Toon posts:

Externe Firewire 500GB PATA HD casing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb een 500 GB harddisk besteld. De bedoeling is dat deze in een external casing naast mijn laptop komt te draaien via Firewire.

D'r zijn honderden USB 2.0 en USB+Firewire casings available op de consumentenmarkt. Ik heb er zelfs al twee van. Beiden identiek en van Conceptronic. De 1 doet het, de ander af en toe, wanneer de adapter genoeg is afgekoeld.

Ik ben al een week bezig allerlei webwinkels te doorzoeken en sites van fabrikanten te bezoeken. En precies dat heeft als gevolg dat ik uw hulp inroep. Soms lees ik dat maximaal 400GB disks gesupport worden. Alhier http://www.megawebshop.co...1_42_184&products_id=1576 zie ik dat er TWEE firewire connecties beschikbaar zijn en dat is een groot PRE. Maar helaas, Megawebshop is een onbetrouwbaar bedrijf (google op: megawebshop oplichting).

Mijn vraag: ik wil een external harddisk casing met de volgende eigenschappen:
- 2 firewire ports
- betrouwbare power adapter
- support voor 500 GB disks

Is zoiets beschikbaar?
Is zoiets beschikbaar met maar 1 Firewire connector?
Op welke dingen moet ik letten?

De bedoeling van dit alles:
Ik heb maar 1 Firewire aansluiting op mijn laptop.
Ik wil er 2 external disks op aansluiten.
Disk 1 is een backup van alle data.
Disk 2 is een backup van alle data die off-site bewaard gaat worden.
Disk 1 moet direct naar Disk 2 gekopieerd kunnen worden, zonder dat eerst de content van Disk 1 (in delen) naar de laptop moet worden gekopieerd en vanaf laptop naar Disk 2.

Ik hoop dat iemand raad weet :)
Iig bedankt voor de moeite!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet moet het geen probleem zijn om een 500GB disk erin te stoppen. Het limiet ligt bij 128GB en dat support vrijwel iedere controller tegenwoordig, dus wat dat betreft is het geen probleem om er een grotere disk in te vrotten. Het enige waar je dan even rekening moet houden is de 128PB limiet (maar goed, voordat je zo"n disk kan kopen zijn we vele jaren verder :P

Verwijderd

Topicstarter
Hey Terw_Dan,

Dus als er staat "Max. 400GB" moet ik dat maar negeren? :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:18:
Hey Terw_Dan,

Dus als er staat "Max. 400GB" moet ik dat maar negeren? :P
Lijkt me wel, er is totaal geen logica waarom bij 400GB een limiet zou liggen. Als het ding namelijk schijven groter dan 128GB support dan heeft het ding vast 48bit lba support (wat goed is voor disks tot 128PB).

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-02 06:28

OgWok

U.N.C.L.E.

Deze heb ik zelf in gebruik met een DVD-brander en een met HD; wel 120 GB.

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=T5FF10

Dus groter kan ik niet testen. Voeding ingebouwd (230V) en 2 Firewire poorten. Bij Alternate in Ridderkerk. Ze hebben ook nog andere modellen. Je kan natuurlijk met ze afspreken dat je de kast teruggeeft als de 500 GB het er niet in doet.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....