TV-out met RGB scart + S-video toch z/w beeld ---> ??

Pagina: 1
Acties:

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-07 20:24

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
Ik heb een:

- Asus nVidia 7600 GT Silent met 7 pins S-video TV-Out
- 7 naar 4 pins S-Video verloopstukje
- S-Video kabel
- Scartblok op 'input'
- Samsung TV met twee scart aansluitingen, waarvan 1 gelabeld 'RGB'.

Volgens alle documentatie, is dat in orde. Alles aangesloten, maar je raadt het al: zwart-wit beeld. Verder wel van goede kwaliteit.

Wat heb ik gedaan:
- Aanwijzingen van TV-Out FAQ op GoT en MSCnet.nl gelezen. (signaal op PAL, resolutie 800x600, 16-bit, refreshrate 60 kHz, saturation waarden veranderd) en gechecked of daar het probleem lag.
- Allebei de scart-aansluitingen geprobeerd
- Het verloopstukje weggehaald en de 4 pins in de 7 pins gestopt.
- Alle PAL signalen doorlopen + een paar andere

Wat ik niet heb gedaan:
- Op een andere TV geprobeerd, want die is niet voor handen.

Overpeinzingen:
- Het RBG label op de scart aansluiting op mijn TV is gelul. De handleiding zegt er verder niks over.
- Mijn TV ondersteunt geen S-Video, en dan is een RGB scart dus geen garantie voor kleuren TV-out
- Volgens een (behoorlijk oud) forumbericht ergens zou het kunnen dat de videokaart met een jumper op PAL gezet moet worden.

Wat denken jullie, dames en heren? Moet ik een RMA in gang zetten om de boel om te ruilen voor zo'n gele tulp connectie (die zitten ook op mijn TV)?

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je via S-Video -> SCART verloop werkt, wordt er gewoon een S-Videosignaal over SCART geleid. Als je TV geen S-Video aankan, dan gaat het inderdaad geen kleur geven...

RGB op je TV is waarschijnlijk wel correct, maar dan moet je er ook een RGB-signaal instoppen 8)7

PC VGA kaarten kunnen doorgaans geen RGB produceren, dus moet je composite gebruiken. Maar RMA :? Er is *NIETS* mis met die kaart van je, RMA gebruik je als het defect is. RMA is dus niet van toepassing |:(

Wat dacht je van gewoon op Composite te zetten in software en die S-Video verloop blijven gebruiken - S-Video gebruikt de composite lijn voor Luminance, dus als je zw/w beeld hebt met S-Video out en je zet de drivers op Composite zou het goed moeten komen.

Oslik blyat! Oslik!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-07 20:24

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
Bedankt voor je reply, dion_b.

Met RMA bedoelde ik eigenlijk de vandaag ontvangen kabeltjes terugsturen. Die kaart is prima inderdaad :) Als RMA alleen van toepassing is als het defect is, dan bedoel ik ruilen. Ik hoop dat MCSnet me ter wille wil zijn, als het nodig is.

Ik heb de driver op composite gezet via de TV-wizard (heet neem ik aan samengesteld in het nederlands). Nog steeds z/w (ja, signaal op PAL, met verzadiging gespeeld, resolutie laag, 16 bit kleuren etc.) :(

Bij mijn kaart werd overigens een verloopstukje voor 7-pins naar YPbPr geleverd, kan dat niet betekenen dat hij geen RGB maar YPbPr op de TV-Out gooit?

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.