Van ASP naar standalone applicatie

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21
Ik maak gebruik van een ASP chatapplicatie voor onze website. Met deze applicatie kunnen bezoekers contact leggen met onze medewerkers.

De applicatie werkt prima, maar bevat 1 ergernis. Iedere medewerker moet een IE venster openen hebben staan (na ingelogd te hebben) om zodoende online te zijn. Nu gebeurt het regelmatig dat het venster om wat voor reden dan ook gesloten wordt. Bijvoorbeeld doordat de medewerker ergens op een website-link klikt en deze opent in het chatvenster. Of de medewerker klikt het venster per ongeluk weg.

Nu programmeer ik alleen in ASP, maar vraag mij af in welke richting ik het moet zoeken als ik dit IE venster als een standalone applicatie wil laten werken.

Kortom e.e.a. zo maken dat het IE venster niet geminimaliseerd hoeft te zijn maar dat het standaard tussen je andere icoontjes staat. (net als bijv. MSN).

Iemand tips ?

Pay peanuts get monkeys !

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33

pietje63

RTFM

Een andere browser installeren die puur hiervoor gebruikt wordt? Dan lijkt het voor veel mensen al iets heel anders te zijn dus klik je het minder snel wel enzo.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Je zou een applicatie met een BrowserControl/IEControl (weet niet precies hoe ze em noemen) kunnen maken. Hierbij kun je makkelijk de sluitknop afvangen en om een bevestiging vragen, maar doordat het geen standaard browservenster meer is, wordt de fout misschien al minder snel gemaakt.

In elke MS taal (VB6/VB.net/C#) is dit in principe goed te doen.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21
Iemand nog een ander idee ?

Pay peanuts get monkeys !

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

je alternatief is om de applicatie opnieuw te implementeren in VB.Net of VB6. Is Zwippies voorstel toch een stuk makkelijker.