Ik wil de optie sc gebruiken om een service te starten of te stoppen op een ander systeem.
Dit systeem staat echter in een ander netwerk en lokatie.
Ik geef het command:
sc \\<ipadres> start test
(test = servicenaam)
Dit werkt allemaal prima zolang de machine in hetzelfde netwerk hangt maar zodra het in het een compleet ander netwerk hangt (daarom gebruik ik ook het IP ipv de naam) werkt het niet meer.
Je krijgt dan de volgende error als je dit probeert naar een machine in een ander netwerk:
[SC] OpenSCManager FAILED 1722:
De RPC-server is niet beschikbaar.
Wat ik dus niet begrijp is dat je helemaal geen username of paswoord mee stuurt, hoe kan de ontvanger nu weten wie je bent en wat je mag?
Dit zal ook wel de reden zijn waarom dit niet werkt in een ander netwerk.
Ik heb ook het tooltje psservice gedownload en gebruikt en stuur dan het administrator paswoord mee, zo dus:
psservice \\<ipadres> -u Administrator -p <password> start test
Dan gebeurd er dit:
PsService v2.20 - Service information and configuration utility
Copyright (C) 2001-2006 Mark Russinovich
Sysinternals - www.sysinternals.com
Unable to connect to \\<ipadres>:
Kan het netwerkpad niet vinden.
Ook dit tooltje snap ik niet, hier weer hetzelfde verhaal, hoe weet de ontvanger nu wat deze user mag en hoe herkend hij nu de username en paswoord?
Er is genoeg te vinden overal over SC maar nergens hoe dit werkt als de server niet in het zelfde netwerk hangt.
Kan dit wel wat ik wil, dus met sc of psservice connecten naar een ander netwerk?
Waarom hoef ik niets in te stellen op de server zelf, nergens wordt namelijk vermeld dat je ergens iets moet instellen, iedere site heeft het alleen maar over de sc parameters. Zelf denk ik dus dat hier de fout zit.?
Kan iemand me vertellen wat ik dus verkeerd doe?
(ohja beide machines zijn windows2003 en hebben beide een compleet andere IP range, 1 machine hangt in een datacenter te A'dam en de andere staat hier bij mij, over beide systemen heb ik administrator rechten)
Dit systeem staat echter in een ander netwerk en lokatie.
Ik geef het command:
sc \\<ipadres> start test
(test = servicenaam)
Dit werkt allemaal prima zolang de machine in hetzelfde netwerk hangt maar zodra het in het een compleet ander netwerk hangt (daarom gebruik ik ook het IP ipv de naam) werkt het niet meer.
Je krijgt dan de volgende error als je dit probeert naar een machine in een ander netwerk:
De RPC-server is niet beschikbaar.
Wat ik dus niet begrijp is dat je helemaal geen username of paswoord mee stuurt, hoe kan de ontvanger nu weten wie je bent en wat je mag?
Dit zal ook wel de reden zijn waarom dit niet werkt in een ander netwerk.
Ik heb ook het tooltje psservice gedownload en gebruikt en stuur dan het administrator paswoord mee, zo dus:
psservice \\<ipadres> -u Administrator -p <password> start test
Dan gebeurd er dit:
PsService v2.20 - Service information and configuration utility
Copyright (C) 2001-2006 Mark Russinovich
Sysinternals - www.sysinternals.com
Unable to connect to \\<ipadres>:
Kan het netwerkpad niet vinden.
Ook dit tooltje snap ik niet, hier weer hetzelfde verhaal, hoe weet de ontvanger nu wat deze user mag en hoe herkend hij nu de username en paswoord?
Er is genoeg te vinden overal over SC maar nergens hoe dit werkt als de server niet in het zelfde netwerk hangt.
Kan dit wel wat ik wil, dus met sc of psservice connecten naar een ander netwerk?
Waarom hoef ik niets in te stellen op de server zelf, nergens wordt namelijk vermeld dat je ergens iets moet instellen, iedere site heeft het alleen maar over de sc parameters. Zelf denk ik dus dat hier de fout zit.?
Kan iemand me vertellen wat ik dus verkeerd doe?
(ohja beide machines zijn windows2003 en hebben beide een compleet andere IP range, 1 machine hangt in een datacenter te A'dam en de andere staat hier bij mij, over beide systemen heb ik administrator rechten)