Ik wil graag mijn Corel linux distributie upgraden naar kde 2.01. Aangezien Deb files het makkelijkst zijn ben ik op zoek naar deze files. Op de KDE site staat dat ze er zijn. Maar op de ftp sites zijn ze nergens te vinden. Zijn ze er nu wel of niet. Anders moet ik hem compileren.:(
Tuurlijk zijn ze er. KDE 2.0 zit in de testing en unstable versies van debian, dus pak een willekeurige mirror (ftp.nl.debian.org bijvoorbeeld) en kijk onder dists/unstable in plaats van dists/stable.
[edit] Wat lul ik allemaal
Je kunt natuurlijk ook gewoon je sources.list aanpassen en met apt installeren. Da's nog makkelijker.
[edit] Wat lul ik allemaal
Een 'Unstable' ftp in je sources.list plaatsen lijkt me geen goed idee... straks wordt letterlijk alles geupgrade naar 'unstable' en da's nou niet wat iedereen graag wil.
zet dit in je sources.list:
en je kunt de verschillende kde componenten zo apt-getten
zet dit in je sources.list:
code:
1
| deb ftp://ftp.linux.ee/pub/kde.tdyc.com/debian potato main |
en je kunt de verschillende kde componenten zo apt-getten
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Bedankt, ik kon ze niet vinden omdat ik natuurlijk steeds in stable zat te kijken.
Maar waarom staan ze dan in unstable terwijl ze op de kde site als stable zijn vrijgegeven.
Maar waarom staan ze dan in unstable terwijl ze op de kde site als stable zijn vrijgegeven.
Je kunt natuurlijk even testing (zou niet voor unstable gaan) in je sources.list zetten, apt-get update doen om nieuwe package file te halen en dan de kde dingen installeren die je wilt hebben. Dan neemt-ie zelf alle dependencies mee. Daarna je sources.list weer terugzetten en klaar, dan worden er geen upgrades gedaan die je niet wilt.
En dat kde zelf zegt dat 2.0 stable is, wil nog niet zeggen dat ze het daar bij debian mee eens zijn
Maar daarvoor heb je unstable en testing. Unstable is echt het nieuwste van het nieuwste (en gaat dus soms weleens stuk), en testing is alles uit unstable waarvoor minimaal 2 weken geen bugs zijn gerapporteerd.
En dat kde zelf zegt dat 2.0 stable is, wil nog niet zeggen dat ze het daar bij debian mee eens zijn
Voor apt-get vanaf de command line is dit zo, maar als je vanuit dselect werkt (en dat is niet zo verkeerd aangezien de package namen nog wel eens onduidelijk zijn), upgrade hij _alles_...Op donderdag 01 februari 2001 00:30 schreef vink het volgende:
Je kunt natuurlijk even testing (zou niet voor unstable gaan) in je sources.list zetten, apt-get update doen om nieuwe package file te halen en dan de kde dingen installeren die je wilt hebben. Dan neemt-ie zelf alle dependencies mee. Daarna je sources.list weer terugzetten en klaar, dan worden er geen upgrades gedaan die je niet wilt.
Hoe zit het dan met Qt. Neemt apt-get die dan ook mee. Ik gebruik apt-get namelijk voor het eerst.
Ik heb net internet aan de praat.:)
Ik heb net internet aan de praat.:)
Als je die regel die ik je net gaf in je sources.list hebt gezet en apt-get update (dus niet upgrade) hebt gedaan, wordt QT 2.2 bij het installeren van KDE ook meegenomen als die nog niet aanwezig is, want die staat ook op de betreffende ftp 
[edit: zin iets minder onleesbaar gemaakt]
[edit: zin iets minder onleesbaar gemaakt]
mischien een stomme vraag,maar waar kan ik die sources.list file vinden??
/etc/apt/sources.list
Enne...zou je niet de task-installer gebruiken. Die is nog eens een stuk fijner dan dselect.
apt-get install task-kde-desktop (ofzoiets)
Ehm...dselect is een K*Tprogramma. je kunt beter apt-get gebruiken en de pakketnamen via internet opzoeken. Debian Package search
Enne...zou je niet de task-installer gebruiken. Die is nog eens een stuk fijner dan dselect.
apt-get install task-kde-desktop (ofzoiets)
Ehm...dselect is een K*Tprogramma. je kunt beter apt-get gebruiken en de pakketnamen via internet opzoeken. Debian Package search
Correctie: Jij vindt dselect een k*tprogramma.Op donderdag 01 februari 2001 12:47 schreef Valium het volgende:
Ehm...dselect is een K*Tprogramma.
Ik vind het best handig en die task packages zijn prima met dselect te installeren hoor. Meteen zien wat voor dependencies en 'recommends/suggests' er zijn en kiezen wat je wel en wat je niet installeert... wat is er dan niet handig aan? De bediening? Tja, het is maar net wat je gewend bent.
Pagina: 1