We werken aan een project om een rmi-verbinding te leggen tussen een PDA en een server. Aangezien beiden in een ander netwerk zitten en het netwerk met de server beveiligd is moet er een tunnel gelegd worden van PDA naar server. Mijn vraag is nu, hoe kan ik vanop de PDA een tunnel leggen naar de server? We hebben reeds een gewone ssh-verbinding weten te leggen met 'pocketputty' maar de opties hiervan lijken te beperkt om een tunnel te leggen. Zijn er alternatieve programma's die dit wel toestaan maar toch niet te zwaar zijn zodat de PDA niet teveel belast wordt?
Als GPL'ed software geen bezwaar is, kun je naar JSch kijken. Een SSH library in 100% Java. Hiermee heb ik al SFTP clients en meer geschreven, vziw snapt het ook port forwards, maar die heb je dus helemaal niet nodig als je deze lib handig gebruikt. Er is overigens ook een J2ME port van de lib als je dat nodig hebt.
Wat je moet doen is gewoon je huidige socketverbinding in een Secure Channel wrappen en klaar.
[edit]
Foutje: Jsch is BSD licensed, niet GPL. Licentie is dus geen bezwaar.
Wat je moet doen is gewoon je huidige socketverbinding in een Secure Channel wrappen en klaar.
[edit]
Foutje: Jsch is BSD licensed, niet GPL. Licentie is dus geen bezwaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Gerco op 13-11-2006 17:11 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Waarom maak je niet gewoon een VPN verbinding met windows mobile?