[XP/VPN] met VPN geen internet

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03 13:37
Via Laptop XP Pro aangemeld op domein, wil ik meteen bij opstarten via connecten met domein. Op SBS2003 / Modem alles ingesteld. Op laptop nieuwe VPN verbinding.

Via ctrl+alt+del aanmelden op domein gaat prima. verbinding met server/exchange/virusscanner/networkdrives etc

Werkt prima, alleen internet werkt niet meer. Ik ken de verschillende topics hierover op GoT. Belangrijk punt: indien VPN dan eigenlijk internet ook via VPN. Echter dit wil ik niet, aangezien server upload rond de 30/50 kb p/s zit. Via lokaal modem minstens 300 kb/s dus die mensen klagen:)

Ik ken de mogelijkheid: "use default gateway on remote network". als je die uitvinkt zou het beiden moeten werken. Echter als ik dit doe, dan maakt hij bij opstarten/aanmelden wel de VPN verbinding, maar geen correct contact met server (geen netlogon.bat, virusscanner,networkdrives etc).

Dus wat nu? Iemand ideen hoe dit te troubleshooten?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hoe staan de dns/wins settings op die 'inbel' verbinding (vpn dus)

geen dns/wins resolutie>>>geen connectie met de netwerkdrives

en idd zoals StevenK ook al terrecht opmerkt :)

StevenK _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Zwelgje op 13-11-2006 22:19 ]

A wise man's life is based around fuck you

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03 21:25
trekker22 schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:14:
Ik ken de mogelijkheid: "use default gateway on remote network". als je die uitvinkt zou het beiden moeten werken. Echter als ik dit doe, dan maakt hij bij opstarten/aanmelden wel de VPN verbinding, maar geen correct contact met server (geen netlogon.bat, virusscanner,networkdrives etc).

Dus wat nu? Iemand ideen hoe dit te troubleshooten?
Dat ligt eraan wat voor netwerk er achter die VPN ligt. Als dat een gerouteerd netwerk is,*moet* je de 'use...network' gebruiken en dan klopt het dat je Internet niet meer werkt. Alternatief is statische routes toevoegen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.