[python] Extern bestand als python programma beschouwen

Pagina: 1
Acties:

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 07:24
Hoi allemaal :)

Ik ben bezig met een programma waarbij je een dictionary steeds moet kunnen uitbreiden. Ik krijg dit echter maar niet voor elkaar. Hoe zorg ik ervoor dat ik een bestandje heb, bijvoorbeeld lijst.py, met als inhoud bijvoorbeeld
code:
1
 {'Schelden is niet goed!' : ['kut','shit','fuck']}

en dat ik die kan importeren in een python programma als een dictionary end at die ook gewoon als een dictionary behandeld wordt? Als ik bijvoorbeeld lijst = f.read() wordt er luid gesputterd, het wordt gewoon als een string behandeld. Als ik vervolgens respons = dict(lijst) doe, krijg ik een ValueError.

Iemand een idee? Alvast bedankt :)

• yootje
Typisch. Ik heb de oplossing gevonden, natuurlijk net nadat ik een topic plaats: met behulp van eval lukt het :)

Topic kan op slot :)

• yootje
Hm, toch maar niet op slot.

Iemand die toevallig weet hoe je van een dict een string maakt?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58
Hoe niet? str(var), of `var`, of elke impliciete conversie zoals bijvoorbeeld print ook doet.

Voor een veilige stringrepresentatie kun je naar de pickle-module kijken.

• yootje
Soultaker schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:58:
Hoe niet? str(var), of `var`, of elke impliciete conversie zoals bijvoorbeeld print ook doet.

Voor een veilige stringrepresentatie kun je naar de pickle-module kijken.
Ik zat me rot te zoeken naar een string() functie. Bedankt! :)

Nara pickle heb ik ook gekeken, maar in mijn geval is dta neit optimaal, en het programma is niet bedrijfskritisch en voor mijn eigen gebruik alleen, dus zo netjes hoeft het allemaal niet :)