Toon posts:

Oude, vertrouwde nummer behouden bij tele & inet combi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,

Ik heb even het volgende. Ben momenteel bezig voor mijn opa & oma :) een combinatie van surfen en bellen te regelen. Nu was ik bezig met Tele2, maar zie ik ook een abo van Hetnet.
Ik wilde voor Tele2 Lite gaan, maar heb eigenlijk meer vertrouwen in Hetnet (KPN). Opa & oma moeten namelijk zo min mogelijk gejoegel hebben. Bij tele 2 is het in ieder geval zo dat je een hele poos in de shit zit, vanwege de portering van je nummer van KPN naar Tele2. Je krijgt dan een tijdelijk nummer, dit is iets waar opa en oma natuurlijk absoluut niet op zitten te wachtten. Dit kun je omzeilen door een splitter te kopen en dan daar je telefoon op aan te sluiten om bereikbaar te zijn op je "oude" nummer. Maar om dan weer te bellen via de goedkope Tele 2 tarieven moet je andere telefoon op het modem aansluiten. 2 telefoons dus voor een behoorlijke lange tijd (overstap van KPN naar Tele2 gaat niet zo snel zeiden ze bij "The Company that brings you small bills".
Maar hoe zit dit bij Hetnet met die supersonische KPN-Box :P? Heb je daar wel gewoon direct verbinding (al dan niet doorgelust) via je oude en vertrouwde nummer. Want dan is de keus voor mij snel gemaakt.

Voordeel van Tele 2 is dan weer dat de gesprekstarieven net iets goedkoper zijn.
Voordeel van Hetnet is de 6 maanden lange korting van €10,- per maand en het ingebouwde WLAN. En bovenal het vertrouwen in KPN.

Kan iemand mij uitsluitsel geven op de vraag over Hetnet. En ook een advies geven misschien?

Alvast erg bedankt (ook namens opa & oma :+ )

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:41

DaRoot

Some say...

KPN werkt direct. Je sluit zolang de oude lijn aan op de Experia Box, en die sluist dat weer door naar je telefoon. Zodra het omgeschakeld is, kan je oude lijn eruit, dit is binnen 3 min.
Bij ISDN duurt het iets langer, dan gaat het Line-LED-je op de NT1 na een paar dagen uit en is alles dan VoIP.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:16:
KPN werkt direct. Je sluit zolang de oude lijn aan op de Experia Box, en die sluist dat weer door naar je telefoon. Zodra het omgeschakeld is, kan je oude lijn eruit, dit is binnen 3 min.
Bij ISDN duurt het iets langer, dan gaat het Line-LED-je op de NT1 na een paar dagen uit en is alles dan VoIP.
Ben je als je alle rommel in huis hebt direct van je geklooi af dan? Asnluiten, 3 minuutjes aan het werk en dan werkt het al?
Bel je dan binnen die 3 minuten ook al via de digi telefonie kosten of nog via kpn "oude tarieven" totdat er een volwaardige portering heeft plaats gevonden?

• DaRoot

DaRoot

Some say...

bij een analoge lijn, volgens de handleiding 3 min.
en ja, het werkt meteen.

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:22:
bij een analoge lijn, volgens de handleiding 3 min.
en ja, het werkt meteen.
Oke, dan is de keuze zo klaar als een klontje. Geen gezeur en alles werk direct. Harstikke bedankt voor je vlotten antwoord :)

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Kein problem.
Toevallig laatste tijd zowel de ISDN versie als de analoge versie van aansluiten uitgevoerd.
Zodoende weet ik dat.
Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:31:
Kein problem.
Toevallig laatste tijd zowel de ISDN versie als de analoge versie van aansluiten uitgevoerd.
Zodoende weet ik dat.
Succes ermee!
Gaat lukken, heb wel vaker ADSL aangesloten en interesseer me behoorlijk voor alles in- en rondom de PC( neit voor niets lid van GoT :P)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Volgens mij is er geen Tele2 lite meer dus die optie vervalt zowiezo O-)
Wireless met de experiabox is een ramp, de Siemens dongle voor in een pc werkt dan wel en dan weer niet.
Je kan beter een andere 54g dongle nemen als je geen problemen wilt of gewoon een ethernetkabel gebruiken :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:28:
Volgens mij is er geen Tele2 lite meer dus die optie vervalt zowiezo O-)
Wireless met de experiabox is een ramp, de Siemens dongle voor in een pc werkt dan wel en dan weer niet.
Je kan beter een andere 54g dongle nemen als je geen problemen wilt of gewoon een ethernetkabel gebruiken :/
Met de WiFi AP in de Experiabox is niets mis, zolang je maar goeie WiFi kaarten gebruikt (en niet het standaard ding wat er bij zit). Ik heb vele uren RedAlert 2 gespeeld via WiFi van de Experiabox, enkel met de ingebouwde Wifi controller van mijn laptop.

