Toon posts:

pc herkent geen sata hdd, en loopt vast plus blauwe foutmeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag mijn asus p5w delux (moederbord) geflashed met de nieuwe versie. maar
het heeft niets geholpen.want mijn pc sluit het niet af,plus hdd herkent ie niet, om de haverklap een krijg ik een blauwe scherm , nou ja ik stuur hele kast vol troep richting rma, laat die monteuren maar het uitzoeken .ik heb hele internet afgescand maar ja , het mocht me niets helpen .
voor de alle duidelijkheid, ik heb een e6600 processor .en 2 gb ram. en een coolmaster 830 stack.en ook een asus videokaart. de ide hdd wordt herkend ,maar een sata hdd wordt niet herkend, mocht ie herkend worden dan loopt ie vast, ik heb alles nieuw gekocht ,het is allemaal splinter nieuwe ,heeft iemand een tip voor me ? ik zou nog fotos willen plaatsen maar ik heb geen iedee hoe ik het moet plaatsen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ok, doe jij eens even je topicstart goed indelen... Hier kan ik geen touw aan vast knopen.

Zet even netjes onder mekaar wat je problemen zijn, en zet daaronder netjes onder mekaar wat je al geprobeerd hebt om het probleem te verhelpen. Zo kunnen wij jou een stuk sneller helpen met je probleem, en gebruik je leestekens correct! 5 keer een komma achter mekaar kan niet.

edit:

Welkom op GoT :)
Lees even de forumregels door zodat je weet wat hier een vereiste is: http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

[ Voor 18% gewijzigd door Mishmash op 13-11-2006 21:02 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 21:21
Normaal ben ik niet zo'n voorstander van het niet inhoudelijk op de post ingaan en dus op de vorm in te gaan, maar dat doe ik nu wel; het is serieus bijzonder slecht leesbaar. Besteed iets meer aandacht aan je post (interpunctie!) en mensen zullen minder snel afhaken en jou sneller helpen :)

Wat mij betreft ook de laatste opmerking hierover in dit topic.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
fotos's plaatsen kan via imageshack.us

ik denk dat je ofwel een instelling in de bios zou moeten aapassen (probeer eerst bios en setup defaults)
je kan misschien je moederbord instellen op SATA in plaats van raid ofzo.

ofwel moet je een driver diskette maken met de SATA controller die je gebuikt.
die driver diskette moet je insteken wanneer je op F6 hebt geduwd bij het installeren van windows wanneer die vraagt om SCSI drivers.

meer kan ik je niet helpen als alles goed werkt met een IDE harde schijf, werkt alles niet goed met een IDE harde schijf dan zou ik je aanraden om al je hardeware te gaan controleren

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
sinds een week of drie heb ik een niewe systeem:
intel dual core e 6600 met asus p5w delux en 2 gb ram en een stack 830 als syteemkast.Wat betreft videokaart is ook van asus.

problemen:
-pc sluit zich af nadat ik afsluiten in windows klik maar nadat ie zich afsluit,start ie binnen no time weer op
-om de haverklap krijg ik een blauw scherm van windows waarin wordt gewaarschuwd voor gevaren van hardware en dergelijke
-de sata drive (hdd ) wordt wel herkend maar zodra ik wat wil installeren gaat de pc echt hangen.
en een restart levert ons weer een blauwe windowsscherm.
ik heb heel veel geld betaald voor dit systeem, ik heb ook de leverancier (winkelier)hierover ingelicht en inmiddels rma aangevraagd.Voorheen had ik een p4 maar dit soort problemen heb ik nooit gehad.het is niet te geloven maar het is wel de werkelijkheid.

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 15:23
Nou hij gaat dus RMA. Hopen dat ze de problemen voor je oplossen.

:?

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 10:51
Heb je alle drivers - chipset, video, lan,.. - wel behoorlijk geïnstalleerd ?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 15:28
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:26:
sinds een week of drie heb ik een niewe systeem:
intel dual core e 6600 met asus p5w delux en 2 gb ram en een stack 830 als syteemkast.Wat betreft videokaart is ook van asus.

problemen:
-pc sluit zich af nadat ik afsluiten in windows klik maar nadat ie zich afsluit,start ie binnen no time weer op
-om de haverklap krijg ik een blauw scherm van windows waarin wordt gewaarschuwd voor gevaren van hardware en dergelijke
-de sata drive (hdd ) wordt wel herkend maar zodra ik wat wil installeren gaat de pc echt hangen.
en een restart levert ons weer een blauwe windowsscherm.
ik heb heel veel geld betaald voor dit systeem, ik heb ook de leverancier (winkelier)hierover ingelicht en inmiddels rma aangevraagd.Voorheen had ik een p4 maar dit soort problemen heb ik nooit gehad.het is niet te geloven maar het is wel de werkelijkheid.
Nu nog de edit knop op je start post gebruiken ;) en deze tekst daar ook even neerzetten.

