Toon posts:

[Vista] Administrator

Pagina: 1
Acties:
  • 6.570 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Op vista heb ik een domein 'Sam' tevens op Xp maar wil ik bepaalde actie's uitvoeren word er gezegd dat ik dat met administrator rechten alleen kan uitvoeren ... Hoe kom ik op de Administrator account?

Bedankt, Sam J

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Inloggen als Administrator ?
Is volgens mij bij installatie aangemaakt.

Maar als je dit zelf al niet snapt, vraag ik me af of experimenteren met Vista wel iets voor je is. Nofi.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn ongeveer 300 pagina's al volgeschreven in "Vista - Het grote ervaringen topic". Ideetje?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:11:
Er zijn ongeveer 300 pagina's al volgeschreven in "Vista - Het grote ervaringen topic". Ideetje?
Dat begrijp ik, maar heb jij zin om 300 pagina's uit te pluizen voor een kleine vraag? :S

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:56

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:16:
[...]

Dat begrijp ik, maar heb jij zin om 300 pagina's uit te pluizen voor een kleine vraag? :S
Als je die vraag dan eens duidelijk stelt dan kunnen we je misschien wat beter helpen.

Volgens mij bedoelde je :

Ik heb Windows Vista geinstalleerd en als ik 'bepaalde acties' uit wil voeren geeft Windows aan dat ik Administrator moet zijn. Hoe log ik aan met het Administrator account?
Correct?

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 13-11-2006 17:20 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:16:
[...]

Nee.

Maar ik zit dan ook niet met jouw vraag! :+

Serieus -> kan je idd niet gewoon inloggen als admin :)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
start --> rechtse knop computer --> manage --> local users --> users --> rechtse knop administrator --> properties --> uitvinken ''acount is disabled --> ok

nu kan je op het admin acount :)

http://specs.tweak.to/15535

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
tjtristan schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:19:
start --> rechtse knop computer --> manage --> local users --> users --> rechtse knop administrator --> properties --> uitvinken ''acount is disabled --> ok

Da's niet de Vista manier he O-) en btw om rechter-muis en dan manage op deze computer te doen moet je administrator rechten hebben, die ze dus niet heeft :z

Standaard krijg je idd een melding. Maar volgens mij kun je, indien het account waarme je bent ingelogd, gewoon Next of Apply op Continue klikken als die vraag komt en wordt de taak uitgevoerd/het programma gestart.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 13-11-2006 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:19:

Makkelijker dan ik dacht, Bedankt :---)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:27:
[...]

Makkelijker dan ik dacht, Bedankt :---)
Ehh maar niet om het een of ander, wat was nu eigenlijk het probleem? Om die actie uit te voeren moet je ook al Admin rechten hebben, maar die had je niet zei je net.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:16
TheVMaster schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:30:
[...]

Ehh maar niet om het een of ander, wat was nu eigenlijk het probleem? Om die actie uit te voeren moet je ook al Admin rechten hebben, maar die had je niet zei je net.
Hmm, ikzelf heb meteen ook de administrator account enable gedaan. Vind ik veel fijner werken dan elke keer bericht te krijgen dat je wat installeerd, en ik kon gewoon de administrator account enablen via boven, terwijl ik geen Admin was.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53
Je standaard account is al Admin, dus ik snap nu van alle verhalen hier helemaal niks meer.
edit:
(dus zoals TheVMaster ook al zegt)

[ Voor 4% gewijzigd door MrDirect op 13-11-2006 21:09 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Timocos schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:13:
[...]

Vind ik veel fijner werken dan elke keer bericht te krijgen dat je wat installeerd
ach ja wie maalt er wat om security :z

klik klik lekker alles installen, virusje,spyware... en maar klagen dat vista zo traag aan het worden is.

tja ;(

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vatt schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:09:
Je standaard account is al Admin, dus ik snap nu van alle verhalen hier helemaal niks meer.
nou, niet echt.
Dan heb je (ook als Admin) nog steeds met UAC te maken (en dat is dus die prompt die de TS krijgt.).

Daarnaast snap ik niet waarom er zo ingewikkeld gedaan moet worden, er zit onder je context menu toch gewoon een "run as administrator" entry?
Dus wil je iets installeren gebruik je die.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verdere discussie lijkt me beter op z'n plek in [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 7]. Het antwoord op deze vraag is daar ook wel in terug te vinden (of in een van de voorgaande delen). We verwachten hier van je dat je zelf wat moeite doet, en een topic starten zonder enige info en dan na enkele posts aangeven dat je geen zin hebt om te zoeken is niet de juiste weg.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.