Toon posts:

[Realtek geluidskaart] werkt niet met xp sp2, extra kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb windows xp sp2 geinstalleerd en nu werkt mijn realtek hd audio kaart niet meer. Hij wordt niet automatisch gevonden door xp en daarom moet ik eerst een uaa driver installeren en daarna mijn realtek drivers. Ik doe dit in deze volgorde maar blijf tijdens de installatie van de realtek drivers de boodschap:
Microsoft Bus Driver should be loaded in your system before installing Realtek HD Audio Driver

krijgen. Ik heb contact gehad met HP support, installeer precies de uaa driver en realtek drivers die zei zeggen, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb ook alle geprobeerd wat hier gesuggereerd wordt:
http://geekswithblogs.net...ive/2006/06/11/81540.aspx

maar ook dit werkt niet, ik blijf de melding krijgen.

Ik heb inmiddels wel genoeg van dit gezeik dus ik denk dat ik maar gewoon een andere geluidskaart ga kopen. Kan ik echter naast mijn onboard realtek hd audio kaart simpelweg nog een andere geluidskaart in mijn pc zetten die wel standaard met xp sp2 werkt, zodat ik daarna direct weer aan de slag kan met geluid?

Als er iemand nog een suggestie heeft om het genoemde probleem op te lossen is dat natuurlijk ook welkom dan hoef ik wellicht toch geen nieuwe kaart te kopen.

Hoewel die dingen niet zo gek duur zijn denk ik toch? Iemand een goede suggestie voor een betaalbare kaart met een redelijke performance voor het geval ik er niet meer uitkom en een nieuwe kaart haal?

Verwijderd

Topicstarter
uhmm, er moet toch wel iemand zijn die me kan vertellen of ik twee geluidskaarten in mijn pc kan hebben tegelijkertijd? Misschien had ik een apart topic aan moeten maken ipv twee onderwerpen in een vraag te behandelen??

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:03:
uhmm, er moet toch wel iemand zijn die me kan vertellen of ik twee geluidskaarten in mijn pc kan hebben tegelijkertijd? Misschien had ik een apart topic aan moeten maken ipv twee onderwerpen in een vraag te behandelen??
yah hoor, kan goed. makkelijkste is wel om je realtek audio ff uit te schakelen in de bios.

-edit-
http://azerty.nl/producte...ve-audigy-se-7-1-oem.html
goedkoop, en met creative zit je altijd wel goed eik.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr Alfabet op 14-11-2006 22:21 ]

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:08

Pieroman

/me

Ook ik heb hier een moederbord met onboard Realtek chipje maar heb een Soundblaster Live 24-bit erin hangen, de Realtek staat inderdaad uitgeschakeld en heb nu gewoon zonder gezeik geluid (draai overigens nog steeds op de creative drivers)
Als je niks spannends van plan bent en het ding gaat gebruiken voor puur geluid te hebben en misschien wat mp3tjes/radio luisteren dan is het een goede kaart wat mij betreft, neem anders een iets duurdere als je ook wil gaan gamen bijv.

Verwijderd

Topicstarter
Mr Alfabet schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:19:
makkelijkste is wel om je realtek audio ff uit te schakelen in de bios.
haha, dat is ook wat had ik de hoop eigenlijk al op gegeven, wil ik de realtek audio in de bios op disabled gaan zetten, zie ik dat ie op auto staat. Voor de gein maar eens geprobeerd om deze op enabled te zetten, en na opnieuw opstarten detecteerd windows ineens wel de geluidskaart, na nog even de 'hp media controller' uit apparaatbeheer verwijderd te hebben en nog een keer opnieuw opstarten werkt alles nu weer prima

Bedankt voor het wijzen van de goede richting!!

