Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

watercooling of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zoals de titel zegt zou ik water coolign nemen in men pc

ik ken nniets van watercooling en heb al wat gelezen maar het is dus gevaarlijk is als je er niets van weet:

- voor 100-120 euro kan ik men processor en video kaart coolen met een water coolign systeem?

-zijn fans beter of niet?

-hebben mensen ervaring met lekken of mensen die al jaren een systeem hebben zonder enige lek?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 20:10
Nou hebben we hier een heel mooi apart forum voor cooling ;)
Tweaking & Cooling Algemeen
daarin staat zelfs een compleet topic over watercooling
[WC] Het grote waterkoelings topic deel XIX
Zou zeggen, lees die eens door ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zie bovenstaand topic.

Voor 100-120 kom je imo niet ver. Je krijgt er iig geen (geweldig) goed spul voor.
En als je niets van waterkoeling weet moet je het niet nemen. Daarom moet je voordat je er over na gaat denken om het te kopen eerst maar eens kijken wat het nou eigelelijk is.

offtopic:
En kan je je post een beetje fatsoeneren?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:56:
Zie bovenstaand topic.

Voor 100-120 kom je imo niet ver. Je krijgt er iig geen (geweldig) goed spul voor.
En als je niets van waterkoeling weet moet je het niet nemen. Daarom moet je voordat je er over na gaat denken om het te kopen eerst maar eens kijken wat het nou eigelelijk is.

offtopic:
En kan je je post een beetje fatsoeneren?
ik weet wat het is en het wordt steed populairder maar ik wou gewoon is polsen of het haalbaar was voor 100-120 euro blijkbaar (zalaos ik gevreest had) is dat neit het geval

ps: srr dat ik het in het verkeerde deel van eht forum heb geplaats :D

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je een goede set wilt hebben mag je het budget wel 3 tot 4 keer groter maken. Er zijn wel setjes te vinden die onder de 150 euro zitten maar echt goed zijn die niet.

Het beste is een zelf samengestelt setje maar dan zit je makkelijk boven de 300 euro voor goed spul.

Met waterkoeling heb je nog steeds gewoon fans nodig om het water in de radiator koel te krijgen. Of je moet voor een echt dikke radiator gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2006 20:05 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:00:
[...]

ik weet wat het is en het wordt steed populairder maar ik wou gewoon is polsen of het haalbaar was voor 100-120 euro blijkbaar (zalaos ik gevreest had) is dat neit het geval

ps: srr dat ik het in het verkeerde deel van eht forum heb geplaats :D
dan kun je toch ook gewoon even lezen?
en beetje leren spellen is ook wel handig... dit is geen msn.

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 18:48
[quote]Boudewijn schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:08:
[...]

dan kun je toch ook gewoon even lezen?
en beetje leren spellen is ook wel handig... dit is geen msn.
[/quote]
offtopic flamen is ook niet de bedoeling

voor 100-120 euro kun je wel een setje nemen als het je puur om de stilte gaat of om een keer te proberen. ik ben nu een set aan het samenstellen die waarschijlijk ergens in de 300-350 euro gaat kosten, maar deze is dan wel om mijn hele systeem te koelen (2x dual radiatoren, full grafx koelers voor SLI). kijk bijvoorbeeld eens naar een zalman resorator setje...
maar de hamvraag blijft: waarom wil je waterkoeling?
-omdat het stoer is? prima, maar verdiep je er wel in
-omdat het stil is? ook prima.
-omdat je wil overclocken? ok, maar verdiep je dan wel extreem goed hier in en ga niet voor budget systeempjes.

en zoals al eerder gezegd: zoek eerst eens rond. google en de search zijn je grote vriend. bovendien zijn de grote waterkoelingstopics er niet voor niets.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
black_gnikah, ik raad je aan om eens goed de FAQ's te lezen over waterkoeling, zodat je weet waarover het gaat.
Voor lekken kan je de search gebruiken, je zal vinden hoe je de risico's tot bijna nihil kan reduceren, en dat lekken eigenlijk bijna niet voorkomen.
Prijzen kan je vinden in de pricewatch of bij allerhande online-winkels.

Rest me nog te zeggen dat je topic ook op de juiste plaats niet zou gewaardeerd worden, je stelt vragen die je zelf kan beantwoorden (door zelf enige inzet te vertonen, FAQ lezen en search te gebruiken). Aldus krijgt dit topic een slotje.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.