[indesign] Boek gemaakt, exporteren per katern

Pagina: 1
Acties:
  • 1.395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84417

Topicstarter
We hebben van al onze indesignbestanden (22) een boek gemaakt, maar nu moeten we het exporteren per 64 pag. met een bepaalde instelling voor de drukker.. Alleen als ik ze allemaal selecteer en wil gaan exporteren kan ik alleen maar het hele bestand exporteren, en dus niet aangeven welke bladzijdes..
iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-06 15:37
Moet je hiervoor eigenlijk niet bij de buren (Graphics, ok, naam dekt niet helemaal de lading...) zijn?
Maar goed, ik neem aan dat je dit nodig hebt voor de katernen? Ik vind het vreemd dat de drukker dit niet gewoon zelf van de pdf doet, dus van het hele document.
Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat je zelf de katernen moet scheiden voor de drukker.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

>> graphics

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-06 23:03
bij exporteren kun je toch een range van pagina's aangeven
dat kan ik wel gewoon doen.
dus gewoon niks selecteren kiezen voor export pagina range aangeven bv 1 tm 64 en exporten
of bedoel je dit niet.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Anoniem: 84417 schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:57:
We hebben van al onze indesignbestanden (22) een boek gemaakt, maar nu moeten we het exporteren per 64 pag. met een bepaalde instelling voor de drukker.. Alleen als ik ze allemaal selecteer en wil gaan exporteren kan ik alleen maar het hele bestand exporteren, en dus niet aangeven welke bladzijdes..
iemand een idee
Dat is een redelijke standaardactie in Indesign... exporteren naar PDF (kwaliteitsinstellingen instellen) en een pagina 'range' aangeven :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84417

Topicstarter
Tja, als dat zou kunnen was ik er zelf ook wel uitgekomen... We hebben nu al iets anders afgesproken met de drukker, maar toch ben ik benieuwd naar de oplossing..
We hebben dus een Book gemaakt van de verschillende bestanden. Maar dan kan je dus bij exporteren niet de range aangeven..
Bijvoorbeeld:
Inleiding 17 blz
Voorgedeelte 100blz
En dan wil ik dus de eerste 64 pagina's exporteren..(dus 17 van de inleiding en 43 van het voorgedeelte) naar één PDF.. Dan selecteer ik in het book dus de 2 bestanden en dan export selected documents to PDF.. Maar dan kan ik dus niet meer de range aangeven. hij kan dan alleen de 2 bestanden volledig samen in een pdf zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Dan (áls dat zo is) knip je de boel toch in Acrobat is stukken? Of voegt zaken in? Wat is het probleem?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

Wat de drukker wil, is dat je op inslag exporteert. Een boek kan niet als een magazine in één inslag gebonden worden en dus gebeurt dat op basis van een gegeven aantal inslagen. (deelbaar door 8 als het goed is) Kijk maar eens naar de zijkant van een gebonden boek, dan zie je met een regelmaat van een paar tiental pagina's meer ruimte tussen de pagina's op de plak waar-ie in het kaft gebonden is.

Er bestaat voor Indesign een plugin waarin je een PDF zo kan exporteren/printen dat je er een boek op inslag van kan vouwen. Superhandig, maar op dit soort advies zit TS waarschijnlijk niet te wachten ;)

Met de hand door acrobat halen terwijl de inslag goed moet blijven, zou ik niemand willen aandoen.

[ Voor 14% gewijzigd door waxle op 17-11-2006 18:23 ]

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
waxle schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:18:
Wat de drukker wil, is dat je op inslag exporteert. Een boek kan niet als een magazine in één inslag gebonden worden en dus gebeurt dat op basis van een gegeven aantal inslagen. (deelbaar door 8 als het goed is) Kijk maar eens naar de zijkant van een gebonden boek, dan zie je met een regelmaat van een paar tiental pagina's meer ruimte tussen de pagina's op de plak waar-ie in het kaft gebonden is.

Er bestaat voor Indesign een plugin waarin je een PDF zo kan exporteren/printen dat je er een boek op inslag van kan vouwen. Superhandig, maar op dit soort advies zit TS waarschijnlijk niet te wachten ;)

Met de hand door acrobat halen terwijl de inslag goed moet blijven, zou ik niemand willen aandoen.
Het aantal pagina's dat in een katern van een boek zit is altijd deelbaar door 4, niet perse door 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

HuHu schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:35:
[...]

Het aantal pagina's dat in een katern van een boek zit is altijd deelbaar door 4, niet perse door 8.
Ik maakte uit de 64 pagina's per katern op dat het hoogstwaarschijnlijk een een drukplaat van 8 pagina's zou gaan worden, maar ik ken de afmetingen van 't boek ook niet.

Hoe dan ook: verder niet relevant voor het antwoord op de vraag ;)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Pagina: 1