nieuwe PC budget: 700 eurie

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-01 15:26
Ik ben een thuis PC aan het samenstellen waar redelijk op gegamed kan worden, ik heb wat research gedaan alleen ik twijfel nog erg over de processor en de VGA kaart. Tot nu toe heb ik dit:

Kast: PC Zaak Executer II Zilver/Zwart €29,75
Voeding: Antec Power Supply ATX 450W SmartPower 2.0 €66,52
HDD: Seagate Barracuda 7200.10 €74.79

Moederboard: ASUS AMD AM2 M2N-E ATX €97,88
processor:
VGA:
Geheugen: Twinmos 1GB DDR400 Dual Channel kit €114,95

DVDrw: NEC AD-7170 18x12xRAM Beige BULK €33,92
muis: LOGITECH MX518 Gaming mouse €45,46

Toetsenbord en Beeldscherm is al in het bezig (muis eventueel ook, maar dit vind ik goede game-muis, deze kan eventueel geschrapt worden).

Ik heb gekozen voor AM2 bordje omdat de eigenaar later ook wat wil uitbreiden en omdat dit gewoon het nieuwst is.

Ik zit te twijfelen of ik ga voor een AMD Athlon64 AM2 3500+ 2.2GHz 512kB Box

of voor de X2 3800+ hiervan. Omdat de eigenaar niet veel doet met zware programma's lijkt me dual core eigenlijk niet nodig.

Qua VGA kaart heb ik werkelijk geen idee, kan iemand me hierbij helpen? Ik zoek een VGA kaart die niet al te duur is, bij de rest past en toch redelijke prestaties heeft.

Alvast bedankt

there's no tweak without the tweaker

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat wil je met de pc gaan doen? Als hij er alleen Office dingen mee gaat doen is de 3500+ voldoende. Als hij niet gamed kun je voor een goedkope 7300GS gaan bijvoorbeeld.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Waarom geen intel's core 2 duo? wel iets duurder :(

als videokaart als je gamed zoals ze zegt zou ik richting gf7600GT of anders GS gaan de GS is iets goedkoper de GT wel sneller.

• virtualJac
RoD schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:17:
Wat wil je met de pc gaan doen? Als hij er alleen Office dingen mee gaat doen is de 3500+ voldoende. Als hij niet gamed kun je voor een goedkope 7300GS gaan bijvoorbeeld.
Er wordt vooral op gecounterstriked (1.6). Maar het is wel leuk als er nieuwere spellen op gespeeld kunnen worden. Dit hoeft niet per se hoogste resolutie te zijn maar wel normaal. Het moet wel een redelijke computer worden.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:06
Sorry, maar waarom neem je ddr geheugen? Volgens mij geeft ddr2 veel betere resultaten (twijfel er zelfs aan of je ddr kan gebruiken op socket AM2)

• virtualJac
whiplash1990 schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:20:
Waarom geen intel's core 2 duo? wel iets duurder :(

als videokaart als je gamed zoals ze zegt zou ik richting gf7600GT of anders GS gaan de GS is iets goedkoper de GT wel sneller.
Heeft de intel's core 2 duo betere prestaties? Ik heb zelf de AMD 3500+ 64 en ben hier best tevreden over, vandaar :X

Kan de 7600GT ook goed overweg met de rest van de onderdelen? en kan met deze kaart op redelijke kwaliteit gegamed worden?

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41

aerofreak

Steve Jobs

BBG is een uitkomst wel moet je wat aanpassingen doen voor een VGA en dan heb je een mooi systeem :*)

just my 2 cents :P

[ Voor 7% gewijzigd door aerofreak op 13-11-2006 20:27 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• virtualJac
LievenD schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:25:
Sorry, maar waarom neem je ddr geheugen? Volgens mij geeft ddr2 veel betere resultaten (twijfel er zelfs aan of je ddr kan gebruiken op socket AM2)
sorry dit moest:
Corsair 1024MB DDR2 667MHz C4 2X512MB Value Select
zijn :o

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
je neemt AM2 denk ik ook om later een betere processor te kunnen plaatsen.

