Toon posts:

Krijg RAID0 niet geinstalleerd op P5WD2 Premium

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Moederbord Asus P5WD2 Premium + 2 WDC WD2500KS (zonder jumpers).

Volgende stappen uitgevoerd:

Bios naar default. Vervolgens SATA naar RAID gezet + save
booten + RAID volume geinstalleerd (standaard)
booten+ in bios silicon 3132 controller op RAID gezet.
booten + F4 = Silicon Image RAID configurations. Krijg melding "no device detected".

Ik kan met datalifeguard tools formatteren (dit gaat heel snel). Zodra ik XP wil installeren druk ik F6 om RAID util te installeren. XP geeft aan daadwerkelijk te gaan installeren en vervolgens een scherm wat zegt dat er geen HD's zijn.

In normale SATA mode kan ik wel formatteren met XP maar dat wil ik niet daar PC een jaar lang gedraaid heeft maar onwillekeurig uitviel.

Wie kan mij helpen met een oplossing of is mobo stuk?

Verwijderd

RAID driver installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus gedaan door te booten met XP +F6 te drukken om third party software te installeren. XP vind dan geen harde schijf. Het gaat mijns inziens ervoor al fout met het niet kunnen opvragen van Silicon Image RAID configurations instellingen.

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:17
Bij Asus zit het als volgt, je moet bij de bios, onder alle IDE aparaten de s-ata schijven als RAID configureren en dan de bootable rom op YES zetten.

Daarna moet je restarten en moet je de schijven als first boot device zetten, je krijgt ze dan niet meer te zien als IDE device in het eerste 'tabblad' van de bios.

ik zal morgen even mijn moederbord aanzwengelen en dan de preciese benamingen noteren, ik ken het probleempje bij asus met hun omslachtige s-ata raid instellingen

I take my twist with a shout !

Verwijderd

Topicstarter
hydrah schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:12:
Bij Asus zit het als volgt, je moet bij de bios, onder alle IDE aparaten de s-ata schijven als RAID configureren en dan de bootable rom op YES zetten.

Daarna moet je restarten en moet je de schijven als first boot device zetten, je krijgt ze dan niet meer te zien als IDE device in het eerste 'tabblad' van de bios.

ik zal morgen even mijn moederbord aanzwengelen en dan de preciese benamingen noteren, ik ken het probleempje bij asus met hun omslachtige s-ata raid instellingen
Ik ben er nog steeds niet uit. Iemand die me verder kan helpen?
Pagina: 1