Toon posts:

Technisch vraagje S-ATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai.

Ik heb een losse PCI controller waar 4 SATA schijven aan kunnen hangen.
Een ietwat dom vraagje waar ik toch eigenlijk wel mee zit:

Als twee SATA schijven op deze zelfde controller aangesloten zijn.
En als ik dan data overpomp van SATA-schijf A -> SATA-schijf B.
Dan lijkt het me logisch dat het Main-geheugen (geheugen op de moederbord zelf)
niet tussenbeide hoeven te komen bij het overspelen tussen twee SATA schijven toch?
Enkelt de stuurgegevens en opdrachten mischien.. Of zie ik dat verkeerd?

Probleem is dat mijn geheugen (nanya 256MB) óf mijn moederbord zelf óf de geheugenbanken
beetje brak zijn (v/d week wat problemen gehad met me systeem)
En ik vrees voor mijn data bij het kopieren tussen twee sata-schijven die op 1 cntroller zitten.

Feedback?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Probeer http://www.memtest.org/ om te checken of je geheugen op orde is.

Verwijderd

Topicstarter
Hai Jesse. Bedankt voor de link.

Maar ik heb geen floppy, geen cd, cd-rom nog een USB-stick
En ik ben ook bang dat als de test 1x slaagt het nog niks zegt als het defekt iets mechanisch is.
Ik heb van de week nl. problemen gehad (error C1 op mijn epox mobo, wat een memory error is),
foute detectie van pc2100 geheeugen. En daarna weer was het in ene weer OK.
dus zit me gewoon niet lekker.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Volgens mij komt gewoon alles door het geheugen.
Het is niet zo dat de data direct van de ene schijf naar de andere gaat. In dat geval zou je in feite af kunnen zonder computer...

Hang de schijf gewoon ff in een andere PC ofzo, en pomp de data daar over.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, das ook een oplossing. Maar ik heb maar 1 (brakke) pc

Mischien moet ik maar gaan kopieren en daarna een utility gebruiken om alles tot op de bit te
vergelijken. of rarren. Maar daar heb ik geen ruimte voor.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt gaan werken met PAR files. Je kunt er niet om heen dat sommige bestanden corrupt gaan raken tijdens het kopieren. Voor Par files zul je misschien wel de boel alsnog moeten inpakken in kleine rar bestanden, wat weer enorm tijdrovend is (al ben ik hier niet 100% zeker over). :/

Verwijderd

Als je geheugen fouten bevat kun je dat systeem als 'onwerkbaar' beschouwen. Ik zou er opzeker geen waardevolle data door laten behandelen iig. ;)

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:03
Aikeleer schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:24:
Je kunt gaan werken met PAR files. Je kunt er niet om heen dat sommige bestanden corrupt gaan raken tijdens het kopieren. Voor Par files zul je misschien wel de boel alsnog moeten inpakken in kleine rar bestanden, wat weer enorm tijdrovend is (al ben ik hier niet 100% zeker over). :/
Quickpar en aanverwanten controleren het geheugen ook voordat ze par files gaan brouwen. Ten eerste zal die dan waarschijnlijk al geen par files willen aanmaken, en ten tweede is het dan maar de vraag of je consistente controlegegevens krijgt.

De enige werkbare oplossing is dat je controleert of het geheugen daadwerkelijk brak is, en vervolgens vervangen. Met een beetje geluk heb je nog garantie ook.
Pagina: 1