Wellicht kan je beter een Intel processor kiezen voor hetzelfde bedrag
( pricewatch: Intel Pentium 4 541 (S775, 3.2GHz, 1MB, 800MHz FSB, 84W, NX, EM64T, Boxed) )
Alleen hoe deze is in vergelijking met een athlon 3500 weet ik niet. Ik denk niet dat het echt veel scheelt.
In de toekomst kan je dan een Core2duo plaatsen.

De 3500 presteert alleen iets beter als die intel processor. De Core2duo weer stukken beter dan de betere amd-processor. Tis maar wat je kiest.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm, ik zou je absoluut aanraden om een Core 2 Duo te nemen. Gewoon lekker de E6300 pakken voor een 170euro en je hebt een beest van een processor in huis die echt nog een hele tijd meekan. Voorbeeldje:

Intel Core 2 Duo (Allendale), E6300, Socket 775, Boxed € 173,93

TwinMos Memory, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 1 x € 97,50

Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 76,04

MSI P965 Neo-F, Retail € 102,99 € 102,99

Sparkle GeForce 7600GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 135,03

Totaal € 585,49

Je voeding/kast of iets vergelijkbaars kon ik er zo gauw niet bij vinden maar daarvoor heb je ook reeds een keuze gemaakt. Als je het spul wat ik niet vermeld heb erbij pakt dan kom je op zo'n 700euro uit.

Waarom de Core 2 Duo? Processor die nog lang mee zal kunnen, vrij efficiënt is en echt zat snelheid biedt. Dual-Core zal de gebruiker misschien (nog) geen gebruik van maken, in de toekomst waarschijnlijk wel en dat heeft hij waarschijnlijk geen zin om weer te gaan upgraden.

Waarom de 7600GT? Redelijke kaart die goed mee kan komen, kijkend naar Benchmarks vind ik het verschil met de GS in prijs te klein en in prestaties te groot om daarvoor te kiezen. Ati's tegenhanger (x1600 volgens mij ?) is effectief sneller maar mist pixel shader 3.0 , kan je nu nog wel zonder maar je hebt er geen zin in dat over een jaar oid games niet meer willen draaien omdat dit vereist wordt. Kan natuurlijk meevallen, zo geweldig is die 3.0 niet naar het schijnt, maar ik zou het er niet op gokken.

Systeem overigens samengesteld bij Azerty. Kan via pricewatch vast nog wel wat goedkoper.

Edit: Moederbord zou je eigenlijk nog even naar moeten kijken. Ik zie nu dat dit moedebord enkel over een PCI x1 slot beschikt. Volgens mij moet dit geen problemen opleveren, die kaart moet dan toch gewoon werken lijkt mij, enkel wat minder (toch ongebruikte) bandbreedte ter beschikking.

[ Voor 8% gewijzigd door Dick op 13-11-2006 23:32 ]

• virtualJac
kingrichard47 schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:29:
Hmm, ik zou je absoluut aanraden om een Core 2 Duo te nemen. Etc.
Heel erg bedankt voor alle moeite. Hier heb ik echt wat aan :) Ik ga ermee aan de slag en zal morgen mijn nieuwe setup posten.

Nogmaals bedankt O+

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Dit topic voldoet niet aan die sticky en zal dus op slot gaan.

Wat nu te doen?
Reviews, benchmarks en ervaringen lezen. Om de laatste vraag even te pakken:
Qua VGA kaart heb ik werkelijk geen idee, kan iemand me hierbij helpen? Ik zoek een VGA kaart die niet al te duur is, bij de rest past en toch redelijke prestaties heeft.
Bekijk wat het budget is voor de videokaart. Bekijk wat dan de beschikbare kaarten zijn (Gebruik de Tweakers.net - Pricewatch) en ga vervolgens benchmarks en reviews lezen. Interessant zijn reviews van o.a. Anandtech, Tom's Hardware CPU en VGA charts en X-Bit labs :)
Het vergelijken van de prestaties is niet zo enorm moeilijk. Heb je vervolgens een aantal leuke en vrijwel gelijk presterende kaarten gevonden en kun je alsnog niet kiezen (omdat ze bijna gelijk zijn qua prestaties) bekijk dan wat er meegeleverd wordt aan accessoires en baseer daar de keus op :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.