Hey allemaal, dit is m'n eerste post op GoT
, dus excuseer me als ik dingen ivm pc's en elektronica niet zo goed kan formuleren.
Dus hier zit het probleem: ik ben mijn oude pc echt erg beu.
Er is een groot probleem met mijn videokaart, wat als volgt verloopt:
-Ik start mijn pc op
-Alles word in 4-bit kleur en de laagste resolutie weergegeven
-Ik ga naar apparaatbeheer en installeer m'n drivers opnieuw
-Ik start hem opnieuw op, en alles is weer 'normaal'
-Maar als ik hem weer opnieuw opstart, is het weer datzelfde probleem, dus moet ik weer hetzelfde doen. Dus het blijft een soort vicieuze cirkel.
Mijn pc gaat ook erg traag. Wat ik nu niet weet is of dit door de games komt ofniet.
Hij crashed ook héél véél, bv: ik heb net Splinter Cell: Double Agent gekocht (zwaar spel, geef ik toe), maar het is gewoon virtueel onspeelbaar, net zoals al m'n laatst aangeschafte games.
Hier zijn een beetje specificaties van m'n pc:
-Intel Pentium 4 560 (S775, 3.6GHz, 1MB, 800MHz FSB, 115W)
-Asus EAX1900XTX (EAX1900XTX/2DHTV/512M/A)
-Asus P5GD1 Pro, 915P (Sound, LAN, SATA-RAID) Moederbord
-Maxtor 160GB 7200 6G160E0 8MB SAII HDD
-Aerocool Gatewatch (later toegevoegd)
-OCZ ModStream Power Supply
-Windows XP Professional
-Ik denk dat dit het belangerijkste is...
(zeg maar als je nog iets moet weten)
Dus nu is mijn vraag:
-Zou ik wachten tot Quad-core uitkomt voor een nieuw moederbord, een DX10 kaart en dus een quad-core en 2 nieuwe HDD's te kopen (en eventueel al direct Windows Vista)? En zoja, zou iemand me dan een goeie combinatie kunnen aanduiden
want daar ben ik niet zo'n expert in (owja, ter informatie, ik ben een gamer, dus mijn budget ligt vrij hoog).
-Of zou ik meteen een dual-core kopen, bv: omdat het bij quad-core nog een tijd zal duren voor dat hij aan een redelijke prijs beschikbaar is.
Budget: 1800€ - 2000€
Dus dit was mijn eerste 'cry for help' topic, en in ieder geval héél erg bedankt om dit in de eerste plaats te lezen.
Ciao,
Steven Meuleman
Dus hier zit het probleem: ik ben mijn oude pc echt erg beu.
Er is een groot probleem met mijn videokaart, wat als volgt verloopt:
-Ik start mijn pc op
-Alles word in 4-bit kleur en de laagste resolutie weergegeven
-Ik ga naar apparaatbeheer en installeer m'n drivers opnieuw
-Ik start hem opnieuw op, en alles is weer 'normaal'
-Maar als ik hem weer opnieuw opstart, is het weer datzelfde probleem, dus moet ik weer hetzelfde doen. Dus het blijft een soort vicieuze cirkel.
Mijn pc gaat ook erg traag. Wat ik nu niet weet is of dit door de games komt ofniet.
Hij crashed ook héél véél, bv: ik heb net Splinter Cell: Double Agent gekocht (zwaar spel, geef ik toe), maar het is gewoon virtueel onspeelbaar, net zoals al m'n laatst aangeschafte games.
Hier zijn een beetje specificaties van m'n pc:
-Intel Pentium 4 560 (S775, 3.6GHz, 1MB, 800MHz FSB, 115W)
-Asus EAX1900XTX (EAX1900XTX/2DHTV/512M/A)
-Asus P5GD1 Pro, 915P (Sound, LAN, SATA-RAID) Moederbord
-Maxtor 160GB 7200 6G160E0 8MB SAII HDD
-Aerocool Gatewatch (later toegevoegd)
-OCZ ModStream Power Supply
-Windows XP Professional
-Ik denk dat dit het belangerijkste is...
Dus nu is mijn vraag:
-Zou ik wachten tot Quad-core uitkomt voor een nieuw moederbord, een DX10 kaart en dus een quad-core en 2 nieuwe HDD's te kopen (en eventueel al direct Windows Vista)? En zoja, zou iemand me dan een goeie combinatie kunnen aanduiden
-Of zou ik meteen een dual-core kopen, bv: omdat het bij quad-core nog een tijd zal duren voor dat hij aan een redelijke prijs beschikbaar is.
Budget: 1800€ - 2000€
Dus dit was mijn eerste 'cry for help' topic, en in ieder geval héél erg bedankt om dit in de eerste plaats te lezen.
Ciao,
Steven Meuleman