Hi all,
Ik heb een 500 GB harddisk besteld. De bedoeling is dat deze in een external casing naast mijn laptop komt te draaien via Firewire.
D'r zijn honderden USB 2.0 en USB+Firewire casings available op de consumentenmarkt. Ik heb er zelfs al twee van. Beiden identiek en van Conceptronic. De 1 doet het, de ander af en toe, wanneer de adapter genoeg is afgekoeld.
Ik ben al een week bezig allerlei webwinkels te doorzoeken en sites van fabrikanten te bezoeken. En precies dat heeft als gevolg dat ik uw hulp inroep. Soms lees ik dat maximaal 400GB disks gesupport worden. Alhier http://www.megawebshop.co...1_42_184&products_id=1576 zie ik dat er TWEE firewire connecties beschikbaar zijn en dat is een groot PRE. Maar helaas, Megawebshop is een onbetrouwbaar bedrijf (google op: megawebshop oplichting).
Mijn vraag: ik wil een external harddisk casing met de volgende eigenschappen:
- 2 firewire ports
- betrouwbare power adapter
- support voor 500 GB disks
Is zoiets beschikbaar?
Is zoiets beschikbaar met maar 1 Firewire connector?
Op welke dingen moet ik letten?
De bedoeling van dit alles:
Ik heb maar 1 Firewire aansluiting op mijn laptop.
Ik wil er 2 external disks op aansluiten.
Disk 1 is een backup van alle data.
Disk 2 is een backup van alle data die off-site bewaard gaat worden.
Disk 1 moet direct naar Disk 2 gekopieerd kunnen worden, zonder dat eerst de content van Disk 1 (in delen) naar de laptop moet worden gekopieerd en vanaf laptop naar Disk 2.
Ik hoop dat iemand raad weet
Iig bedankt voor de moeite!
Ik heb een 500 GB harddisk besteld. De bedoeling is dat deze in een external casing naast mijn laptop komt te draaien via Firewire.
D'r zijn honderden USB 2.0 en USB+Firewire casings available op de consumentenmarkt. Ik heb er zelfs al twee van. Beiden identiek en van Conceptronic. De 1 doet het, de ander af en toe, wanneer de adapter genoeg is afgekoeld.
Ik ben al een week bezig allerlei webwinkels te doorzoeken en sites van fabrikanten te bezoeken. En precies dat heeft als gevolg dat ik uw hulp inroep. Soms lees ik dat maximaal 400GB disks gesupport worden. Alhier http://www.megawebshop.co...1_42_184&products_id=1576 zie ik dat er TWEE firewire connecties beschikbaar zijn en dat is een groot PRE. Maar helaas, Megawebshop is een onbetrouwbaar bedrijf (google op: megawebshop oplichting).
Mijn vraag: ik wil een external harddisk casing met de volgende eigenschappen:
- 2 firewire ports
- betrouwbare power adapter
- support voor 500 GB disks
Is zoiets beschikbaar?
Is zoiets beschikbaar met maar 1 Firewire connector?
Op welke dingen moet ik letten?
De bedoeling van dit alles:
Ik heb maar 1 Firewire aansluiting op mijn laptop.
Ik wil er 2 external disks op aansluiten.
Disk 1 is een backup van alle data.
Disk 2 is een backup van alle data die off-site bewaard gaat worden.
Disk 1 moet direct naar Disk 2 gekopieerd kunnen worden, zonder dat eerst de content van Disk 1 (in delen) naar de laptop moet worden gekopieerd en vanaf laptop naar Disk 2.
Ik hoop dat iemand raad weet
Iig bedankt voor de moeite!