uiteindelijk dus met jumpertjes, en sluit het aan op de 5v van je voeding.
Ik heb nu de verschillende ingangen doorverbonden met solderingen. (proto 2 wordt met jumpertjes)

Ik ga hem inbouwen in mijn 2e diskdrive bay.

Verder kan je hem gewoon met een groen 7 segmenten display maken hoor. (idee voor proto2)

Ik post vanavond een schema met uitleg en zo. Heb het verschikkelijk druk nu.

Tot vanavond.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Ik had in mijn vorige bigtower ook een groene display met 3 cijfers. Zat een batterij in. Ik maar zoeken naar jumpers. Ik nog eens kijken: wat doet de resetdraad naar dat ding toe? reset ingedrukt houden en hij begon te tellen... Veel makkelijker toch (je zult maar eens naar 501 gaan, moet je dat hele ding rond om die 1 er weer af te krijgen :))

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:26
Ik had pas op toekomst voorbereide kast om mn 486-120 :). Een Bigtower en als je lang op reset drukte ging de teller van het aantal MHz lopen. 3 cijferig dus ik kon nog wel heeel lang doen met die kast. Erg cool, als er weer een nieuwe proc uitkwam drukte ik even tijdje op reset om die teller naar dat aantal MHz-en op te waarderen dat toen het maximum was, overklokken was nog nauwelijks in :)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:26
Oh nog iemand met zo'n kast boven me 8-)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26
Ik heb een kast die ook 3 digits heeft! Je kan hem verstellen door [reset] ingedrukt te houden! Ik zal hem ff openslopen en kijken hoe die schakeling zit >:)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1