Vaio VGN FE31H audio probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108626

Topicstarter
Ik heb een probleem met het geluid van mijn Sony Vaio VGN FE31H laptop. Orgineel werkte alles, maar omdat er duitse windows op zat heb ik de laptop opnieuw geinstalleerd. De windows die er standaard op zat was Windows Media Center Edition 2005 German, deze heb ik vervangen door Windows Media Center Edition 2005 Dutch. Alles werkt perfect, behalve het geluid.

Eerst heb ik de KB888111 hotfix geinstalleerd, hierna herkende windows mijn High Definition Audio Bus.
Daarna moest ik de Sigmatel driver van Sony installeren. Deze heb ik ::hier:: (serienummer: 28247953 5000896) gedownload, tezamen met alle andere drivers.

Het geluid werkt, er is echter 1 probleem, hij doet het maar 1 keer. Op het moment dat ik 1 geluidsfragment heb afgespeeld stopt de geluidskaart ermee. Als ik dan weer iets probeer af te spelen krijg ik de melding dat er een probleem is met mijn geluidskaart. Na het afspelen van 1 geluidsfragment stoppen ook de knopjes voor mute en volume ermee. Als ik dan in deze computer => hardware de geluidskaart uitschakel en opnieuw inschakel, doet hij het weer 1 keer, de knopjes werken dan totdat er iets afgespeeld is.

Hierna heb ik alle utitilies ook geistalleerd maar dit maakte niets uit.

Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand is, want het is toch vervelend als het geluid niet werkt :(. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft er niemand een idee? Want het is zo stil zo :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Wat zegt DirectX Diagnose na een stop van je geluid? Geen oudere driver om te proberen? Kan je proberen of het verhogen van de input/output range in de soundcard's resources iets doet? Energie besparende functies voor de card uitgeschakeld? (mocht die er zijn).
Geen succes? Heb je iig een schoppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de dxdiag gedaan, en daar krijg ik een error op het moment dat de audio niet meer werkt, hier staan de screenshots: http://lemmen.mine.nu/~erik/vaio/

Ik heb hotfix uit deze topic geinstalleerd, maar het lijkt geen effect te hebben, of moet ik de driver er dan eerst af gooien.. topic

Iemand nog enig idee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Driver deinstalleren en dan wat SoeperKees daar zeg?t:

Quote SoeperKees

Nou ik heb opgelost lijkt het.
In het FE11B topic werd er gezegd dat de packard bell/realtek drivers zouden helpen en dat blijkt ook nog te werken ook :)

Ik heb het gedaan als volgt:

1. De Realtek packard bell drivers realtek_hda_audio_5301.exe geinstalled
2. Vroeg hij paar keer om bestanden die in je Driver pakket zit die op je hd stonden (Modem dir en Audio dir)
3. Setup.exe laten lopen van de drivers die echt bij de SigmaTel horen (die in de audio dir zit), toen kreeg ik de fout melding dat hij niet aanwezig was op me systeem niet meer. Blijkbaar zit die hotfix in die packard bell setup.

Ik heb hem nog niet uitvoerig getest, maar het lijkt er op dat hij het gewoon goed doet.

Edit:

Ok ik heb even in de map gekeken van die realtek installatie en daar zit dus die fix in kb835221.exe om precies te zijn.

Die fix zit op mijn server: http://www.djzeec.nl/CC/kb835221.exe
Einde quote.

Maar waar je nou die packard bell driver moet halen, mag je zelf even zoeken! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de vele tips. Ik heb het gemaakt :D. Ik heb de driver eraf gehaald, de hotfix 888111 heb ik laten staan. Ik heb van packerd bell een hda audio driver gedownload, van SoundMax (soundmax_ad1986a_510014159.exe), deze geinstalleerd, opnieuw opgestart en alles werkt perfect :D :D :D :D :D.

Ik heb de driver maar even op internet gezet: http://lemmen.mine.nu/~er...max_ad1986a_510014159.exe
Pagina: 1