Wanneer ik met flight simulator online bezig ben dan switch ik af en toe terug naar het bureaublad. Bij het terugschakelen naar flight simulator krijg ik één op de vijf keer (ongeveer) een directe reboot. Dit lijkt vaker te gebeuren als ik iets doe (winrar openen) en dan direct terug ga na flightsim.
Bij het opstarten van Fifa 2007 gebeurde het ook een aantal keer.
- ik heb windows al een keer opnieuw geinstalleerd, en het probleem blijft.
- verschillende drivers geprobeerd: originele leadtek, omega, verschillende forceware versies
- ik heb het geheugen getest met memtest, na 4 uur testen nog steeds geen error
- de videokaart wordt niet abnormaal heet (ook getest met atitool)
- ik zoveel mogelijk losgekoppeld zodat alleen de HD, cdrom, moederbord nog aan de voeding zitten.
Mijn systeem:
Asrock 939dual-sata2 (motherboard)
AMD Athlon 64 3200
2 x 1 gig geheugen
Leadtek WinFast PX6600 GT TDH Extreme (DDR3)
1 maxtor harddisk 300 gig
USB harddisk (eigen voeding) + enkele losse usb apparaten.
2 tft beeldschermen
Windows XP
Arctic Silentium t2(350w voeding)
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
of heeft iemand misschien aanwijzingen wat ik kan doen om eventuele onderdelen uit te sluiten.
naar mijn idee is het zowieso hardwarematig, het geheugen heb ik al uitgesloten, en de processor ook nu het enkel en alleen bij games gebeurd.
De voeding lijkt mij voldoende, of toch niet?
dan blijven het moederbord (geen idee hoe ik die kan testen) en de videokaart zelf over.
Bij het opstarten van Fifa 2007 gebeurde het ook een aantal keer.
- ik heb windows al een keer opnieuw geinstalleerd, en het probleem blijft.
- verschillende drivers geprobeerd: originele leadtek, omega, verschillende forceware versies
- ik heb het geheugen getest met memtest, na 4 uur testen nog steeds geen error
- de videokaart wordt niet abnormaal heet (ook getest met atitool)
- ik zoveel mogelijk losgekoppeld zodat alleen de HD, cdrom, moederbord nog aan de voeding zitten.
Mijn systeem:
Asrock 939dual-sata2 (motherboard)
AMD Athlon 64 3200
2 x 1 gig geheugen
Leadtek WinFast PX6600 GT TDH Extreme (DDR3)
1 maxtor harddisk 300 gig
USB harddisk (eigen voeding) + enkele losse usb apparaten.
2 tft beeldschermen
Windows XP
Arctic Silentium t2(350w voeding)
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
of heeft iemand misschien aanwijzingen wat ik kan doen om eventuele onderdelen uit te sluiten.
naar mijn idee is het zowieso hardwarematig, het geheugen heb ik al uitgesloten, en de processor ook nu het enkel en alleen bij games gebeurd.
De voeding lijkt mij voldoende, of toch niet?
dan blijven het moederbord (geen idee hoe ik die kan testen) en de videokaart zelf over.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 19:13 . Reden: **kleine update gedaan** ]