Speedtouch 706 en static DHCP

Pagina: 1
Acties:

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 13:39
Ik ben overgestapt van een kabelmodem zonder DHCP icm een router naar een Speedtouch 706 ADSL modem met ingebouwde router en probeer de situatie zoals die was zoveel mogelijk over te zetten naar de nieuwe situatie.
In de oude situatie maakte ik gebruik van de static dhcp functie in mijn linksys router en kon daar zelf het IP adres kiezen wat ik aan het betreffende apparaat (via MAC adres) koppelde. Nu is er in de Speedtouch 706 ook een mogelijkheid om een apparaat via DHCP hetzelfde IP adres te laten verkrijgen, maar ik kan niet de mogelijkheid vinden om dit IP adres zelf te specificeren.

Oftewel: de Speedtouch deelt via DHCP een random IP adres uit, en ik kan kiezen of dit IP adres iedere keer aan het betreffende apparaat gegeven moet worden of niet. Wat ik wil is dat ik dus zelf dat betreffende IP adres kan specificeren. Weet iemand of dit mogelijk is?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

via de cli?

dhcp server lease add

Of een pool aanmaken met 1 adres, dat adress actief laten worden op dat device en dan dat adres locken?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 13:39
Dank je voor je antwoord, ik ga het eens via de cli proberen. Wel wat omslachtiger dan ik gewend ben van m'n WRT54GL met DD-WRT, maar het proberen waard.

/edit: het is me gelukt via e CLI, nogmaals bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door Schweino op 13-11-2006 22:15 ]