Toshiba laptop niet aan te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb hier een Toshiba Satellite SA30-404 die ooit van mn zus was en nu naar mn ouders mag.

Daarom wou ik ff XP er opnieuw op gooien maar ik krijg met geen mogelijkheid beeld.

Als ik de laptop aan do dan hoor ik de fans draaien, ook gaat de CD speler aan het werk, HD draait op dat moment ook (ik heb even de klep af gehaald en met mn hoor er tegen aan geluisterd).
Maar dan gebeurt er niets, geen beeld geen geluid :?
Fan van de koeling stopt en verder niets.

lampjes van laden , stroomsnoer en dat de laptop aan staat , zijn allemaal aan.

Ik heb even geprobeerd om te starten zonder HD en geheugen , maar geen eens een fout piepje van de laptop.

Nou vraag ik me af of de BIOS battery het probleem zou kunnen zijn???
Heb er trouwens een monitor aan gehangen maar die slaat niet aan, dus er is geen signaal.

iRacing Profile Flickr

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik zal ff een kick doen....

Kijken of iemand een tip heeft waar ik dus moet zoeken.

Zonnet heb ik alles uitghaald, HD , Geheugen , EN cpu!!!!

Als ik dan de laptop aanzet dan gaan dus de fans draaien en dan niets. Compleet stil. :|

Nou verdenk ik de CPU. Mijn vraag dus , als je CPU kapot is reageert een laptop zoals die van mij nu, of moet er wel iets gebeuren (piepjes of ??? )

en als de BIOS battery niet werkt , zou dan de laptop gewoon moeten opstarten maar dan met oude instellingen (omdat er dus niet opgesalgen is)

Ben benieuwd of iemand eens is met mijn vermoede :/

iRacing Profile Flickr

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 22:00
Krijg je echt geen beeld of staat alleen de backlight van het scherm uit (stuk)? Hou het scherm eens goed in het licht. En probeer eens een externe monitor om uit te sluiten dat het niet een ander probleem is met het LCD scherm.

edit: slecht gelezen, laatste zin over het hoofd gezien |:(
Dan gok ik m ook op het moederbord

[ Voor 20% gewijzigd door Johny58 op 14-11-2006 11:40 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01 18:12
Mobo=kapot, zit hier zelf op een repair center die partner van HP is, dat defect komt wekelijks wel 3x voor, altijd systemboard moeten vervangen. Laptop kan je beter weggooien, of je moet nog een systeemboard heel goedkoop kunnen kopen.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb trouwens net een ander geheugen bankje geprobeerd zonder succes :'(

Blijven dus nog twee mogelijkheden : MOBO of CPU. (hoop dat het het laatste is :| )

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

seninha schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:51:
Ik heb trouwens net een ander geheugen bankje geprobeerd zonder succes :'(

Blijven dus nog twee mogelijkheden : MOBO of CPU. (hoop dat het het laatste is :| )
De kans dat de CPU defect is, is relatief klein. In 99 van de 100 gevallen is dit een teken dat je moederbord overleden is. Ik heb even voor je gekeken: een nieuw moederbord kost je 425 euro ex arbeidsloon enzo.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Oepsssss 8)7
das gewoon een nieuwe laptop :|

Maar ik vraag me het volgende af, als het doe moederbord is, hoe kan het dat de fans , HD en CD allemaal aangaan.
Of gaat dit buiten de mobo om??

En heb je (wie weet komt het van pas) het type nr van het moederbord? Want ik kom via Google niets tegen. Volgens mij is deze type laptop niet veel verkocht.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Het lijkt me niet slim als ik het typenummer hier ga posten :)

Een satellite A30 is inderdaad niet veel verkocht (is volgens mij zelfs nooit in NL verkocht??)
Aan een moederbord kan veel kapot gaan. De spanningen die nodig zijn voor fan's en dergelijke komen rechtstreeks van de voeding af, dus dat die wel draaien is niet gek.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Doe dan ff een PM, als je het niet erg vind O-)

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

hallo
hoe is het met de laptop afgelopen
ben nl op zoek naar een beeldscherm van een sa30-404
die van mij is gescheurt
tijdje gezocht op het web
en kwam daardoor hier terecht.
misschien kun jij me daarmee helpen

mvg ben.
Pagina: 1