[Opstarten] Pas na enkele keren resetten.

Pagina: 1
Acties:

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 11:00
Ik heb al sinds ik mijn pc in mekaar heb zitten het probleem dat hij vaak niet in 1x opstart. Laten we zeggen dat hij slechts 1 op de 4 keer na het indrukken van de powerknop ook daadwerkelijk boot (hij laat dan 1 piepje horen en je krijgt beeld).

De andere 3x gaat "de computer" wel aan, maar hij boot niet; je krijgt ook geen piepje te horen en geen beeld. Het enige wat dan gebeurd is dat de kast als het ware "aan" gaat! Als je dan paar keer op reset toets drukt boot hij alsnog.

Ik heb zelf echt geen id wat het kan zijn;
- moederbord omgewisseld
- geheugen omgewisseld
- HD gecheckt op fouten, maar dat was niet zo.
- Voeding omgewisseld met nieuwe voeding.
Temperatuur is het ook niet; zowel zomers met 40 graden als swinters met 10 graden vertoont hij het probleem, en ook als je hem al 2 uur aan hebt laten staan en even reboot vertoont hij het probleem. Voltages lijken ook stabiel.

Ik heb zelf nog een mogelijkheid; op een of andere manier levert de sata-II connectie van mijn hd problemen op?

Dit alles met zorgen over de levensduur van o.a mijn hd bij dit "onnodige" gereboot.

Specs; Amd 3700+ / Asus a8n-SLI premium / Asus 7800 Gt / 1 gig pc3200 / Wd 80gig
Coolermaster realpower 500w.

Eigenlijk alles al geprobeerd wat in de Hangen en opstartproblemen FAQ staat.

Maar ik snap gewoon niet wat het kan zijn; ik snap gewoon niet waarom hij soms wel in 1x opstart en je andere keren eerst een paar keer moet resetten nadat je de power knop ingedrukt hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Pandemic op 13-11-2006 21:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef allereerst eens de specs ipv ze in je sign te zetten, veel mensen hebben deze uitstaan en weten dus niet waar het over gaat.

Verder kun je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook nog eens doornemen. Daarnaast is het aan te raden je bak op een geaard stopcontact aan te sluiten als je dat nog niet gedaan hebt, dat kan namelijk ook problemen geven als het niet zo is.

• Pandemic
Aangepast in starttopic, FAQ gelezen, maar niks gevonden wat ik nog niet geprobeerd heb.

Op het cpu/gpu in ander systeem proberen na dan. Ik ken namelijk niemand met 939 socket of een PCI-express slot.

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 23:57
Zit je grafische kaart wel goed in de slot? (of is de VGA misschien beetje gaar ;) ). Bij mij was het probleem nl.

Hope for the best, prepare for the worst...

• Pandemic
Hij zit er goed in ja, al vaak zat geprobeerd.

Hij zou ook best een beetje gaar kunnen zijn maar ik zou niet weten hoe ik dit moet controleren zonder pc met PCI-E slot.

Stabiliteit bij grafische applicaties is wel discutabel; bij sommige spellen loopt hij echt vaak vast en bij andere is hij erg stabiel.

• Pandemic
Is er misschien iemand in de omgeving maastricht (doordeweeks), of eindhoven(weekend) die mogelijk mijn gpu een xtje aan de tand kan voelen?

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10-2025
Is het niet veel simpeler dat je startknop gewoon geen goede verbinding maakt met je moederbord/voeding?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• Pandemic
En hoe zou ik dat kunnen testen?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Ooit eens een soortgelijk probleem gehad. Oorzaak bij mij was dat de voeding het niet trok met opstarten. (Dan onstaat er namelijk een piek in de stroom-voorziening).

Dus als je de mogelijkheid hebt om dit te testen, check het even.

• Pandemic
Ik heb mijn voeding al omgewisseld. En met beide moddellen had ik het probleem (beide merkvoeding van 500w).
Pagina: 1