Je kan ook een modem/router/voipding kopen met FXO/PSTN poort, dan kan je de KPN telefoonlijn in het modem steken om zo telefoon te ontvangen via KPN, en te bellen via een 3rd party VoIP dienst. Ik heb mijn vaste KPN nummer (abonnement van 9.95 euro), ADSL van Demon (binnenkort TweakDSL) en VoIP via VoIPBuster.
Ik heb nou de vrijheid om over te stappen naar een andere ADSL provider, zonder dat VoIP/KPN in nummer er door veranderen. Ook kan ik andere VoIP Provider nemen, dit zal ook geen gevolgen hebben voor het inkomende nummer. De hierboven beschreven situatie geeft je volledige controle over de setup, zonder dat je problemen krijgt bij overstappen naar andere provider op enig vlak.
Kost me: 9.95+35+2.5=47,45 per maand.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:20:
[...]

Bel je dan binnen die 3 minuten ook al via de digi telefonie kosten of nog via kpn "oude tarieven" totdat er een volwaardige portering heeft plaats gevonden?
Dat zou ik even navragen, want ik weet wel dat je niet direct geporteerd wordt als je de experiabox aansluit (zou wel raar zijn, dat kunnen ze niet zo snel weten). Dit is typisch iets dat in algemene voorwaarden staat. Ik vermoed dat de nieuwe tarieven gelden zodra je abonnement ingaat en dat die datum in een brief genoemd staat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:04:
[...]

Dat zou ik even navragen, want ik weet wel dat je niet direct geporteerd wordt als je de experiabox aansluit (zou wel raar zijn, dat kunnen ze niet zo snel weten). Dit is typisch iets dat in algemene voorwaarden staat. Ik vermoed dat de nieuwe tarieven gelden zodra je abonnement ingaat en dat die datum in een brief genoemd staat.
Ja denk et eerlijk gezegd ook. Maarja, zal vast niet zo lang zijn als van KPN naar Tele2. En zo lang opa & oma maar geen geklooi krijgen met verschillende toestellen en tijdelijke nummers en dergelijke. Die paar weekjes dat ze gewoon nog via de analoge lijn met oude tarieven bellen maakt niet zoveel uit.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

In de manual staat dat zodra je het activeringsnummer draait (1369), de omschakeling binnen 3 min. geregeld wordt. Zo weten ze het dus.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

joker1977

Tweakert

DaRoot schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:29:
In de manual staat dat zodra je het activeringsnummer draait (1369), de omschakeling binnen 3 min. geregeld wordt. Zo weten ze het dus.
Das dan verkeerde informatie. Na het bellen van het activeringsnummer duurt het gemiddeld ca. 3 mins voordat je account voor billing is aangemaakt (COIN). Daarna worden de restricties van je nummer afgehaald en mag je alles bellen wat je wilt (voor activatie kun je geen 0900/06/internationaal bellen). Dan 'werkt' alles, maar inkomende telefonie komt nog braaf binnen via je oude aansluiting (ISDN, PSTN).

Met het bellen naar 1369 (1368 voor HetNet) geef je tevens aan dat je VoIP-account werkt en dat je een verzoek tot uitportering bij KPN doet (uit het Vaste Net naar VoIP). Dat duurt gemiddeld 7-10 dagen. Normaal gesproken wordt na uitportatie een uurtje later je analoge/ISDN aansluiting door KPN automatisch afgesloten.

Wettelijk gezien zijn de regeltjes van de OPTA ervoor om er mede voor te zorgen dat het porteerproces bij KPN net zo lang duurt als bij een andere Telco-provider. Ja, KPN kan het vlugger doen, maar het mag niet. Overigens is het niet onwaarschijnlijk dat KPN 'soms' de uitportering naar een andere Telco-provider opzettelijk vertraagd, vice-versa gebeurt dat ook (als je een Tele2-nummer wilt inporteren naar KPN bijvoorbeeld).

• DaRoot

DaRoot

Some say...

joker1977 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:29:
[...]

Das dan verkeerde informatie. Na het bellen van het activeringsnummer duurt het gemiddeld ca. 3 mins voordat je account voor billing is aangemaakt (COIN). Daarna worden de restricties van je nummer afgehaald en mag je alles bellen wat je wilt (voor activatie kun je geen 0900/06/internationaal bellen). Dan 'werkt' alles, maar inkomende telefonie komt nog braaf binnen via je oude aansluiting (ISDN, PSTN).

Met het bellen naar 1369 (1368 voor HetNet) geef je tevens aan dat je VoIP-account werkt en dat je een verzoek tot uitportering bij KPN doet (uit het Vaste Net naar VoIP). Dat duurt gemiddeld 7-10 dagen. Normaal gesproken wordt na uitportatie een uurtje later je analoge/ISDN aansluiting door KPN automatisch afgesloten.

Wettelijk gezien zijn de regeltjes van de OPTA ervoor om er mede voor te zorgen dat het porteerproces bij KPN net zo lang duurt als bij een andere Telco-provider. Ja, KPN kan het vlugger doen, maar het mag niet. Overigens is het niet onwaarschijnlijk dat KPN 'soms' de uitportering naar een andere Telco-provider opzettelijk vertraagd, vice-versa gebeurt dat ook (als je een Tele2-nummer wilt inporteren naar KPN bijvoorbeeld).
Ja, maar na het draaien van dat nummer, weet de KPN dus wel dat de handel is aangesloten, daar reageerde ik ook op.
En dat proces wat jij noemt zou heel goed kunnen hoor, maar dat staat niet vermeldt in de handleiding.

Pagina: 1