• Mr Alfabet
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:06:
[...]

haha, dat is ook wat had ik de hoop eigenlijk al op gegeven, wil ik de realtek audio in de bios op disabled gaan zetten, zie ik dat ie op auto staat. Voor de gein maar eens geprobeerd om deze op enabled te zetten, en na opnieuw opstarten detecteerd windows ineens wel de geluidskaart, na nog even de 'hp media controller' uit apparaatbeheer verwijderd te hebben en nog een keer opnieuw opstarten werkt alles nu weer prima

Bedankt voor het wijzen van de goede richting!!
:D yw ;) sommige dingen aan computers.... :\

Verwijderd

Topicstarter
heb ik windows weer een keer opnieuw geïnstalleerd, denk ik nu gaat die geluidskaart geen probleem worden, doe ik gewoon hetzelfde als de vorige keer, werkt het nu ineens niet |:(

die error "Microsoft Bus Driver should be loaded in your system before installing Realtek HD Audio Driver" tijdens de installatie krijg ik niet meer, ik kan de drivers volledig installeren zonder problemen tijdens de installatie. Er is inmiddels ook een nieuwe versie uit van Realtek HD Audio Driver. Ik heb zowel deze nieuwe versie als de oude (die eerder dus wel werkte) geprobeerd, maar het helpt allemaal niks, er komt 0,0 geluid uit.

Als ik in apparaatbeheer kijk zie ik dat het apparaat "Realtek High Definition Audio " goed werkt. Verder zie ik wel een niet werkend apparaat "multi-media audio controller" onder overige apparaten staan. Ik heb geprobeerd dit apparaat te verwijderen of uit te schakelen, maar dit helpt beiden niets.

Ik heb het idee dat:
- of de multi-media audio controller voor een conflict zorgt
- of de on-board geluidskaart kapot is (dit zou overigens wel erg toevallig zijn net na een windows installatie, hoewel ik er wel een nieuwe hard schijf in heb laten zetten)

ik heb contact gehad met hp support, die zeggen dat als apparaatbeheer aangeeft dat het apparaat "Realtek High Definition Audio " goed werkt dat alles dan softwarematig in orde is.

Iemand die een oplossing weet?

Eventueel zou ik graag testen of de on-board geluidskaart kapot is, kan dat?

in het ergste geval toch maar een andere kaart erin, maar liever niet natuurlijk:P

Alvast bedankt!!

• peeter123
  • Laatst online: 10:30
Weet je zeker dat je de chipsetdrivers van heb moederbord hebt geinstalleerd. Die zorgen nl. voor pci communicatie ed. En laat nou net toevallig je geluidskaart in een pci slot zitten. ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
weetje zeker dat er geen instellingen scheef staan? bijvoorbeeld dat hij staat op de optische uitgang gebruiken ipv analoog of geluidschuifjes dicht ergens of ergens dempen geselecteerd?

in principe moet een onboardkaartje net zo makkelijk werken als een pci kaartje maar het je kan altijd een bokkende computer hebben :P maar dat zelfde risico loop je met een nieuw kaartje

verder gewoon de goedkoopste creative nemen als je het onboardgeluid genoeg zat vond en geen optische kabel wil gebruiken.

zolang je maar van trust afblijft is het al gauw goed :P

edit: ik hoop dat je snel genoeg alles in orde krijgt voor een mod je topic ontdekt want hij moet eigenlijk in het audio forum ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hrugnir op 01-11-2007 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja die chipset drivers zijn geinstalleerd, als ik in apparaatbeheer kijk dan zie ik ook een correct werkend apparaat "PCI-bus" dus dat zou goed moeten gaan denk ik dan toch?

Verder weet ik ook zeker dat ik hem goed heb aangesloten en dat dempen niet aanstaat enz. Het moet hem dus toch denk ik in de drivers zitten (of een of ander conflict) of de hardware is kapot.

Ik heb er overigens nou toch echt wel genoeg van, stel dat ik het aan de praat krijg, zit ik bij een eventuele volgende re-install weer te klooien. Ik koop denk ik toch maar een andere soundkaart. Ik heb alleen geen plaats meer voor een extra geluidskaart in mijn pc volgens mij. Daarom zit ik te denken aan een externe geluidskaart (ik zag dat dat bestond), is dat wat??

Nogmaals bedankt en mocht het topic niet in het goede forum staan dan spijt me dat, ik dacht destijds kennelijk dat dit het meest geschikte forum was:P
Pagina: 1