Ik heb een:
- Asus nVidia 7600 GT Silent met 7 pins S-video TV-Out
- 7 naar 4 pins S-Video verloopstukje
- S-Video kabel
- Scartblok op 'input'
- Samsung TV met twee scart aansluitingen, waarvan 1 gelabeld 'RGB'.
Volgens alle documentatie, is dat in orde. Alles aangesloten, maar je raadt het al: zwart-wit beeld. Verder wel van goede kwaliteit.
Wat heb ik gedaan:
- Aanwijzingen van TV-Out FAQ op GoT en MSCnet.nl gelezen. (signaal op PAL, resolutie 800x600, 16-bit, refreshrate 60 kHz, saturation waarden veranderd) en gechecked of daar het probleem lag.
- Allebei de scart-aansluitingen geprobeerd
- Het verloopstukje weggehaald en de 4 pins in de 7 pins gestopt.
- Alle PAL signalen doorlopen + een paar andere
Wat ik niet heb gedaan:
- Op een andere TV geprobeerd, want die is niet voor handen.
Overpeinzingen:
- Het RBG label op de scart aansluiting op mijn TV is gelul. De handleiding zegt er verder niks over.
- Mijn TV ondersteunt geen S-Video, en dan is een RGB scart dus geen garantie voor kleuren TV-out
- Volgens een (behoorlijk oud) forumbericht ergens zou het kunnen dat de videokaart met een jumper op PAL gezet moet worden.
Wat denken jullie, dames en heren? Moet ik een RMA in gang zetten om de boel om te ruilen voor zo'n gele tulp connectie (die zitten ook op mijn TV)?
- Asus nVidia 7600 GT Silent met 7 pins S-video TV-Out
- 7 naar 4 pins S-Video verloopstukje
- S-Video kabel
- Scartblok op 'input'
- Samsung TV met twee scart aansluitingen, waarvan 1 gelabeld 'RGB'.
Volgens alle documentatie, is dat in orde. Alles aangesloten, maar je raadt het al: zwart-wit beeld. Verder wel van goede kwaliteit.
Wat heb ik gedaan:
- Aanwijzingen van TV-Out FAQ op GoT en MSCnet.nl gelezen. (signaal op PAL, resolutie 800x600, 16-bit, refreshrate 60 kHz, saturation waarden veranderd) en gechecked of daar het probleem lag.
- Allebei de scart-aansluitingen geprobeerd
- Het verloopstukje weggehaald en de 4 pins in de 7 pins gestopt.
- Alle PAL signalen doorlopen + een paar andere
Wat ik niet heb gedaan:
- Op een andere TV geprobeerd, want die is niet voor handen.
Overpeinzingen:
- Het RBG label op de scart aansluiting op mijn TV is gelul. De handleiding zegt er verder niks over.
- Mijn TV ondersteunt geen S-Video, en dan is een RGB scart dus geen garantie voor kleuren TV-out
- Volgens een (behoorlijk oud) forumbericht ergens zou het kunnen dat de videokaart met een jumper op PAL gezet moet worden.
Wat denken jullie, dames en heren? Moet ik een RMA in gang zetten om de boel om te ruilen voor zo'n gele tulp connectie (die zitten ook op mijn TV)?
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.