Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tft gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:19
Mijn tft schermpje gaat opeens niet meer aan, is ermee gestopt toen ik weg was.
Hij gaat dus echt niet meer aan,het is niet zo dat hij 1x flikkert of dat ik nog enigsinds beeld krijg. Maar kan dit nou de inverter zijn, of is dit schermpje helemaal niet meer te redden?
Lees wel steeds dat mensen problemen hebben met die ccfl's/inverters. Maar als het hele beeldscherm niet meer aangaat ligt het vast aan wat anders?

Zal hem eerdaags wel ff openhalen om te kijken of er niet iets is doorgebrand ofzo :/

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:28
Kan de voeding zijn. Compaq TFT5000 / TFT5010 hadden er veel last van. Voedingen van vervangen en gingen weer. Geef even wat meer specificaties, merk en type en of bv. het powerlampje nog wel aan gaat.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29

Just_I

What did you just say?

Gaat het powerledje op standby (na een tijdje) of gebeurd er überhaubt wat mee, gaat het nog wel aan? Als het ledje gewoon aanblijft kan het zijn dat de Backlight van de monitor kapot is gegaan. Misschien handig om even na te gaan of je nog garantie hebt om een vervangende monitor aan te vragen mocht dit het geval zijn.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• XyS
Just_I:
Hij gaat helemaal neit meer aan

Dancing_animal:
Ja sorry het is een Dell E153FP 15 inch LCD Monitor.

Powerlampje blijft dus uit,
Maar kan je die voeding vervangen ? :)

[ Voor 12% gewijzigd door XyS op 13-11-2006 22:31 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

XyS schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:31:
Just_I:
Hij gaat helemaal neit meer aan

Dancing_animal:
Ja sorry het is een Dell E153FP 15 inch LCD Monitor.

Powerlampje blijft dus uit,
Maar kan je die voeding vervangen ? :)
Wat voor specs heeft die voeding eigenlijk ? Zou wel iets in de trant van 20V 2A zijn ofzo

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:28
Effe gezocht, maar die voeding is ingebouwd, dus die lijkt me niet makkelijk te vervangen. Ik neem aan dat het powersnoertje nog wel goed is en er goed in zit, toch?

• XyS
Voedingsspanning / frequentie / stroom
100~240 V/ 50 / 60 Hz
1,5A (RMS) max

Ingangsstroom bij 110 V
30 A max

Ingangsstroom bij 220 V
50 A max

Hm .. dat is het niet he.
http://support.euro.dell....tors/E153fpb/Du/specs.htm
staat daar ook niet?

edit:
Jah, Ik heb het ook met een ander snoer geprobeert.

[ Voor 10% gewijzigd door XyS op 13-11-2006 22:39 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29

Just_I

What did you just say?

Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de klantenservice van Dell (als je nog garantie hebt) voor dat je de monitor open gaat schroeven. Als je geen garantie meer hebt zou je hem idd zelf open kunnen schroeven zonder dat je je garantie verliest ;)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• XyS
Geen garantie inderdaad :(
Ze hebben die dingen gemaakt zodat ze net na de garantie ontploffen :P 1.5 jaar oud ofzo en had 1 jaar garantie.
kijk wel ff of ik hem uberhaupt openkrijg :)
maaraj hij is tog stuk dus veel kan er niet meer kapot.

ik post nog wel ff nadat hij open is geweest dan ?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 17:03

DataGhost

iPL dev

XyS schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:59:
Geen garantie inderdaad :(
Ze hebben die dingen gemaakt zodat ze net na de garantie ontploffen :P 1.5 jaar oud ofzo en had 1 jaar garantie.
kijk wel ff of ik hem uberhaupt openkrijg :)
maaraj hij is tog stuk dus veel kan er niet meer kapot.

ik post nog wel ff nadat hij open is geweest dan ?
Heh, naar mijn weten heb je in NederlandEuropa gewoon 2 jaar garantie bij de wet hoor, kunnen ze hoog en laag springen maar die garantie heb je. Je moet er meestal wel wat meer moeite voor doen.

• XyS
[Garantie] Vraag aan de garantie experts: laptop defect
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578

Hier staat dat inderdaad, maar is Dell wel europees dan?
Of gaat het hier om het verkooppunt/de verkoper (want dat zal dan Dell Nederland zijn geweest)
En het scherm is na 1.5 jaar al stuk, lijkt me niet echt de bedoeling zo snel.

Eerdaags ff mailen voor hij opengehaald word dus, gok dat Dell niet zo heel moeilijk doet met garantie? Omdat Dell pc's bv ook in veel bedrijven gebruikt worden die geen gezeur willen met garantie enzo.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 17:03

DataGhost

iPL dev

XyS schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:22:
[Garantie] Vraag aan de garantie experts: laptop defect
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578

Hier staat dat inderdaad, maar is Dell wel europees dan?
Of gaat het hier om het verkooppunt/de verkoper (want dat zal dan Dell Nederland zijn geweest)
En het scherm is na 1.5 jaar al stuk, lijkt me niet echt de bedoeling zo snel.

Eerdaags ff mailen voor hij opengehaald word dus, gok dat Dell niet zo heel moeilijk doet met garantie? Omdat Dell pc's bv ook in veel bedrijven gebruikt worden die geen gezeur willen met garantie enzo.
Daar zou ik niet op gokken. Bedrijven hebben vaak speciale contracten / verlengde garanties en zelfs pc's uit heel andere reeksen, met andere hardware, eisen en support. Als je maar 1 jaar garantie hebt gekregen gaan ze er over het algemeen wel (een beetje) moeilijk mee doen, dat is tenminste mijn conclusie uit wat ik allemaal al gelezen heb. Als ze niet direct meegaan met je claim zou ik stilaan duidelijk gaan maken dat je op de hoogte bent van de europese wetgeving, en aangezien het product in europa is verkocht (geleverd?) valt het daaronder. Naar mijn weten dan :P
Pagina: 1