Verwijderd

Ik betwijfel eerlijk gezegd of je wel precies weet waar je mee bezig bent, no offense natuurlijk, maar goed. Dus.. is het nou de bedoeling om Xp op je SATA schijf te zetten? Zo ja, dan is het F6 install verhaal zojuist door Successor gedaan. Lijkt me in ieder geval wel zo fijn; met zo'n dikke proc en voldoende ram lijkt zo'n IDE schijf me een nog grotere bottleneck dan een single Sata drive. Anyway, er bestaat niet zoiets als het installeren van een HDD (Harde schijf :p ), hooguit kun je een filesystem aanmaken. Om een HDD te herkennen in Windows moet de controller waarop de harde schijf aangesloten zit eerst: Ingeschakeld worden in de BIOS, dan: Moet je Windows nog even vertellen hoe hij met die controller moet praten, lees: Drivers installeren voor je Sata controller. Dit moet volgens mij ook wel lukken met de zojuist besproken F6 install diskette. De makkelijkere weg is echter om even die asus CD erin te knallen en netjes alle onderdelen uit het popup-menu -dat na een aantal seconden verschijnt- af te werken. Probeer trouwens ook een nieuw kabeltje als dat nog niet gebeurd is. Heb je dit systeem trouwens zelf gebouwd ?

enne... aan berichten als: "m'n pc is kapot en ik ga hem nu wegflikkeren, de winkel weet ervan" hebben we niet echt veel. Want wat wil je nu, hier hulp vragen zodat je het kan oplossen, of wilde je ons gewoon even melden met welk probleem je die arme jongens van de TD hebt opgezadeld ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle mogelijke en de bovengenoemde oplossingen nagelopen.Geen een heeft me geholpen om mijn dual core systeem fatsoenlijk te laten draaien. Mijn instentie is niet om te melden dat ik naar rma ga met mijn spullen, wat ik door plaatsing van deze topic wil bereiken is namelijk dat ik zonder dat ik naar rma hoef ,de problemen zelf oplos.want ik heb een a merk produkt binnengehaald en ik ben erg verbaasd achteraf dat het niet 100% doet.

er is ook een afstandsbediening bij de moedebord gelever en een zender .ik heb ze aangesloten. ik heb ook vrienden en mijn broer die wat meer verstand heeft van systeem bouwen dan mij, hierover om zijn hulp gevraagd.Het leverde helaas niet veel op dan vele frustraties. ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die me juiste informatie kunnen geven die ik misschien over het hoofd heb gezien.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

ik denk toch echt dat je een defect op je mobo hebt of een brakke sata kabel.

Beroeps brabander

Verwijderd

Modbreak:Dit mag wel iets subtieler ;)

[ Voor 96% gewijzigd door BalusC op 17-11-2006 06:16 ]

Verwijderd

uhm, ja sorry :$

Verwijderd

Topicstarter
het is een nieuwe systeem,ik kan me voorstelellen dat velen de kinderziekten van deze nieuwe generatie pc's niet kent .

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 18:13

Plato112

Da is toch nie normaal!

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:50:
[...]

het is een nieuwe systeem,ik kan me voorstelellen dat velen de kinderziekten van deze nieuwe generatie pc's niet kent .
Ik heb ook een p5w dh deluxe met de e6600 en reken maar dat er hier genoeg mensen zijn die deze systemen kennen of je eventueel kunnen door verwijzen naar uitgebreide hulp die er voor dit moederbord al op internet te vinden is. Vooral de p5w dh dlx gaat al weer een heel tijdje mee.

Voor zover ik kan zien staat er niet bij welke videokaart je hebt behalve dat het een asus is. Ook staat er niet bij wat voor werkgeheugen je precies hebt. Dat kan ook veel problemen opleveren als het niet lekker wil met je mobo. Welke biosversie je nu hebt is ook wel makkelijk.

Maar wat het probleem nu is is mij niet helemaal duidelijk. Ok je pc doet t niet goed, maar verder dan het feit dat je sata hdd niet herkent wordt en dat je veel BSOD's krijgt kom ik niet. Als je je systeem geassembleerd (in elkaar gezet) gekocht hebt is het inderdaad een goed idee het terug te sturen, het is dan wel belangrijk dat je het gekocht hebt inclusief windows-installatie. Anders heb waarschijnlijk niet de juiste drivers geïnstalleerd en is het verstandiger eerste zelf het één en ander te proberen.

Kortom meer informatie en duidelijker zoals met hoofdletters en iets minder onnodige typfouten.

Speed limits are like herpes.

Pagina: 1